پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۳
پهلوانان کازرون – 7
قاسم به ورزش و به خصوص به كشتي علاقه فراواني داشت و در نوجواني به تمرينات كشتي رفت و زير نظر مربيان همچون محمد حسن مصلايي ، عباس شجاعي و اصغر صدرات آموزش هاي اوليه ديد و به عضويت تيم منتخب كازرون در آمد . و به مقام قهرماني استان نيز رسيد.

محمدرضا پولادی: شلمچه حديث عشق است ،حديث وفاداري ،حديث خون سرخ جوانان ايران زمين آري شلمچه گلهاي پرپر فراواني به خود ديد كه مجنون وار درپي عشقشان رفتند و به او رسيدند .

امام حسين (ع) مي فرمايد :آيا نميبينيد كه به حق عمل نميگيرد و از باطل دست نمي كشند؟

اكنون بايد هر انسان مؤمن كه در راه حق به ديدار خدا مايل باشد ، بسوي جهاد في سبيل الله بشتابد. من اكنون مرگ را جز سعادت ، و زندگي  با ستمگران را جز مايه دلتنگي چيزي نميدانم.

جوانان ايران زمين با الگو گرفتن از سرور آزادگان جهان مرگ را بر زندگي زير سايه چكمه پوشان بعصي ترجيح داده و سعادت اخروي را به ذلّت و خواري دنيوي انتخاب نمودند.


شهيد قاسم زارع

متولد 1343-كازرون

فرزند علي

شهادت : 1/7/1366شلمچه

عضو تيم منتخب كشتي كازرون – قهرمان استان در كشتي

سال 1343شمسي پا به دنيا گذاشت و مادرش به ياد شهداي دشت كربلا و جوان برومند اين دشت "قاسم بن حسن (ع) "كه نام قاسم را براي نوزاد تازه متولد شده خود برگزيد .

قاسم زارع دوران مدرسه ابتدايي را زير نظر يكي از معلمان نمونه و بزرگ كازرون مرحوم شيخ اصغر راهنما (كوهي) گذراند.

و با سن كم به ياري پدر شتافت تا در به چرخش در آوردن چرخ زندگي او را ياري دهد.

در سال 1356 و در تظاهرات مردم كازرون عليه چاپ مقاله توهين آميز روزنامه اطلاعات ،شهيد قاسم زارع نيز به همشهريانش پيوسته و در عاشوراي همان سال دستگيرو روانه زندان شد.

قاسم به ورزش  و به خصوص به كشتي علاقه فراواني داشت و در نوجواني به تمرينات كشتي رفت و زير نظر مربيان همچون محمد حسن مصلايي ، عباس شجاعي و اصغر صدرات آموزش هاي اوليه ديد و به عضويت تيم منتخب كازرون در آمد . و به مقام قهرماني استان نيز رسيد.

خردادماه 1360 شهيد زارع از طريق بسيج راهي جبهه غرب گرديد و سه ماه در جبهه "نوسود" با كافران بعثي جنگيد.سپس راهي سوسنگرد شد و در عمليات آزاد سازي بستان نيز شركت كرد.

بعد ازآن در اسفند ماه عازم شوش شد و در عمليات فتح المبين شركت نمود . در سال خرداد 1361 و در عمليات آزاد سازي خرمشهر عزيز شركت فعال داشت و به عنوان فرمانده گروهان افتخار آفريد.

شهيد قاسم زارع در سال 1361 ازدواج نمود و صاحب  دو فرزند پسر دو قلو شد. در سال1363 به همراه رزمندگان گردانهاي كميل و فجر در اصفهان آموزش هاي برد را فرا گرفت. در عمليات بدر از ناحيه سينه مجروح شد.در 22بهمن ماه 1364 به عنوان پيك فرماندهي گردان كميا در عمليات والفجر 8 شركت كرد و در تصرف بندر وفا فعاليت نمود.

در لشكر المهدي به سمت فرماندهي گردان ثارالله رسيد و در كربلاي 4 شركت نمود. شهيد قاسم زارع در بيش از ده عمليات بزرگ و افتخار آفرين شركت داشت كه در بعضي از آنها فرمانده گروهان بود و در اين مدت 2 بار به شدت مجروح شد.و سرانجام در 1/7/1366 در منطقه شلمچه به همراه دو تن از همرزمانش (شهيد ابراهيم قنبري و شهيد ابراهيم صفري ) در غرب درياچه ماهي به آرزوي خويش رسيده و به ديدار معبود خود شتافتند .


نویسنده: محمدرضا پولادی
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷