پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۲
علي اسدزاده

درمراسم عزاداری روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، حاج آقای محترم و دلسوزی گله شدید از کمبود آب مردم داشت و حقیر قول دادممطلبی در این رابطه بنویسم شاید موثر واقع شود.

یادم هست زمانی که مسئولین کشوری و استانی تصمیم داشتند بخش عمده ی آب شرب مورد نیاز استان بوشهر را از کازرون تامین نمایند، امام جمعه محترم وقت کازرون حضرت آیت الله ایمانی (دامت برکاته) از آنها تضمین عدم کم آبی کازرون ، اعم ازآب شرب و مصرف مزارع و باغات کازرون را خواستند. وزیر وقت نیرو دکتر بانکی و مدیرکل آب استان و هیات همراه در دفتر امام جمعه حضور پیدا کردند و آنچه یادم می آید مباحث و قول و قرار هایی قریب به این مضامین بین آنها گذشت؛ مسئولین می گفتند طبق نظر کارشناسان کازرون روی منبع عظیمی از آب است که از طریق گسل هایی به کشورهای همسایه مثل قطر وعربستان می رود و چشمه ها و آب های زیرزمینی آن جا از اینجاست و تضمین می شود که هراندازه آب از حلقه چاههای دامنه ی کوههای کازرون، و جهت انتقال به بوشهر استخراج می شود هیچ تاثیری نداشته وکمبودی ایجاد نمی شود، دیگر اینکه قرار شد که تابستان ها هم از چشمه ساسان (شاپور) در این رابطه برداشت نشود تا مشکلی برای مزارع و باغات زیرآن به وجود نیاید و از امام جمعه خواستند برای اطمینان گفته ی آنان خود هیاتی از کارشناسان خود را مامور تحقیق نماید اگر به نظر آنها هم گفته آقای وزیر مورد تایید قرار گرفت، اقدام به استخراج و انتقال آب برای استان بوشهر بنمایند. این کار انجام گرفت و نظر آنها تایید شد، ولی امام جمعه محترم اسبق ما، شرط دیگری داشتند که آن هم مورد قبول قرار گرفت، وآن بازسازی و ترمیم شبکه کهنه و فرسوده ی آبرسانی شهر بود که با وجود این همه منابع غنی آب زیرزمینی سالم به علت عدم ظرفیت لازم شبکه نسبت به انشعابهای موجود، همچنین هدر رفتن حجم قابل ملاحظه ای از آب شرب مردم به علت فرسودگی شدید شبکه مخصوصا در بافت های قدیم شهر کازرون بود که قول دادند بودجه لازم جهت بازسازی ونوسازی شبکه آبرسانی شهر تامین و این مشکل را حل نمایند، حال سالهاست که از آن قول و قرار می گذرد و متاسفانه مردم عزیز و نجیب شهر دچار مشکل کم آبی هستند، آیا سزاوار است که این مردم روی منبع آب نشسته ولی از آن محروم باشند، وظیفه کیست که پی گیری جدی نماید؟ یادم هست که امام جمعه محترم سابق آیت ا... بنیادی - دامت برکاته - هم از روی دلسوزی بارها به وجود این مشکل اعتراض داشتند حتی درخطبه های نماز جمعه مطرح نمودند، ولی این مشکل همچنان باقی مانده است، حال که استان بوشهر مشروب به آب کازرون شده است، انصاف حکم می کند که به برکت این امرخیرو به همت همه ی مسئولین مشکل کم آبی مردم کازرون هم هرچه زودتر هستند حل شود.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰۶
انتشار یافته: ۲
صاحب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
0
مدیریتی که آیت الله ایمانی در کازرون داشتند واقعا مخلصانه بود
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
0
0
کاش بیشتر این متن ها گذاشته میشد تا مردم از حقایق آگاه شوند و قضاوت نکنند. بنده به شخصه اطلاع نداشتم. روح حاج آقا ايماني شاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۲
اذان صبح
۰۴:۵۴:۰۵
طلوع افتاب
۰۶:۲۰:۳۵
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۴۰:۲۸
اذان مغرب
۱۹:۵۷:۲۳