پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۵
معاون نماینده سازمان ملل در ایران:
سانا كامارا سینها كه به اتفاق مشاورارشد برنامه ریزی وتوسعه سازمان ملل وسرپرست پروژه تالاب های ایران از تالاب بین المللی پریشان كازرون دیدن می كرد، درگفت وگوبا درخشنده خبرنگار کازرون نما افزود: نگاه ما به تالاب ها تنها نگاه زیست محیطی نیست بلكه در این زمینه موضوع معیشت و وضعیت اقتصادی مردم را مد نظر داریم.

معاون نماینده سازمان ملل در ایران گفت:خشكی تالاب بین المللی پریشان كاملا جدی است و ما با مشكل جدی در این زمینه رو به روهستیم .

سانا كامارا سینها كه به اتفاق مشاورارشد برنامه ریزی وتوسعه سازمان ملل وسرپرست پروژه تالاب های ایران از تالاب بین المللی پریشان كازرون دیدن می كرد، درگفت وگوبا درخشنده خبرنگار کازرون نما افزود: نگاه ما به تالاب ها تنها نگاه زیست محیطی نیست بلكه در این زمینه موضوع معیشت و وضعیت اقتصادی مردم را مد نظر داریم.

معاون نماینده سازمان ملل ، اضافه كرد: درمدت كوتاهی كه از این تالاب بازدید داشتم ، اطلاعات زیادی از مشكلات مردم ساكن اطراف تالاب به دست آوردم كه پس از بازگشت به تهران در نشستی با همكاران تصمیم گیری خواهیم كرد كه در مدت باقی مانده از طرح مدیریت جامع تالاب های ایران چه اقدامی می توانیم انجام دهیم .

وی گفت: بنا داریم طی مدت یك سالی كه از این طرح باقی مانده در مورد كاستن از اثراث خشكسالی و ایجاد اشتغال جایگزین برای كشاورازان حاشیه تالاب پریشان ، تصمیم گیری شود.

معاون نماینده سازمان ملل در ایران ، ادامه داد: با فعالیت هایی كه در این زمینه انجام شده واحساس مسوولیتی كه در مسوولان ومردم ساكن حاشیه این تالاب مشاهده می كنم ، به آینده این مكان خوشبین هستم .

طرح مدیریت جامع تالاب های ایران ، طرحی هفت ساله است كه هم اینك شش سال ازآن سپری شده و یك سال از آن باقی مانده است.

درایران تالاب بین المللی پریشان كازرون و تالاب ارومیه به صورت تجربی تحت پوشش این طرح قرار دارند. موارد مترتب بر این طرح شامل حفاظت از تالاب های نامبرده درهمه زمینه ها از جمله جلوگیری از ورود آب های آغشته به سموم ناشی از كشت محصولات كشاورزی در حاشیه تالاب، استفاده بهینه از آب چاه های حاشیه تالاب ،ایجاد معیشت جایگزین برای كشاورزان حاشیه تالاب ها ، حفاظت از زیستگاه های پرندگان مهاجر در این مكان ها و آموزش كشاورزان و روستاییان حاشیه تالاب برای حفاظت از مكان هاست.

تالاب بین المللی پریشان كازرون با 42 كیلومتر مربع وسعت در میان كوهستان فاموردر12 كیلومتری جنوب شرقی شهرستان كازرون واقع شده است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۶
اذان صبح
۰۴:۴۹:۴۵
طلوع افتاب
۰۶:۱۷:۱۶
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۳۲
غروب آفتاب
۱۹:۴۳:۰۰
اذان مغرب
۲۰:۰۰:۰۴