پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۹
پهلوانان کازرون – 6
شهید حسینعلی سبزواری فرد با اینکه از آغاز تجاوز دشمن به خاک وطن در جهبه های جنگ حاضر بود ولی هیچگاه از ورزش غافل نبود ودر تمام این مدت به عنوان یکی از ستونهای اصلی هندبال کازرون به ورزش کازرون خدمت کرد . کسب قهرمانی های متوالی در فارس وکسب عنوان سومی کشور با تیم منتخب فارس از دیگر افتخارات ورزشی این عزیز بزرگوار بوده است.

فرزند:کریم

متولد:1337

افتخارات ورزشی :قهرمان هندبال فارس به همراه منتخب کازرون(1358-1359-1360-1361-1362-1363)،کسب مقام سوم کشور با تیم منتخب فارس(1363)

شهادت:نهم فروردین ماه 1365

محل شهادت: کارون

حسینعلی سبزواری فرد به مانند دیگر همسن وسالان خود از همان دوران کودکی علاقمند به ورزش بود ودرکنار تحصیل به ورزش هم میپرداخت . ابتدا به تیم فوتبال کارگرپیوست وهمزمان نیز در تیم هندبال کارگر هم مشغول بازی شد .

هندبال کازرون که همواره قدرت اول هندبال فارس بود بیشتر از فوتبال توجه آن شهید را به خود جلب کرد . بعداز پیروزی انقلاب شهید سبزواری فرد به یکی از ارگان اصلی تیم منتخب هندبال کازرون مبدل شد وبا این تیم به مقام قهرمانی فارس دست پیدا کرد.

شهریورماه 1359 حزب بعث عراق به تحریک اجانب به خیال خام خود عزم خاک ایران کرد ولی به تنها چیزی که فکر نکرده بودند وجود جوانانی همچون سبزواری ها بود.

جوانانی که از مکتب حسین(ع) بودند ،جوانانی که دلباخته بودند،شجاع ودلاوروبا خلوص وصداقت سنگر نشینی را به خانه نشینی ترجیح داده وبه مقابله خصم زبون رفتند.

شهید حسینعلی سبزواری فرد با اینکه از آغاز تجاوز دشمن به خاک وطن در جهبه های جنگ حاضر بود ولی هیچگاه از ورزش غافل نبود ودر تمام این مدت به عنوان یکی از ستونهای اصلی هندبال کازرون به ورزش کازرون خدمت کرد . کسب قهرمانی های متوالی در فارس وکسب عنوان سومی کشور با تیم منتخب فارس از دیگر افتخارات ورزشی این عزیز بزرگوار بوده است.

استاد عباس کشتکار،استاد علی اصغر توکلی،حیدر معینی،عبدالصاحب نیکویی ،غلام نیکویی از جمله مربیان این عزیز در طول دوران ورزشی بودند.

شهید سبزواری فردعلاوه بر خصوصیات فنی وتبحر در حرکات تکنیکی هندبال دارای اخلاق ورفتار نمونه بود که حتی بر روی بازیکنان حریف نیز اثر گذار بود.

" سپاس خدای بزرگ را که راهی پرنور همچون شهادت برسر راه بندگانش قرار داد تا که بتوانند گناهان خودرا به این وسیله شستشو داده وپاک سازدند.سپاس خداوند را که سرلوحه این فیض عظیم ،سالار شهیدان سرورآزادگان حسین (ع) قرار دادتاوی شهادت رابه مشتاقان راهش بیاموزد"

شهید سبزواری فرد در نهم فروردین ماه 1365 در حالیکه مشغول آموزش به نیروهای تحت نظرجهت بالا بردن آمادگی وعملیات علیه دشمن بود به آرزوی خود رسید وجامه شهادت را برقامت خود استوار ساخت.

راهش ،یادش گرامی وپر رهرو باد.


نویسنده: محمدرضا پولادی
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹