پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۳۷۶۲
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
حجت الاسلام خرسند در خطبه های نماز جمعه کازرون:
خطیب جمعه کازرون ضمن انتقاد از عدم توجه دولت به نظر نمایندگان فارس در مجلس و ائمه جمعه در انتخاب استاندار جدید فارس گفت: این چه تدبیری و امیدی است که به 18 نماینده و علمای این استان، 74 امام‌جمعه فارس بی‌توجهی می‌کنند و آیا دلسوزی آن‌ها برای این استان کمتر از شما و آقای وزیر کشور بوده

به گزارش کازرون نما، حجت‌الاسلام‌ محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز کازرون از نمازگزاران خواست تا پیش از برگزاری نماز عید سعید فطر، فطریه‌های خود را به خیریه‌ها و کمیته امداد امام (ره) برسانند تا آن‌ها آن را به دست مستمندان و نیازمندان برسانند و بحث کمک به مردم مظلوم یمن که شب و روز زیر آتش کینه دشمنان اسلام قرار دارند نیز مد نظر قرار گیرد.

وی همچنین گفت: امروز سالروز تأسیس شورای نگهبان قانون اساسی است که در سال 1359 شورایی که مسئول حفاظت و حراست از اسلامیت نظام و تطبیق قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی با شرع و قانون اساسی را دارد شکل گرفت.

خرسند در مورد مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: بعد از 12 سال مذاکره در دولت‌های گوناگون به‌ویژه در این دولت شاهد جمع‌بندی در مذاکرات هسته‌ای بودیم که هنوز توافقی صورت نگرفته و این مرحله، جمع‌بندی بوده است.

وی اضافه کرد: باید از تلاش پیگیر و مجاهدت خستگی‌ناپذیر هیئت مذاکره‌کننده به‌ویژه وزیر امور خارجه و تلاش‌های ریاست جمهوری در این زمینه تشکر کنیم حال دشمن به این مذاکرات پایبند باشد یا نباشد این عزیزان زحمت خودشان را کشیده‌اند. امام جمعه کازرون ادامه داد: این مذاکرات سرانجام به یک سرانجام رسید که در جواب مقام معظم رهبری به نامه رئیس‌جمهور نیز آمده متن فراهم‌شده باید با دقت ملاحظه شود و در مسیر قانونی پیش‌بینی‌شده قرار گیرد چراکه متن طولانی است و کارشناسان باید دقت لازم را داشته باشند که دشمن نتواند از برخی کلمات سواستفاده کند چراکه کشورهای 1+5 به‌هیچ‌وجه قابل‌اعتماد نیستند و ما این‌ها را دشمن می‌دانیم.

وی گفت: زورگویی و خوی استکباری هنوز در لحن این‌ها وجود دارد، ازاین‌رو باید مراقب نقض عهد دشمن باشیم چراکه این‌ها حاضر نبودند حتی یک سانتریفیوژ در ایران فعال باشد و 12 سال پیش می‌گفتند شما انرژی هسته‌ای لازم ندارید و باید جمع کنید اما امروز پذیرفته‌اند که ایران انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز داشته باشد.

خطیب جمعه کازرون در ادامه تصریح کرد: برخی از خطوط قرمز نظام رعایت شده و این نتیجه قاطعیت و صلابت و دشمن‌شناسی رهبری و اختیاری که به این هیئت دادند و حمایت‌هایی که شد و درعین‌حال تذکرات و جاهایی نیز خطوط قرمز را ترسیم کردند و همچنین حمایت و صبر مردم در برابر مشکلات را یک جریان سیاسی به نفع خود مصادره نکند چراکه دولت‌های گوناگون در این زمینه زحماتی را کشیده‌اند.

وی گفت: هنوز با نتیجه مطلوب فاصله داریم و سطح توقع جامعه را بالا نبریم و امید کاذب ایجاد نکنیم به‌نحوی که مردم فکر کنند تمام مشکلات حل می‌شود.

خرسند در مورد انتخاب استاندار جدید فارس خاطرنشان کرد: به شیوه انتخاب استاندار و عملکرد وزارت کشور انتقاد جدی داریم چراکه بسیار نامناسب بود و در هیچ دولتی این‌چنین با فارس برخورد نشد و 18 نماینده مجلس و نماینده محترم ولی‌فقیه در این استان، تولیت آستان مقدس شاه‌چراغ (ع) و برخی دیگر از علمای این استان جلسه مشترکی گرفتند و پنج نماینده معرفی کردند که همگی اصلاح‌طلب بودند و در این دولت مسئولیت دارند و بااین‌وجود فرد دیگری معرفی می‌شود.

خطیب جمعه کازرون گفت: آیا بهتر نبود در معرفی این گزینه مشورتی صورت می‌گرفت و در حالتی استاندار به استان می‌آید که هیچ تعاملی وجود ندارد و شما بار وی را سنگین کردید و امیدواریم این تعامل را بتواند برقرار کند.

خرسند افزود: این چه تدبیری و امیدی است که به 18 نماینده و علمای این استان، 74 امام‌جمعه فارس بی‌توجهی می‌کنند و آیا دلسوزی آن‌ها برای این استان کمتر از شما و آقای وزیر کشور بوده، این چه برخوردی است که شما با سرنوشت این استان می‌کنید، این شیوه‌ مناسبی نیست و من به وزارت کشور و رئیس‌جمهور می‌گویم با استان فارس این‌چنین برخورد نکنید.

امام جمعه کازرون ادامه داد: سیاسیون هرچیزی را سیاسی و جناحی نبینند و باید با مشورت و با هماهنگی رفتار می‌‌کردند و این دروغ است که مخالفت به دلیل این است که استاندار اهل فلان شهر و دیار و فلان قوم است، من خودم در این جلسات بوده‌ام و هیچ معیار قومیتی نبوده است چرا در این ماه مبارک رمضان و در این فضاهای مجازی بی‌تقوایی می‌کنید که امیدواریم استاندار بتواند مسائل این استان را خوب درک کند و مشورت خوب بگیرد و تعامل خوب داشته باشد.

 

نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
1
5
این 74 عالم و امام جمعه و این چندتا نماینده که شما فرمودید هیچکدومش فکر کنم رای به این دولت ندادند. فکرکنم رای مرذم مهمتره تا نظرات این حضرات
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
0
1
با سلام،
شاید بهتر باشد امام جمعه محترم در چنین مسائلی دخالت نکنند تا ... بهتر حفظ شود. جبهه گیری های سیاسی امام جمعه باعث می شود در بی طرفی موضع گیری های ایشان تردید جدی در بین مردم ایجاد شود.
مجتبی
|
GERMANY
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
0
2
به طور یقین دلسوزی شما علما و نمایندگان بیشتر از وزیر کشور است ولی از آنجایی که دلسوزی شماها در سالیان گذشته مصداق بارز ... بوده، وزیر محترم کشور قصد داشته استان فارس رو نجات بده. حالا اگه واقعاً دلتون برا استان میسوزه باهاش همکاری و تعامل کنید نه سنگ اندازی
احمدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
0
4
دركاردولت نبايددخالت كرد
مجتبی
|
GERMANY
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
0
4
با درخواست آیت الله ایمانی و آیت الله دستغیب از نمایندگان جهت ملغی کردن طرح استیضاح وزیر کشور، طرح استیضاح پس گرفته میشود.
به نظر بنده این حرکت عاقلانه به دلایل صورت پذیرفته است.
1- عدم اقبال نمایندگان مجلس از این استیضاح بچه گانه که بطور یقین رای نخواهد آورد و موجب ابقای وزیر و سرافکندگی بیشتر نمایندگان میگردد
2- در فرض محال با رای آوردن استیضاح ، فرد جایگزین دیگر یک فرد اصولگرا نخواهد بود
3- امتیاز گیری از استاندار جدید جهت جلوگیری از برکناری فرماندارانی که هنوز دل در گرو دولت قبلی داشته و مخالف دولت هستند.
4- بازگرداندن اعتبار به نمایندگان مجلس خبرگان که نمایندگان مجلس از ایشان هزینه کرده بودند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
0
2
باتشکر از آقا مجتبی که تحلیل بسیار بسیار درستی دارند،دقیقا همینطوره
قاسم نیا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
0
1
حتما باید استاندار رو شما انتخاب کنید و نمایندگان باصطلاح مردم که سهم خوایی هرکس رو بجا بیاره
مهدی پریشانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
0
3
حاج آقا کم لطفی نفرمایید /چن جا یادتون میاد که در جهت تقویت این دولت صحبتی فرموده باشید ؟
خب نظام اسلامیه و هرکس نظر خودشو داره و مخصوصا اگه ما منصبی داشته باشیم یا... از طرف حزب موتلفه بخوایم حرف بزنیم !

وقتی دلمون با دولت نیس و هرجا دستمون بیاد ...می کنیم چه جوری توقع داریم دولت به حرف ما توجه بکنه !
عطایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
0
0
من نمیدانم چرا حاج اقا زمانی که یک انتصاب به دلخواهش صورت نمیگیره فوری به شیوه انتصاب ربط میده قبلا هم به شیوه انتخاب ریس مخابرات کازرون ایراد میگرفتند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰