پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۶۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۱
حسینعلی ابراهیمی کارنامی:
به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی ابراهیمی کارنامی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اشاره راهبردهای امسال این مجموعه بیان کرد: امسال بحث آموزش هدف گذاری شده و باید گام بلندی در این رابطه با کمک صدا و سیما، مطبوعات، دیگر رسانه ها و تشکلها برداشته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی ابراهیمی کارنامی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اشاره راهبردهای امسال این مجموعه بیان کرد: امسال بحث آموزش هدف گذاری شده و باید گام بلندی در این رابطه با کمک صدا و سیما، مطبوعات، دیگر رسانه ها و تشکلها برداشته شود.

وی از توسعه حوزه آنلاین مانیتورینگ به عنوان راهبرد دیگر امسال محیط زیست استان نام برد و بیان کرد: اینکه حضور به صورت فیزیکی باشد برازنده استان فارس نیست باکه باید به سمت آن لاین مانیتورینگ پیش برویم.

مدیر کل محیط زیست استان فارس با اشاره به اینکه اعمال حاکمیت یکی از مواردی است که محیط زیست در سال جاری سعی دارد به طور کامل وارد شود، بیان کرد: بخش گسترده ای از کارهای محیط زیست صرف پاسخگویی با استعلامها می شد که در این خصوص قرار بر این است که باید استعلامها از سوی دستگاه های صادر کننده صورت گیرد و محیط زیست بیشتر به نقش نظارتی و حاکمیتی خود بپردازد و در این خصوص زمانی که تعیین شده از 15 اردیبهشت ماه امسال است که از آن به بعد محیط زیست پاسخ استعلامها را نخواهد پذیرفت.

ابراهیمی کارنامی با اشاره به ویژگیهای این امر نیز بیان کرد: تسریع در فرآیند توسعه استان، تکریم ارباب رجوع و اینکه افراد در دستگاه های مختلف سرگردان نشوند، پرداختن محیط زیست به وظایف نظارتی و حاکمیتی خود ازجمله ویژگی این امر است.

وی با اشاره به حوزه آب و خاک و اقدامات محیط زیست استان در این بخشها نیز عنوان کرد: در استان فارس 249 واحد بالقوه آلاینده در بحث آب و خاک وجود دارد که هم اکنون تحت کنترل و پایش هستند و تعداد 10 واحد با سیستم آنلاین مانیتورینگ به محیط زیست متصل هستند.

مدیر کل محیط زیست استان فارس بیان کرد: کارشناسان نیز به صورت سرزده به واحدها مراجعه و نمونه برداری می کنند و چنانچه فاکتورهای آنالیز شده خارج از استاندارد بود با واحد آلاینده برخورد می شود.

وی ادامه داد: طی مدت گذشته در استان با خشکسالی مواجه بودیم و همچنین مصرف سم و کود استان نیز بالاست که در صورت کاهش مصرف در این دو مورد، می توان در استان موضوع کشت ارگانیک را دنبال کرد که اکنن در کشور استان فارس در حوزه کشت ارگانیک پیشرو است.

خبرنگار مهر نیز در خصوص وضعیت شهرک صنعتی کازرون و نگرانیهایی که در رابطه با همجواری آن با منابع آب شرب این شهر وجود دارد پرسید که وی بیان کرد: این نگرانی وجود داشت که البته محیط زیست مجوز این شهرک را به شرط اینکه در این شهرک فقط صنایع غیر فاضلاب زا مستقر شود صادر کرده است.

کارنامی همچنین در خصوص آتش سوزیهای عمدی که در حریم تالاب پریشان رخ می دهد که منجر به آتش گرفتت نی زارهای دریاچه می شود و کار احیا را دچار اخلال می کند نیز بیان کرد: طی این مدت آتش زدن نی زارها به شدت کنترل شد ضمن اینکه در خصوص رفع تصرف نیز در تالاب اقداماتی صورت گرفت و در این خصوص دادستانی کازرون نیز همکاری بسیار خوبی را انجام داد.

وی یادآور شد: اراضی تصرفی پریشان نیز در دست خلع ید قرار گرفت ضمن اینکه با افرادی که بخواهند نی زارها را به آتش بکشند برخورد جدی خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۰
اذان صبح
۰۴:۵۶:۲۱
طلوع افتاب
۰۶:۲۲:۲۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۱۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۹:۱۲
اذان مغرب
۱۹:۵۶:۰۳