پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۲
پهلوانان کازرون - 4
شهید گلستانفرد علاقه وافری به فوتبال داشت ودر همان ایام به عضویت تیم دنیای ورزش (پیکان) در آمد وبا بازیهای زیبا به تیم منتخب جوانان کازرون جهت قهرمانی استان در شهرستان لار دعوت شد وبا اینکه در لیست بازیکنان اصلی واز مدافعان فیکس تیم بود در آخرین لحظه به خدمت مقدس سربازی فراخوانده شد وبه لشکر 12زرهی اهواز رسته مخابرات پیوست.

" زندگی همیشه محل کارزار حق علیه باطل بوده است واین درس تاریخ عصرها به نسل ها است"

قسم به پیشانی های به خاک افتاده قسم به محاسن های آغشته به خون ، خونی که برای شرافت است خونی که برای ناموس و وطن است ،قسم به ناله های نیم شب جوانانی که از روی صفا ،از روی صداقت پروردگار خویش را صدا زدند تا یاورشان باشد.

شهید خیراله (محمدهادی) گلستانفرد

فرزند:محمد ابراهیم

متولد:1337 بهبهان

شهادت:17/2/1361 شلمچه (عملیات بیت المقدس)

عضو باشگاههای: دنیادی ورزش ،پیکان ، وسپاه کازرون و منتخب جوانان کازرون(1356)

افتخارات ورزشی: نایب قهرمان دسته دوم کازرون با دنیای ورزش (1356)، نایب قهرمان باشگاههای کازرون با تیم پیکان(1358)، قهرمان باشگاههای کازرون با تیم سپاه (فجر) در سال (1360)

شهید خیراله گلستانفرد در یک خانواده فرهنگی -مذهبی متولد شد وشغل پدر باعث کردید که در شهرستان بهبهان این تولد فرخنده صورت گیرد.

دوران تحصیلات ابتدایی را در نورآباد ممسنی گذراند وسپس به اتفاق خانواده به کازرون منتقل ومشغول تحصیل شد وتا کلاس سوم متوسطه در دبیرستان شاپور بود وبعد از آن برای ادامه تحصیل بهمراه پسر عمه اش (شهید قاسم پرآور) به هنرستان صنعتی نورآباد رفت ودر رشته اتو مکانیک درسال 1356 موفق به اخذ دیپلم فنی شد.

شهید گلستانفرد علاقه وافری به فوتبال داشت ودر همان ایام به عضویت تیم دنیای ورزش (پیکان) در آمد وبا بازیهای زیبا به تیم منتخب جوانان کازرون جهت قهرمانی استان در شهرستان لار دعوت شد وبا اینکه در لیست بازیکنان اصلی واز مدافعان فیکس تیم بود در آخرین لحظه به خدمت مقدس سربازی فراخوانده شد وبه لشکر 12زرهی اهواز رسته مخابرات پیوست.

در سال 1358 خدمت سربازیش تمام شد وبه جهاد سازندگی پیوست .فعالیتهای آن بزرگوار در جهاد سازندگی کازرون با عشق وعلاقه وصف نشدنی همراه بود که وی را انگشت نما کرده بود . قبل از آغاز جنگ مدتی مامور خدمت در آبادان برای انتقال ماشینهای سنگین از آبادان به جهاد کازرون شد.

با آغاز جنگ به قتلگاه سوسنگرد اعزام شد وبهمراه سایر همرزمانش حماسه ها در آنجا آفریدند. سوسنگرد تا ابد نام وخاطره بچه هایی که در فقر امکانات اوایل جنگ خالصانه از او دفاع کردند را فراموش نخواهد کرد جوانانی همچون شهید عبدالحمید خسروی (ورزشکار- فوتبالیست) ،شهید حسن اعتمادی(ورزشکار)،شهید قاسم پرآور(ورزشکار)و.....

شهید گلستانفرد با تزریق روحیه شاد وانرژی مثبت به همرزمان خود به سرعت محبوبیت بی نظیر در بین دوستان برای خود دست وپا کرد . دراین مدت 5 بار به جبهه اعزام شد وبا وجود مخالفتهای شدید مدیران جهاد سازندگی بهر طریق خودرا به میدان جنگ میرساند ، بعد از شهادت قاسم پرآور از تیم پیکان جدا شده وبه تیم پیام انقلاب (سپاه) پیوست ودر این تیم هم از بهترینها هم از لحاظ فنی وهم از لحاظ اخلاقی بود. مدافعی مستحکم وقلدروبا تعصب در حین بازی وانسانی خوش قلب وخنده رو در بیرون از زمین بازی بود. در همان اولین سال تشکیل تیم سپاه با این تیم به مقام قهرمانی باشگاههای کازرون دست یافت و سرانجام در 17 اردیبهشت ماه سال 61 ودر عملیات بیت المقدس به منظور آزادسازی شلمچه عزیز به آرزوی دیرینه خود دست یافت وبه دیدار حق شتافت.

شهید گلستانفرد در عملیات آزادسازی سوسنگرد وهمچنین عملیات فتح المبین حضوری فعال وچشمگیر داشت.

" از جان خود میگذرم چرا که ایمان دارم ودرس شهادت را از امام حسین (ع) آموخته ام ،خدایا در رحمت را به روی ما بگشا ومارا به راه راست هدایت فرما"

از خاطرات فراموش نشدنی دوران محاصره سوسنگرد اینکه در زیر گلوله باران دشمن هم بچه های ورزشکار از ورزش مورد علاقه خود دست نکشیدند وحتی در آن شرایط هم در اندک فرصت استراحت با فراهم کردن توپ وزمین مناسب بازی فوتبال رونق خاصی داشت که سردسته وراه انداز بازی فوتبال کسی نبود مگر شهید حسن اعتمادی ،شهید گلستانفرد و شهید پرآور

با تشکر از ابراهیم احدی عزیز وعبداله ابراهیمی وهمچنین خانواده بزرگوار گلستانفرد که دعوت مارا پذیرفتند.

یاد وخاطره همه آن عزیزان گرامیباد.


نویسنده: محمد رضا پولادی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹