پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۸۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۶
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس:
پروژه مهمی که در سال جاری اجرایی می شود تامین 10 میلیون متر مکعب آب برای دریاچه پریشان است که این کار از محل سد نرگسی کازرون انجام می شود.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس از آبرسانی 10 میلیون متر مکعبی به دریاچه پریشان خبر داد.

"حمید رضا دهقانی" ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به آخرین وضعیت مصرف آب در فارس افزود: با توجه به بارندگیهای مناسب سال آبی گذشته، فارس همچنان گرفتار خشکسالی است.

وی ادامه داد: طی سال آبی جاری 306 میلی متر بارندگی در فارس روی داده که با توجه به این شرایط همچنان وضعیت بارندگی استان فارس نسبت به میانگین بلند مدت 17 درصد کاهش دارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس با اشاره به اینکه متوسط بارندگی در استان فارس از سال 86 تاکنون کاهش داشته یادآور شد: طی سالهای گذشته با توجه به خشکسالیهای آخیر سطح بارندگی در استان از 330 میلی متر به 306 میلی متر رسیده که این روند نشان از تغییر اقلیم در فارس است.

75 درصد از منابع آبی زیر زمین مصرف شده است

دهقانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه منابع آبی زیر زمینی استان نیز به شدت در حال کاهش است، گفت: مصرف آب از منابع آبی زیر زمینی کشور حدود 56 میلیون متر مکعب است که از این رقم حدود هشت میلیارد متر مکعب در استان فارس مصرف می شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته در کل کشور 600 کیلومتر کف شکنی انجام شده که یک سوم و یا 200 هزار متر آن در استان فارس بوده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس با اشاره به اینکه اکثر منابع آبی استان صرف کشاورزی می شود، یادآور شد: حدود 95 درصد از منابع آبی فارس مصرف کشاورزی، چهار درصد مصرف شرب و یک درصد مصرف صنعتی دارد.

دهقانی تصریح کرد: کشت گندم، برنج و... در فارس باعث افزایش مصرف آب می شود در حالیکه باید با استفاده از روش های کشت نوین در مصرف آب کشاورزی نیز صرف جویی انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت سد های استان فارس نیز گفت: سد درودزن پس از اتمام فصل آبیاری 488 میلیون متر مکعب آب ذخیره دارد که به نسبت سال گذشته و 341 میلیون متر مکعب آب، شاهد افزایش آب در این سد هستیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس تصریح کرد: سد ملاصدرا نیز 113 میلیون متر مکعب آب دارد که به نسبت سال گذشته با 155 میلیون متر مکعب شاهد کاهش آب این سد هستیم که البته در سال جاری آب این سد به تولید برق اختصاص داده شد و در مجموع در سال جاری تولید برق از نیروگاه های برق آبی استان فارس پنج برابر افزایش داشته است.

کمک به احیای دریاچه های "پریشان" و "بختگان"

دهقانی در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت دریاچه های استان نیز، گفت: پروژه مهمی که در سال جاری اجرایی می شود تامین 10 میلیون متر مکعب آب برای دریاچه پریشان است که این کار از محل سد نرگسی کازرون انجام می شود.

وی تصریح کرد: همچنین 47 میلیون متر مکعب آب نیز برای دریاچه بختگان رها شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس با بیان اینکه تنها دلیل خشک شدن دریاچه های استان فارس خشکسالیهای چند سال اخیر است، گفت: نباید به گونه ای عنوان شود که عملیات های عمرانی و سد سازی باعث خشک شدن دریاچه ها شده زیرا در بالا دست بسیاری از دریاچه های استان هیچگونه سدی وجود ندارد.(مهر)

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
بی خیال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
0
1
دهقان موقع کلنگ زنی سد این حرفها را می زد بعضیها باور نمی کردند ولی الان تو ساز دهل میگن زنده باد دهقانفداکار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳