پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۶۲۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۱
پهلوانان کازرون – 5
ای کردستان،سلام بر تو ای کردستان،ای جایگاه شهدای مظلوم،ای جایگاه شهدای گمنام،سلام بر تو ای کردستان،شاهدی که که عزیزان ما چگونه برحاکت به خون غلطیتند وشاهدی که عزیزان ما چگونه حسین گونه شهید شدند،آری ای کردستان ،سلام برخاک مقدست،

ای کردستان،سلام بر تو ای کردستان،ای جایگاه شهدای مظلوم،ای جایگاه شهدای گمنام،سلام بر تو ای کردستان،شاهدی که که عزیزان ما چگونه برحاکت به خون غلطیتند وشاهدی که عزیزان ما چگونه حسین گونه شهید شدند،آری ای کردستان ،سلام برخاک مقدست،سلام بر خاک مرطوب از خون پاک شهیدان و اشک گرم یتیمان ، سلام بر جوانان گردان ثارالله که عاشقانه برایت جنگیدن ، کردستان جوانان ایران با نثار خون خود اجازه به خصم متجاوز ندادند تا به تو گزندی بزند وتو خود گواهی بررشادت عزیزانمان ......

اسفند ماه بهار را برای ما به ارمغان میاورد ،سبزی وطراوت،شقایق ولاله وسنبل ،اسفندماه سال 1338 ستاره ایی خداوند به یک خانواده کازرونی عطا کرد که مایه فخر ایران زمین شد.

شهید اصغر امامدوست (پرمور)

متولد:1338 -هشتم اسفندماه

شهادت:چهارم اریبهشت ماه 1366

محل شهادت:کردستان - بانه / کربلای 10

عضو تیمهای :تاج /استقلال/پیکان وفجر کازرون وهمچنین تیم منتخب دوومیدانی کازرون

افتخارات:قهرمان باشگاههای کازرون و1360-1364-1365با تیمهای تاج وفجرکازرون و1356 با تیم تاج هم در رده بزرگسالان وهم دره جوانان

هشتم اسفندماه سال 1338 در شهر ما کودکی متولد شد که مهره تاییدی زد بر لطافت بهاروشادی وسرور را به خانواده خود ارزانی کرد.

اصغر فرزند سوم خانواده بود.کودکی جسور وهوشیار در شش سالگی جهت فراگرفتن تعلیم و تربیت به مدرسه ششم بهمن (ناصری) رفت. دوران ابتدایی را با موفقیت سپری نمود .مدرسه ادب مفتخر بود که پذیرای تحصیل شهید امامدوست در دوره راهنمایی بود وسپس این افتخار نصیب دبیرستان بزرگ مجرد در دوره متوسطه شد. در این دبیرستان بود که اصغر با استادی فداکار مواجه شد که اورا از اوضاع و احوال سیاسی کشور آشنا کرد.با شروع دوران انقلاب فعالیتهای ایشان نیز آغاز شد،پخش اعلامیه وشرکت مستمر در تظاهرات وراهپیمایی از دیگر فعالیتهای ایشان بود.

اصغر امامدوست از همان دوران کودکی علاقه وافری به رشته های مختلف ورزشی داشت وبا توجه به استعداد ذاتی وهمچنین قدرت بدنی و تکنیک بالا خیلی زود جذب تیم فوتبال تاج شد ،در کنار فوتبال به دوومیدانی نیز علاقه فراوانی داشت وبا کسب چندین مقام قهرمانی در سطح شهرستان به عضویت تیم منتخب کازرون درآمد ودر استان نیز موفق شد به مقام قهرمانی در دوهای استقامت شد.

درخشش اصغر باعث شد به عضویت تیم منتخب فارس در آید ودر مسابقات جنوب کشور به مقام ششم دست یافت.

اصغر بعد از کسب مقام قهرمانی ونایب قهرمانی با تیم تاج در باشگاههای کازرون راهی تیم پیکان شد وبا این تیم نیز موفق به کسب مقام نایب قهرمانی رسید.

با فرارسیدن خدمت مقدس سربازی وطی کردن مراحل آموزشی به جبهه جنوب اعزام شد،خرمشهر وسپس شلمچه واز آنجا به منطقه زبید ات رفته ودر تپه های کله قندی مشغول به پاسداری از خاک عزیز وطن شد. در عملیات رمضان به علت اصابت ترکش مجروح شد. این مجروحیت باعث شد که از ادامه سربازی معاف شود وبا دریافت کارت پایان خدمت ،کارت رشادت وجوانمردی نیز از سوی فرمانده لشکر21 حمزه شد.

در همین ایام بارها به تیم منتخب فوتبال کازرون دعوت شد وبا درخشش در این تیم برای کازرون افتخار آفرید.با تاسیس تیم فجر از پیکان جدا شده وبه تیم فجر پیوست وبا این تیم در سال 1360و1361 و1364 به مقام قهرمانی رسید.حضور مداوم در جهبه های جنگ ومصدومیت از ناحیه مینسک زانو کم کم از فوتبال دور ماند.

در عملیات کربلای 8 به عنوان مسئول دسته بود کهدر آغاز عملیات مجروح شد. ایشان بارها مجروح شدند ولی هر بار مصمم تر از قبل به میدان جنگ برگشت .

تا اینکه در اریبهشت ماه 66 در جبهه غرب ودر منطقه بانه ودر عملیات کربلای 10 به فیض شهادت رسید.

یادش ونامش تا ابد بر سینه این خاک عزیز جاوید وابدی ماند.

با تشکر از حاج قاسم اندام عزیز که مارا در تحریر این مطلب یاری نمودند


نویسنده: محمدرضاپولادی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
م ش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
0
1
یاد وخاطره اصغر الیاس هاشم حیدر .داستان کوشکی کبیری زهرایی رمیار نوبهار مظفری دست داده بزمی علی نژاد مرادی نبویزاده کرمی امام دوست ستونی قنبری جواد و هاشم ملک زاده حاتمی شیرافکن غلامی شاملی خواجه و صد ها جانباز کوی فخاران (کوزه گران )و دیگر شهدای محله که الان بیاد نمیاورم گرامی باد
پاسخ ها
م ش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
برنجی شیخیان بنیادی پرویزیها جهان میهن خالقی دبستانی شیری فخار و عبدالرضا قاسمنیا (کوشکی )
بازیاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
0
0
یادشان بخیر وخدایشان بیامرزد .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸