پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۱۶۰
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۶
دریاچه پریشان در حالی از بی آبی و خشکی در تب و تاب خودسوزی و شدت یافتن حریق است که متولیان امر تاکید دارند با حتی یک سوم اعتباراتی که به دریاچه ارومیه اختصاص یافته می توانند تالاب پریشان را احیا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، نزدیک به یک هفته است که دریاچه پریشان در پدیده ای نادر دچار خودسوزی شد و با وجود اینکه طی این مدت اقدامات موثری از سوی محیط زیست این شهرستان برای مهار این پدیده انجام شد اما کماکان این خودسوزی در دریاچه ادامه دارد و بر اساس آخرین اطلاعات این خودسوزی شدت یافته به گونه ای که مسئولان امر اظهار نگرانی کرده اند.

پریشان در حالی با پدیده خودسوزی مواجه است که کارشناسان امر خشکی دریاچه را یکی از عواملی می دانند که در حریق تالاب تاثیر موثری داشته است.

تالاب پریشان به دور از توجهات ملی و اقداماتی که باید در سطح کشوربرای آن انجام شود در حال خودسوزی ناشی از خشکی است و در این رابطه مسئولان شهرستان اعتقاد دارند که با اختصاص بودجه ای معادل یک سوم اعتباری که به دریاچه ارومیه اختصاص یافت می توانند پریشان را تا حدودی احیا کنند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کازرون در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خودسوزی بستر دریاچه همچنان ادامه دارد، گفت: با وجود اینکه اقداماتی برای کنترل این خودسوزی انجام شده اما همچنان دریاچه پریشان درگیر این پدیده است و شدت یافتن آن منجر به نگرانی مسئولان مربوطه شده است.

جمال خداپرست با بیان اینکه طی یک روز گذشته شدت خودسوزی در بستر دریاچه پریشان زیاد شده، افزود: مردم منطقه نیز که برای بازدید از این پدیده به پریشان آمده مشکلاتی برای دریاچه به وجود آورده و خودشان نیز اقدام به آتش زدن پوششهای گیاهی درون تالاب کرده از این رو مجبور شده ایم که نیروهای آتش نشانی را پریشان مستقر کرده تا از گسترش آتش سوزیهای عمدی نیز جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه خودسوزی پریشان زنگ خطری برای مسئولان است، تصریح کرد: با وجود اینکه برای مهار این پدیده اقدامات خوبی انجام شده اما کماکان شاهد گسترده شدن خودسوزی هستیم و نگرانی پیرامون فراگیر شدن تمام تالاب وجود دارد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کازرون در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با احیای دریاچه پریشان گفت: مسئولان مربوطه باید برای احیای این دریاچه اقدام کنند زیرا پریشان یک دریاچه بین المللی است و در صورتی که این روند ادامه داشته باشد به زودی نابود می شود.

وی ادامه داد: در گذشته اقدامات زیادی برای پیشگیری از تخریب دریاچه پریشان انجام شده اما تاکنون اقدامی برای احیای دریاچه انجام نشده از این رو ضروری است که در حال حاضر به سمت احیای دریاچه گام برداریم.

خداپرست اظهار داشت: برای احیای دریاچه پریشان راهکارهای زیادی وجود دارد که باید این مسائل پیگیری تا هرچه زودتر دریاچه احیای شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کازرون بیان کرد: اگر یک سوم بودجه دریاچه ارومیه به پریشان اختصاص یابد بنده قول می دهم که این دریاچه را هرچه سریعتر احیا کنم. 

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
غلام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
0
آقای دهقان جیگرت خنک شد؟
کاک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
0
دهقان ناصرآبادی چرا به فکر پریشان نیستی؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
0
0
سلام
دوستان چرا با وجدان حرف نمیزنیم؟ این خدسوزی که دلیلش هنوز مشخص نیست چه ربطی به دهقان بیچاره داره؟ مطمئن باشید آقای دهقان تو فکر تامین اعتبار برای نجات پریشان هستند. بیایم با عقل خودمون حرف بزنیم نه تو دهن اونای نگاه کنیم که تو این 4سال نتونستن دهقان رو بکنن آدم خودشون و نمیذارن کازرون به جایی برسه. ولی دهقان جلوشون استاد. مرد بود. جلوشون خم نشد. درسته اذیتش کردن اما خدا رو داشت. الان هم با توکل به خدا و نیت پاک داره جلو میره و همیشه به نوکری مردم کازرون افتخار کرده. یا حق
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
0
0
چرا باید جیگر دهقان خنک بشه؟
صالح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
0
0
مگر ميشود خبرهاي تلخي كه در اسفند ماه 1390 در مورد پريشان عزيز به گوش ميرسيد و اعلام هشدار نسبت به احداث جاده را فراموش كرد. در ذيل براي يادآوري مردم اتفاقات سال گذشته در اين خصوص را به نقل از سايت بيشاپور مي آورم و خلاصه آن چنين بود ::: > و الان بعد از يكسال از گذشت آن بيانيه ها و عدم توجه مسئولين و بويژه آقاي دهقان ناصرآبادي به هشدارهاي دلسوزانه متخصصان محيط زيست و مردم آگاه كازرون ، شاهد خودسوزي و خودكشي پريشان مظلوم هستيم. سوال جدي كه در ذهن مردم است اينست كه ، براي چه آقاي دهقان ناصرآبادي تلاش بسيار براي ساخت جاده خاكي در درياچه كرد و باعث لطمات جبران ناپذيري به درياچه شد؟ آيا براي انتخابات و حمايت مردم ... نبود؟ كار از كار گذشته است ليكن مسبب اين واقعه تلخ بايد تاوان كارش را ببيند. آقاي ناصر آبادي چرا همان موقع به اين تذكرات گوش نداديد مگه شما نماينده مردم كازرون نبوديد ؟ پس چرا به خواست مردم توجه نكرديد؟ چرا جلوي نابودي و مرگ پريشان عزيز را نگرفتيد و كمك به آن كرديد؟ اما بدان همانگونه كه جواب رد به خواست مردم كازرون داديد ما نيز امسال جواب دردناكي در انتخابات به شما خواهيم داد.
محمد حسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
0
0
شايد ربطي به آقاي دهقان نداشته باشد ولي بايد قبول كرد احداث جاده در درياچه رو به مرگ پريشان ، مرگ درياچه را تسريع كرده و آقاي دهقان با اين كارش لطمه بسيار بزرگي به درياچه و محيط زيست درياچه زده است. در ثاني 4 سال است كه آقاي دهقان ...خودش را به پاي ديگران ميگذارد كه اين فقط و فقط نشانه ... ايشان است و پوششي بر ...هايش . اين حرف را نزنيد كه در واقع دهقان را ...ميكنيد. ليكن نمي توان منكر اين واقعيت شد كه آقاي دهقان براي نماينده شهرستان بزرگي مانند كازرون .... پس هرگز به او راي نخواهم داد
...
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
0
0
مگر ميشود خبرهاي تلخي كه در اسفند ماه 1390 در مورد پريشان عزيز به گوش ميرسيد و اعلام هشدار نسبت به احداث جاده را فراموش كرد. در ذيل براي يادآوري مردم اتفاقات سال گذشته در اين خصوص را ذكرميكنم وخلاصه آن چنين بود ::: > و الان بعد از يكسال از گذشت آن بيانيه ها و عدم توجه مسئولين و بويژه آقاي دهقان ناصرآبادي به هشدارهاي دلسوزانه متخصصان محيط زيست و مردم آگاه كازرون شاهد خودسوزي و خودكشي پريشان مظلوم هستيم. سوال جدي كه در ذهن مردم است اينست كه براي چه آقاي دهقان ناصرآبادي تلاش بسيار براي ساخت جاده خاكي در درياچه كرد و باعث لطمات جبران ناپذيري به درياچه شد؟ آيا براي انتخابات و حمايت مردم ... نبود؟ آقاي ناصر آبادي چرا همان موقع به اين تذكرات گوش نداديد مگه شما نماينده مردم كازرون نبوديد ؟ پس چرا به خواست مردم توجه نكرديد؟ چرا جلوي نابودي و مرگ پريشان عزيز را نگرفتيد و كمك به آن كرديد؟ كار از كار گذشته است ليكن مسبب اين واقعه تلخ بايد تاوان كارش را ببيند.اما آقاي دهقان بدان همانگونه كه جواب رد به خواست مردم كازرون داديد ما نيز امسال جواب دردناكي در انتخابات به شما خواهيم داد.
سالاز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
0
0
امان از آقاي دهقان يكبار هم كه يك كاري رو تو اين 4 سال نصف و نيمه انجام داد فقط سبب ضرر شد .همون بهتر كه مثل هميشه ساكت باشي و هيچ كاري نكني.
حسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
0
0
آقاي دهقان تقاص جنايتي كه بر عليه جاده كردي را مردم به شما مي دهند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۹
اذان صبح
۰۴:۳۷:۴۵
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۳۸
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۲
غروب آفتاب
۱۹:۵۱:۱۲
اذان مغرب
۲۰:۰۸:۴۵