پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۳۶۷۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱
طیب جمعه کازرون:
حجت الاسلام محمد خرسند در خطبه های این هفته نماز جمعه کازرون گفت: استاندار جدید باید مرزبندی روشنی با فتنه داشته و به معنای واقعی کلمه به شعار دولت که اعتدال است، پایبند باشد

به گزارش کازرون نما، حجت‌الاسلام‌ محمد خرسند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه عبادی سیاسی کازرون با اشاره به اهمیت و فضیلت شب‌های قدر، بر بهره‌گیری هر چه بیشتر از این شب‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: شب‌های قدر از هزاران ماه بافضیلت‌تر است، به همین منظور همگی باید سعی کنیم در این شب‌ها با تفکر و شب‌زنده‌داری، نهایت بهره را ببریم چراکه جامعه ما امروز بیش از هر زمان دیگری به دعا و ارتباط به خداوند، نیازمند است.

وی با اشاره به ضربت خوردن امام علی (ع) در شب نوزدهم ماه رمضان و شهادت ایشان در شب بیست‌و‌یکم ماه رمضان، گفت: جامعه ما علوی بوده و ضروری است در ایام ضربت و شهادت امیرالمؤمنین (ع)، خیابان‌ها، مغازه‌ها و مساجد سیاه‌پوش شوند و همگی در سوگ امیرالمؤمنین بنشینیم.

امام‌جمعه کازرون بابیان اینکه جمعه آینده، روز جهانی قدس است، بیان داشت: روز قدس، روز اسلام و مستضعفان عالم است که مردم در این روز با حضور در راهپیمایی‌ها و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، به وظیفه شرعی خود که مکمل روزه ماه رمضان است، عمل می‌کنند.

خرسند با تأکید بر اینکه فلسطین، نخستین مسئله جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: حوادثی که در منطقه و جهان اسلام در حال وقوع است، نمی‌تواند اولویت و اهمیت فلسطین را تحت‌الشعاع قرار دهد؛ روز جهانی قدس بیانگر همین موضوع است که امت اسلامی، فلسطین را فراموش نمی‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایت وحشیانه اصابت موشک هدایت‌شونده از ناو «یواس‌اس وینسنس» متعلق به نیروی دریایی ایالت متحده به پرواز مسافربری شماره 655 شرکت هواپیمایی «ایران‌ایر» در 12 تیر 1367 اشاره کرد و بیان داشت: در این جنایت ددمنشانه که به‌عنوان یک لکه ننگ برای همیشه تاریخ بر پیشانی آمریکا می‌ماند، 66 کودک، 52 زن و 172 مرد بی‌گناه به شهادت رسیدند.

خطیب نماز جمعه کازرون با یادآوری واکنش آمریکایی‌ها در برابر این جنایت، بیان داشت: آمریکایی‌ها ابتدا منکر این جنایت شدند، سپس گفتند ما هواپیمای جنگی جمهوری اسلامی را مورد اصابت قرار دادیم و بعد از پخش تصاویر از رسانه‌ها، منکر این جنایت شدند و به‌دنبال بررسی کارشناسان و تأیید اصابت به هواپیمای مسافربری ایران توسط آن‌ها، رئیس‌جمهور وقت آمریکا علت این جنایت را دفاع از خود اعلام کرد.

خرسند با بیان اینکه ماهیت آمریکایی‌ها بر جنایت و نیرنگ بنا شده است، تصریح کرد: آنهایی که شب‌ها از ذوق ارتباط با آمریکا خوابشان نمی‌برد، این حوادث را بازخوانی کنند و به ماهیت آمریکا پی ببرند.

وی نقش‌آفرینی در کودتای 28 مرداد، کشتار جوانان در 13 آبان، حمله نظامی به ایران، حمایت از صدام و منافقین، حمله به سکوی نفتی ایران، تصویب بودجه سالانه برای براندازی نظام را ازجمله جنایات آمریکا علیه ایران دانست و اظهار داشت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، عده‌ای درصددند چهره زشت آمریکا را بزک کنند و آن را زیبا جلوه دهند که بدون شک خائنانی بیش نیستند.

امام‌جمعه کازرون با گلایه از افرادی که برای زیبا جلوه دادن آمریکا در کشور در تلاش‌ هستند، گفت: برخی از روزنامه‌ها و جراید داخلی حاضر نیستند حتی بخشی از جنایات آمریکا را منعکس کنند، درحالی‌که دشمن‌شناسی یک وظیفه دینی و قرآنی است و در صورت غفلت، ضربه بزرگی به ما وارد خواهد شد.

خرسند در همین زمینه خطاب به تیم مذاکره‌کننده گفت: تیم مذاکره‌کننده باید مواظب دشمن، این هیولای خطرناک باشد و فریب لبخندهای دروغین آنها را نخورد.

وی با اشاره به استعفای استاندار فارس که بعد از شایعات جریانات افراطی صورت گرفت، گفت: ظرفیت‌های استان فارس در حدّ یک کشور بوده و ضروری است، دولت در انتخاب استاندار به این موضوع توجه کند.

خطیب نماز جمعه کازرون با بیان اینکه استاندار جدید باید در حد و قواره استان فارس باشد، گفت: دولت باید فردی که از توانایی بالای مدیریتی و سیاسی، سوابق و تجربه بالا باشد را برای استانداری استان پهناور فارس انتخاب کند.

خرسند با تأکید بر اینکه استاندار جدید نباید از چهره‌های سیاسی افراطی انتخاب شود، تصریح کرد: استاندار جدید باید مرزبندی روشنی با فتنه داشته و به معنای واقعی کلمه به شعار دولت که اعتدال است، پایبند باشد تا بتواند در سایه تعامل با مسئولان این استان به‌ویژه نماینده محترم ولی‌فقیه، نمایندگان مجلس و علما مشکلات را حل کند.

وی بیکاری، رکود صنعت، خشک‌سالی و مسکوت ماندن پروژه‌های عمرانی را بخشی از مشکلات استان فارس دانست و گفت: تمام مسئولان دست‌به‌دست یکدیگر دهند و با انتخاب یک فرد دارای ایده و فکر برای استانداری، مشکلات این استان را حل کنند.

نویسنده: سرویس سیاسی
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مجتبی
|
GERMANY
|
۰۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
0
6
در استان فارس به تعداد شهرها و بخش ها و محله ها و صد البته مساجد و حسینیه ها و نهادهای انقلابی و کانون های فرهنگی و پایگاه های مقاومت و هیئت های عزاداری و غیره عالم ( همون علما که از نظر امام جمعه محترم همون آخوند ها میباشند ) وجود داره.
حالا دولت باید نظر همه ی اینا رو تامین کته و شاخص فتنه هم اینقدر عریض و طویل شده که فقط طرفدارای آقای جلیلی میتونن از اون آزمون سربلند بیرون بیان.
با این تفاسیر و این خط و نشان ها، انتخاب استاندار فارس برای دولت به یک بحران ملی تبدیل میشه. خدا به خیر کنه ایشالا. مردمی هم که به اعتدال رای دادند هم که هیچ کاره اند و تریبونی برای اعلام نظرشون ندارن.
فقط نمیدونم اینایی که توی سالهایی که درآمد نفت به اندازه درآمد نفت از زمان ملی شدن صنعت نفت تا سال 84 بود و دولت و تمام مدیران ارشد اون هم مورد تاییدشون بود چرا به فکر بیکاری و پیشرفت صنعت و خشکسالی فارس نبودند و یه دفعه حالا توی این وضعیت اقتصادی نامطلوب یادشون افتاده.
البته اینم جالبه که استاندار رو کلید حل تمامی این مشکلات میدونن. پناه میبرم به خدا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
0
0
اعتدال برای همه خوب هست... همه...! به خصوص آنهایی که دم از بی طرفی می زنند و وانمو به بی طرفی می کنند ولی دلشان می خواهد تمام مهره های شهرستان را خودشان بچینند.
محسن
|
UNITED STATES
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
0
0
ما به اعتدال رای دادیم برادر.اگر شما بگذارید دولت کارش را خوب بلد هست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷