پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۳۸۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۸
پهلوانان کازرون - 2
پس از سازماندهی به منطقه حمیدیه - سوسنگرد اعزام وبه لشگر 77 خراسان پیوست. در اولین شب محلق شدن به این لشگر پر افتخار وبعد از معارفه با فرمانده لشگر زمانی که فرمانده لشگر دستور داد که افراد نماز را بصورت فرادا بجا بیاورند شهید اعتمادی با این دستور مخالفت کرده ولی فرمانده ایشان را به صبر دعوت کرده بود که با یورش گلوله ها توپخانه دشمن دلیل برگزارنشدن نماز جماعت بر آن شهید روشن شد.

شهید سعید است و شهادت سعادت

سر زمین پر افتخار ایران زمین همواره به جوانان رشید و خود با لیده وبا اتکا به این غیور مردان کمر خصم زبون را شکسته است.

حسن اعتمادی

متولد 1334 کازرون

شهادت:18/10/1359

محل شهادت:سوسنگرد

افتخارات ورزشی: 3دوره قهرمان باشگاههای کازرون (50-51-52) با تیم فوتبال تاج کازرون /نایب قهرمان جوان کازرون (1351) با تیم تاج / قهرمان جوانان فارس با تیم منتخب جوانان کازرون /عضو تیمهای منتخب آموزشگهای کازرون در رشته های بسکتبال و والیبال وفوتبال بطور همزمان وکسب عناوین قهرمانی/ قهرمان بسکتبال فارس با تیم منتخب بزرگسالان کازرون / عضو تیم تینس رومیز کازرون/ کسب مقام سومی فارس با تیم منتخب کازرون (1359)/ عضو تیم فوتبال و هندبال پاس کازرون بیش از ده سال، شهید حسن اعتمادی در خانواده مذهبی متولد شد و از همان سنین کودکی علاقه وافر خود را به ورزش نشان داد واز سن 16 سالگی به تیم پر قدرت ومطرح فوتبال آن زمان کازرون (تاج ) پیوست و سه دور متوالی با این تیم به مقام قهرمانی رسید وبا تغییر نام این تیم به پاس در خدمت تیم پاس قرار گرفت. استیل وتکنیک بی نظیر در کنار قدرت بدنی بالا نام حسن را خیلی زود بر سر زبانها انداخت وبخاطر اخلاق ومرام مثالزدنیش او را محبوب همه دوستداران ورزش کرد.

شهید اعتمادی در کنار فوتبال به ورزش زیبا بسکتبال و هندبال نیز پرداخت وجالب اینکه در این رشته های هم از بزرگان ورزش کازرون قرار گرفت وبارها برای کازرون عزیز افتخار آفرید.

 

تیم بسکتبال کازرون قهرمان فارس:شهید حسن اعتمادی نفر سوم ایستاده ازراست

بعد از سپری کردن دوران تحصیلی و خدمت مقدس سربازی که مصادف با انقلاب اسلامی بود ودر بدو تاسیس جهاد سازندگی به این نهاد پیوست وبرای کمک به مردم نیازمند به روستاهای دور دست عزیمت نمود . با آغاز جنگ تحمیلی به همراه گروهی از پرسنل جهادسازندگی از جمله شهید دیده ور /شهید محمدهادی گلستان /شهید نور محمد دهقان با بدرقه امام جمعه وقت کازرون وتعدادی از مسئولین که تا اهواز آنان را بدرقه کردند به جبهه حق علیه باطل شتافت.

پس از سازماندهی به منطقه حمیدیه- سوسنگرد اعزام وبه لشگر 77 خراسان پیوست. در اولین شب محلق شدن به این لشگر پر افتخار وبعد از معارفه با فرمانده لشگر زمانیکه فرمانده لشگر دستور دا د که افراد نماز را بصورت فرادا بجا بیاورند شهید اعتمادی با این دستور مخالفت کرده ولی فرمانده ایشان را به صبر دعوت کرده بود که با یورش گلوله ها توپخانه دشمن دلیل برگزارنشدن نماز جماعت بر آن شهید روشن شد.

قتلگاه سوسنگرد عزیزان بسیاری را بخود دیده که درس آزادگی وشجاعت را به جهانیان نشان دادند وبه دشمن جاهل ثابت کردند که فرزندان ایران برای دفاع از مام وطن از عزیزترین چیزخود که جان است براحتی گذشت میکنند این جوانان عزیز در طول دفاع مقدس با نثار خون خود درسی به اجانب دادند که هیچگاه فراموش نکنند که ایرانیان با اقتدا به سرورآزادگان تاریخ زیر بار زور وستم نخواهند رفت.

در روز هجدهم دیماه  شهید اعتمادی با اسلحه خود به جنگ تانکهای بعثی رفت و با گلوله دشمن که به قسمت شکمش اصابت کرد به درجه رفیع شهادت نایل شد ودقایقی بعد دیگر همرزمش شهید قاسم پرآور هم در همان صحنه به شهادت رسید وپیکر مطهرشان به مدت سه روز در میان میدان جنگ ماند که با تلاش همرزمانشان به عقب آورده شد.

خبر شهادت این دو شهید عزیز جامعه ورزش کازرون را غرق ماتم کرد وعده ایی از ورزشکاران تا شهرستان نورآباد به استقبال این عزیزان رفته وپیکر غرق در خون این عزیزان را جهت خاک سپاری به کازرون منتقل کردند.

با سپاس فراوان از استاد ماشااله دژکام /استاد عباس راسخ/ دکتر شاپور ابراهیمی و اکبر موحد که ما را در تحریر این مطلب یاری نمودند.

راهشان پر رهرو و یادشان گرامی.

 

نویسنده: محمدرضا پولادی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
حاج رضا کازرونی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
0
1
بسم رب الشهدا والصدیقین
کاری زیبا وارزشمند از استاد پولادی عزیز که همواره همه را سورپرایز میکند.
براستی چرا تا بحال کسی از این پهلوانان یادی نکرده بود ؟
خدا رحمت کنه حسن اعتمادی را که مرد میدان ورزش وجنگ بود .
حاج محمد خداوند به شما اجری عظیم عنایت فرماید تا با رفع مشکل شخصی وگرفتاری که داری هرچه بهتر در خدمت ورزش و شهدای ورزشکار باشی.
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
0
1
روحش شاد ویادش گرامی
نعیم
|
UNITED STATES
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
0
1
روح شهدا همواره نگهدار این سرزمین است.
ابراهیم
|
ROMANIA
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
0
0
این پهلوان باید به خوبی معرفی شود تا الگوی جوانان شود حیف که هیچ نامی از این شهید در هیچ ورزشگاهی ندیده ام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳