پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴
پهلوانان کازرون – 9
تیم پر افتخاررستاخیز خیلی زود شهید خسروی را دعوت به همکاری نمودوبعنوان یکی از بازیکنان اصلی تیم جوانان این تیم انتخاب شد و دوبار به مقام قهرمانی در رده جوانان و یک بار به مقام نایب قهرمانی در رده بزرگ سالان نائل شد.

چه زیبا آرمیده اند وچه بی صدا؟

در نزدیکی من وشما

ولی چه دوریم از هم .... آنان نزد معبود خویش ومادر در دنیایی از ناپاکی ها مانده ایم....

شهرعاشقانه را برسوسنگرد نام گذاشتند تا معنای عاشقی را بدانیم هرچند همه خاک ایران عشق است وعاشقانه اورا دوست خواهیم داشت.

آهی نکنه مزار عاشقان سوسنگرد را غبار فراموشی کدر کند ... نه نه سرخی خون جوانان ایرانی آنقدر پررنگست که غبار لرزه ایی برآن ندارد.

 

 

شهید عبدالحمید خسروی

فرزند:باقر

متولد: مردادماه 1338-کازرون

شهادت: 29/8/1359- هویزه (سوسنگرد)

عضو تیم رستاخیز- انقلاب کازرون

افتخارات ورزشی : قهرمان مسابقات آموزشگاههای کازرون با تیم دبیرستان شاهپور(1355-56)-   قهرمان جوانان باشگاههای کازرون با تیم رستاخیز(1355)- قهرمان جوانا ن باشگاههای کازرون مشترکا با تیم جوانان تاج (1356)- نایب قهرمان باشگاههای کازرون با تیم رستاخیز(1355)- قهرمان اولین دوره جام شهدا با تیم انقلاب (1358)

شهید عبدالحمید خسروی یکی دیگر از پرورش یافتگان دبیرستان شاهپور در عرضه ورزش بودکه به مانند دیگر بزرگان این دبیرستان برای جامعه ورزش کازرون افتخارآفرید.

شهید خسروی که دریک خانواده مذهبی پا به این جهان گشوده بود از همان ایام کودکی به ورزش وبه خصوص فوتبال علاقه خاصی نشان میداد . با ورود به دبیرستان شاهپور که مهد ورزشکاران کازرونی از قدیم الایام بود این علاقه فزونی یافت .

تیم فوتبال دبیرستان شاهپور- ۱۳۵۵-۵۶ قهرمان آموزشگاههای کازرون- نفردوم ایستاده از راست شهید عبدالحمیدخسروی

تیم پر افتخاررستاخیز خیلی زود شهید خسروی را دعوت به همکاری نمودوبعنوان یکی از بازیکنان اصلی تیم جوانان این تیم انتخاب شد و دوبار به مقام قهرمانی در رده جوانان و یک بار به مقام نایب قهرمانی در رده بزرگ سالان نائل شد. در بازی های آموزشگاهی نیز با تیم دبیرستان شاهپور که بزرگانی همچون رحیم برزگر، مسعودصادقی، ناصرپزشکیان، ابوالفتح نظرزاده ، مصطفی توان را در اختیار داشت با اقتدار قهرمان آموزشگاه های کازرون شد.

استادعلی اکبرجمشیدی، عبدالصاحب نیکویی، استادعلی اصغرگروش از مربیان این عزیز سفرکرده بودند.

بعد از پیروزی انقلاب به خدمت مقدس سربازی اعزام شدوبا اینکه از طرف دولت موقت اعلام شده بود که هرکسی تمایل به ادامه خدمت ندارد میتواند از معافیت استفاده نماید آن بزرگوار در پادگان ماند و بطور دواطلب به کردستان اعزام شد.

در غائله کردستان به مریوان اعزام شدوتا پایان در این شهرماند. بعداز اتمام دوران سربازی به کازرون برگشت ودرست سه بعد  جنگ تحمیلی آغازشد.

 

از سمت راست نفر اول شهید خسروی

شهید خسروی بهمراه شهید علی اکبر پیرویان دواطلبانه به جبهه های جنگ اعزام شدند. سوسنگرد شهرعاشقانه محل انجام ماموریت ایشان بود .

آنروزها شهر در محاصره دشمن بود وجوانان این مرزوبوم با نثار خون خود از این شهر دفاع میکردند .

در روز 29 آبانماه سال 1359به دیدار معبد خویش شتافت.

" آسوده خیال ومطمئن باشید که عاشورا فلسفه پیروزی را در برداردوبا هزاران کربلای سرخ دیگر مقدمه حکومت واحد وفرج امام زمان در حال استخوان بندی میباشد."

 

سپیده عیان گشته در غروب سحر          سیاهی طاغوت رازهم بگسلت.


نویسنده: محمدرضا پولادی
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸