پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۳
پهلوانان کازرون - 3
شهید پرآور در پست دروازه بانی در این تیم خوش درخشید ونوید تولد یک دروازه بان شش دانگ ومتعصب را به فوتبال کازرون داد بعد از پیروزی انقلاب تیم دنیای ورزش تغییر نام داده وبه تیم پیکان مبدل شد که این تیم همواره از تیمهای با اخلاق وبا کلاس فوتبال کازرون بود.

 "شاید کوهها از هم پاشیده شوند ودریاها خشکیده ولی خشم ونفرت ما از دشمن خدا هرگز فروکش نخواهد کرد" سرزمین ایران به داشتن جوانانی که با نثار خون خود از ذره ذره خاک وطن دفاع کرده اند همواره مفتخر بوده وخواهد بود جوانانی که با انگیزه دفاع از ناموس ومام وطن از جان خود گذشته وبه کشته شدن در این راه از دیگری سبقت گرفته ودر خلد برین در جوار مولای ومقتدایی آزادگان جهان حسین ابن علی(ع) برای خود جایگاهی برگزیدند.

شهید قاسم پرآور

فرزند:اسماعیل

متولد:1335 کازرون

شهادت:18/10/1359

محل شهادت:سوسنگرد

افتخارات ورزشی: قهرمان باشگاههای دسته دوم کازرون سال (1355) با تیم دنیای ورزش / نایب قهرمان باشگاههای کازرون با تیم پیکان (1358)

قاسم پراور در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود ودر همان ایام کودکی پدر خودرا از دست داد وبا زحمات شبانه روزی وبی دریغ مادر بزرگوارش تربیت شد.

بعد از اخذ مدرک دیپلم هنرستان در رشته اتو مکانیک به خدمت مقدس سربازی اعزام شد . در دوران خدمت به درجه گروهبان سومی در رسته زرهی نایل شد وبعداز پایان خدمت سربازی مشغول به کار آزاد شد.

شهید قاسم پرآور علاقه زیادی به ورزش وبخصوص فوتبال داشت وبا شکل گیری تیم دنیای ورزش به این تیم پیوست ودر اولین سال حضور در دسته دوم کازرون با انجام بازیهای زیبا موفق به جواز ورود به مسابقات دسته اول کازرون را کسب نمودند.

شهید پرآور در پست دروازه بانی در این تیم خوش درخشید ونوید تولد یک دروازه بان شش دانگ ومتعصب را به فوتبال کازرون داد بعد از پیروزی انقلاب تیم دنیای ورزش تغییر نام داده وبه تیم پیکان مبدل شد که این تیم همواره از تیمهای با اخلاق وبا کلاس فوتبال کازرون بود.

در سال 1358 تیم پیکان باهمه شایستگی که داشت در فینال مغلوب تیم استقلال شد وبه مقام دومی رسید.که در ایندوره شهید پرآور یکی از دروازه بانان موفق جام بود.

با آغاز جنگ تحمیلی شهید پرآور به عضویت بسیج کازرون که در آن زمان با نام سازمان بسیج ملی شناخته میشد درآمدوبا گذراندن یک دوره فشرده آموزشی در گروه 4گروهان الف گردان سلمان به جبهه های حق علیه باطل شتافت .

سوسنگرد شهر خون شهر مقاومت محل استقرار آن شهید بزرگوار بود ودر روز18 دیماه وبا دیدن شهادت حسن اعتمادی دیگر شهید ورزشکار کازرونی سریع خودش را به پیکر مطهر آن شهید رساند که مورداصابت گلوله بعثی های مزد بگیر شرق وغرب قرار گرفت وبه دیدار مشعوق خود شتافت.

گلوله مزدوران به گردن آن عزیز سفر کرده خورده بود وپیکر آن شهید وشهید اعتمادی وشهید داوودی نژاد سه روز در میدان درگیری وزیر گلوله باران دشمن قرار داشت که به همت شهید خیرالله گلستان پسر دایی شهید پرآور از میدان خارج شده وبه شهرستان نورآباد منتقل شد .عده ایی از دوستان وهمبازیان آن شهیدان بزرگوار به نور آباد رفته و پیکر مطهر آن عزیزان را برای تشیع به کازرون آوردند.

"امیدوارم با ایثار خون خود بتوان درخت اسلام را آبیاری نموده وتدوام بخش راه حسین باشم من که از علی اکبر امام حسین که عزیزتر نیستم"

با تشکر فراوان ازخانواده شهید پرآور و دوستان عزیز دکتر شاپور ابراهیمی /عبداله ابراهیمی و عبدالنبی توکلی که مارا در تحریر این یادنامه یاری نمودند.

قاسم جان یزدان پاک را سپاس گوییم که این توفیق شما حال حقیر شدکه یاد شهدای وزرشکار را زنده نماییم .

قاسم جان ما تا ابد شرمنده شما ودیگرشهدا خواهیم بود.

 

نویسنده: محمد رضا پولادی
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳