پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۳۷۲۶
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
وزیر کشور:
وزارت کشور در بررسی خود این 5 نفر را صاحب صلاحیت استانداری در استان فارس تشخیص نداد چراکه فارس استان مهمی است و مسائل با اهمیتی دارد و لازم است تا افرادی با شناخت و توانمندی بهتری در این استان باشند، بخشی نیز خودشان قبول نکردند.
به گزارش کازرون نما به نقل از فارس، وزیر کشور در حاشیه هفتادوپنجمین جلسه شورای اجتماعی وزارت کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی براینکه در زمینه جشن هسته‌ای به وزارت کشور ابلاغ شده است یا خیر؟ اظهارداشت: تاکنون چیزی به ما ابلاغ نشده اما طبیعی است اگر خداوند لطف کند و ختم به خیر شود مردم خودجوش جشن خواهند گرفت که ما به استان‌ها و نیروی انتظامی اعلام کردیم که شرایط را برای حضور مناسب مردم فراهم کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اعتراض نمایندگان مجلس شورای اسلامی به انتخاب استاندار اظهار داشت: هر کسی وظیفه‌ای دارد. نمایندگان مجلس و دولت هر کدام وظیفه‌ای دارند که وظیفه وزیر کشور معرفی استاندار است تا دولت استاندار را انتخاب کند و وظیفه مجلس نیز در این امر نظارت بر این امر است.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: ما در این دولت اعلام کردیم در رابطه با راجع به تعاملی که با مجلس داشتیم حاضر به هماهنگی هستیم اما هماهنگی به آن معنا نیست که به وزارت کشور یا  دولت استانداری تحمیل شود کما اینکه تاکنون نیز این گونه نبوده است.

وی با بیان اینکه نمایندگان 5 نفر را به وزارت کشور برای استانداری فارس  معرفی کردند خاطرنشان کرد: وزارت کشور در بررسی خود این 5 نفر را صاحب صلاحیت استانداری در استان فارس تشخیص نداد چراکه فارس استان مهمی است و مسائل با اهمیتی دارد و لازم است تا افرادی با شناخت و توانمندی بهتری در این استان باشند، بخشی نیز خودشان قبول نکردند. به هر حال یک نفر را خودمان به دولت معرفی کردیم و به دولت فرستادیم چراکه این حق و اختیار وزارت کشور است و امیدوارم بعد از معرفی استاندار به تعامل خوبی که با نمایندگان محترم توسط استاندار به وجود می‌آید این مسائل رفع شود، ما هیچ نگران نیستیم.

رحمانی‌فضلی در پاسخ به این سوال که نمایندگان مسئله استیضاح وی را مطرح کرده‌اند نیز خاطرنشان کرد: به هر حال مجلس اختیار دارد و اگر بخواهد استیضاح کند نمی‌توانیم فرار کنیم و گزینه ما آقای افشانی است که وی را به دولت معرفی کردیم.

رحمانی‌فضلی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا در راهپیمایی روز قدس گزارشاتی مبنی بر اینکه اقدامات خرابکارانه یا تروریستی انجام شود، بوده یا خیر اظهارداشت: ما از یک ماه قبل موضوع راهپیمایی و تجمعات را مورد توجه قرار دادیم، با توجه به اینکه گروه‌های تروریستی همواره قصد دارند از تجمعات بتوانند در جهت منافع خودشان استفاده کنند تدابیر لازم اندیشیده بودید و در مناطق مرزی نیز این کار را انجام دادیم و مطمئن بودیم که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و الحمدلله دو روز قبل گروهی سه‌ نفری که مجهز به حمل سلاح بودند مواد منفجره و مواد انفجاری بودند توسط مرزبانان در منطقه شرقی بازداشت شدند که اعترافات بسیاری انجام دادند و حتما شبکه آنان شناسایی خواهد شد و اقدامات لازم درباره آنان انجام خواهد شد، این گروه تروریستی وابسته به گروه‌های تروریستی شرق کشور بودند.

رحمانی‌فضلی در پاسخ به سوال دیگری با اشاره به وضعیت عفاف و حجاب گفت: توقع در این زمینه زیاد است و این توقع به حق است که مردم توقع دارند و هم مسئولین دولت و مقام معظم رهبری در این زمینه توقع دارند چراکه ما یک جامعه دینی هستیم و به دنبال آن هستیم که الگوهای مناسب با عرف، مذهب معرفی شوند که در دولت شورای اجتماعی وزارت کشور به طور مرتب تشکیل شده است و برنامه‌های مختلفی را برای فعال کردن دستگاه‌های اجرایی در این زمینه تدارک دیدیم و نظارت بر عملکرد دستگاه اجرایی وجود داشته باشد.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: در مرحله اول این امر باید از درون دستگاه‌های اجرایی انجام شود که در این زمینه اقدامات خوبی انجام گرفته است و گزارش‌هایی که ما داریم آن است که وضعیت بهتر شده است و تلاش‌های خوبی صورت گرفته است اما در فضای عمومی که پلیس مسئول است هیچ گونه کاهشی در اقدامات پلیس نداشتیم اما این کار با روش‌های هوشمندانه و مدبرانه که موجب رنجش مردم نشود صورت گرفته است تا التهاب اجتماعی ایجاد نکند و این امر مبتنی بر مشارکت مردم بوده است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: اما اینکه خودمان در این زمینه راضی باشیم باید بگوییم که ما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و باید در این زمینه تلاش کنیم.

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
مجتبی
|
GERMANY
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
1
7
به نظر من این استعفاء به مراتب بدتر از استعفای نمایندگان مجلس ششم هست چون اونا یه مطالبه ملی داشتند و اینها یک مطالبه استانی. پس باید رویه در تایید صلاحیت بعدی این نمایندگان نیز مث آنها باشد. اگر این مساله باب بشه همه ی استانها همین کار رو میکنند و این یعنی رییس جمهور و دولت و انتخابات و مردم هیچ و پوچ هستند.
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
5
3
جناب مجتبی مدتی است که در سایت کازرون نما مردم فهیم را به فیض می رسانی که دلیل بر توانایی فعالیت اجتماعی شما می تواند باشد . ولی جهت اطلاع شما به عرض رسانده می شود که:
استعفاء نمایندگان مجلس ششم خروج از حاکمیت بوده یعنی اپوزیسیون داخلی و تقابل با نظام ولی نمایندگان فارس در مجلس نهم جهت دفاع از حق مردم استعفاء داده اند. هردو استعفاء .. ولی این کجا و آن کجا.
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
2
5
برادر مصطفی نمایندگان جهت دفاع از مردم ستم دیده استعفا ندادن بلکه جهت دفاع از حزب مطبوع خود که مورد تایید دولت قرار نگرفت استعفا دادند.حق مردم کجا توقع نمایندگان کجا؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
3
3
مصطفی جان نگران نباش چون صحنه خالی است اقا مجتبی صحنه گردانی میکنند
مجتبی
|
GERMANY
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
1
4
بحث منم همینه که نباید یک بام و دو هوا باشه، خودتون بهتر میدونید که هر صحبت و حرکتی هرچند آرام از طرف اصلاح طلبان به اقدام علیه حاکمیت و خروج از حاکمیت و... تعبیر میشه و هر حرکتی هرچند تند و افراطی از طرف طیف مقابل هیچ مشکلی نداره. یازده روز خانه نشینی احمدی نژاد، حکم مشایی، حمله به سفارتخانه ها و... رو که یادت نرفته. هیچکدوم خروج از حاکمیت نبود؟ بحث بنده رویه یکسان. ضمنن اینجا صحنه گردانی وجود نداره. شمام راحت میای و نظراتت رو میدی و میتونی صحنه گردان بشی.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
1
3
واقعاً آقا مجتبی درود بر شما!! اگر الآن اینجا بودی پیشانیت را می بوسیدم. حقیقت همان است که شما می گویی.
امیدوارم وزیر محترم کشور کوتاهی های گذشته خود را جیران کند و روی حرف خود بایستد و در مقابل زیاده خواهی های این نمایندگان غیر مردمی کوتاه نیاید. انشا الله.
قلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
1
3
خداییش حال کردم برادر مجتبی!! یک چند تایی مقاله دبش بنویس توی همین سایت لذت ببریم برادر.
امیر از خشت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
0
4
متاسفانه نمایندگان فارس اصل تفکیک قوا را زیر سوال بردند خود قانون گزار هستند وخلاف قانون عمل می کنند به نظرم این مساله باید از طرف قوه قضاییه پیگیری شود چون نوعی تشویش اذهان عمومی واهانت به قانون است این عزیزان به دنبال منافع شخصی وگروهی خود هستند چرا که با استاندار جدید جلو تخلفات انتخاباتی گرفته می شود واقعا جای بسی تاسف است که نمایندگانی که زبان مباحثه ندارند مانند بچه های کوچک قهر می کنند این عزیزان به بلوغ اجتماعی نرسیده اند
مریم
|
-
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
0
3
منم تشکر میکنم از آقا مجتبی.واقعا حرفاتون منطقی و سنجیده هست.امیدوارم موفق باشین.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
0
1
سلام
حالا که استاندار شدن افشانی قطعی شد خدایش اگر نماینده‌ های مجلس راست میگن دیگه استعفا که دادن برن خونه هاشون و دیگه مجلس نیات اگر الفبای غیرت رو بلد هستن و غیرت دارن و مرد هستن.
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
1
0
سید محمد علی افشانی گزینه وزارت کشور برای استانداری فارس اما از جمله مدیران اصلاح طلبی است که در دی ماه سال 82 به پشتیبانی از نمایندگان متحصن مجلس ششم؛ در نامه ای به رئیس جمهور وقت، از سمت خود استعفا کرده بود. وی که حالا بر خدمت! به مردم استان فارس اصرار دارد، زیر نامه ای را امضا کرده که شورای نگهبان را نهادی مانع آزادی انتخابات! در ایران دانسته و در بخشی از آن آمده است: "ادامه‌ی کار برای مدیران ارشد کشور با اشکالی اصلی رو به رو شده است، فلذا مجموعه‌ای از مدیران ارشد کشور که این نامه را امضا کرده‌اند، ‌می‌خواهند پست‌های مدیریتی را به کسانی واگذار کنند که علاقه‌مند به کار کردن در این شرایط هستند... این عذر را از ما بپذیرید که ادامه‌ خدمت را هم جهت با منافع ملت و نظام جمهوری اسلامی! نیابیم و دولت را به کسانی بسپاریم که آن را آنگونه می‌خواهند."



افشانی که آن زمان از معاونان وزارت آموزش و پرورش به حساب می آمد اکنون اما گویا شروع خدمت در استانداری فارس را هم جهت با منافع ملت! و نظام جمهوری اسلامی تشخیص داده است. از طرفی جراید زنجیره ای در حالی به فشار خود بر رحمانی فضلی برای در اختیار گرفتن تمامی کرسی های قابل اعتنا در بدنه وزارت کشور ادامه می دهند که دوستان اصلاح طلب آنها پیش از این و در جریان برگزاری انتخابات مجلس ششم؛ با دستکاری و تقلب گسترده در نتایج آرای مردم در چند حوزه مهم انتخاباتی، زمینه ی ورود همفکران خود به جنجالی ترین مجلس تاریخ کشور را فراهم نموده بودند. آنها در انتخابات مذکور برای انتقام گیری از هاشمی ، وی را که پیش از این در دوره های دوم و سوم مجلس شورای اسلامی رای اول تهران را به دست آورده بود و در تاریخ تمام ادورا انتخابات مجلس نیز از حیث تعداد آرا رکورددار محسوب می شد؛ نفر سی و یکم و سپس سی ام تهران اعلام کردند!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳