پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۱۳۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۵
جمال خداپرست ، پنج شنبه در گفت و گو با درخشنده خبرنگار کازرون نما ، بیان داشت: در پی تماس شماری از ساكنان محلی اطراف این تالاب با اداره محیط زیست این شهرستان مبنی برمتصاعد شدن دود از درون بخشی از زمین های بخش شمالی این تالاب ، اعضای ستاد بحران كازرون به مكان یاد شده عزیمت كردند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان كازرون گفت: بخشی از لایه های زیر زمین شمال تالاب بین المللی پریشان در این شهرستان طی روزهای اخیر دچار آتش سوزی شده است.

جمال خداپرست ، پنج شنبه در گفت و گو با درخشنده خبرنگار کازرون نما ، بیان داشت: در پی تماس شماری از ساكنان محلی اطراف این تالاب با اداره محیط زیست این شهرستان مبنی برمتصاعد شدن دود از درون بخشی از زمین های بخش شمالی این تالاب ، اعضای ستاد بحران كازرون به مكان یاد شده عزیمت كردند.

وی افزود: در بررسی به عمل آمده مشخص شد كه كمتر از یك هكتار از شمال حاشیه تالاب پریشان بین دو روستای هلك و دهپاگاه دچار آتش سوزی از داخل زمین شده است.

كارشناس محیط زیست استان فارس كه برای جویا شدن علت این رخداد به تالاب پریشان اعزام شده است دراین زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: این پدیده ناشی از باقی مانده گیاهانی است كه از قبل درون دریاچه خشك شده و در لایه های درون زمین برجا مانده است.

مهندس مهدی شریعتی افزود: حرارت و گرمای درون زمین موجب آتش گرفتن این گیاهان شده و این دود ناشی از همین آتش است.

وی اظهار داشت: چنین پدیده ای كه 'تیت' نام دارد در برخی از مناطق رخ می دهد و به هر میزان كه زمین و حفره هایی كه دود از آنها متصاعد می شود ، دستكاری شوند در معرض اكسیژن بیشتری قرار می گیرند این دود به شعله تبدیل می شود.

شریعتی اضافه كرد: برای جلوگیری از توسعه بیشتر این پدیده ، می بایست كانال هایی به عمق سه متر در اطراف این تالاب حفر شود تا این گرما مهار و كنترل و از پیشروی آن ممانعت شود در غیر این صورت لایه های زمین خالی می شود و احتمال فرو رفتن افراد و وسایل نقلیه نیز در آن بسیار زیاد است.

چند تن از ساكنان محلی اطراف تالاب پریشان كازرون درمورد این پدیده به خبرنگار ایرنا اظهار داشتند: این دود را درچند نقطه از این تالاب طی چند روز مشاهده كردیم و حتی پس از دو روز بارندگی هم از بین نرفت و بعد از این كه به محل برخاستن دود آمدیم ، مشاهده كردیم آتش در زیرزمین این منطقه وجود دارد.

این ساكنان بومی اطراف تالاب بیان كردند، این نخستین بار است كه چنین پدیده ای در این منطقه رخ می دهد.

بنا به گفته رییس اداره محیط زیست شهرستان كازرون هم اینك چند دستگاه بیل میكانیكی برای حفر كانال به محل تالاب پریشان این شهرستان ارسال شده است.

تالاب پریشان كازرون با وسعت 42 كیلومترمربع در میان كوهستان فامور در 12 كیلومتری جنوب شرقی كازرون واقع شده است این تالاب به نام های گوناگونی از جمله هور، شور، یون، توز، موز، فرشویه،پرشیان،پرشیم،فامور،كازرون و به زبان های محلی پریش نیز خوانده می شود.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
حسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
0
0
آقاي دهقان با جاده خاكي كه در مكان تالاب پريشان كشيده خيانت بزرگي به گردشگري و عمران و رزق و روزي مردم كازرون كرده است.
حيدر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
0
0
كارهاي آقاي دهقان در زمينه ساخت جاده خاكي در درياچه ، جيگر درياچه پريشان عزيز رو آتيش زده. آقاي دهقان براي 2-3 راي دنيا رو آتيش نزن....درياچه اينجوري اعتراض ميكنه و مردم هم با گفتن يك نه بزرگ به شما در انتخابات 12 اسفند. يا حسين
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
0
0
اون توی بدبختی که داری واسه دو تا رای عزّت و شرافت و صداقت رو به آتیش تهمت می کشی. دهقان دیگه باید واسه کازرون چیکار می کرد که چون تویی راضی می شد. برو نیتت رو درست کن و با چشمت قضاوت کن ته با گوشت اون هم از گقته های یه سری افراد معلوم الحال ناراستگو
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
0
0
واقعاً نظر نفر دوم بسيار زيبا و واقع بينانه است . احسنت. 12 اسفند ماه 1390 با انتخاب فرد ديگري غير از آقاي دهقان ناصرآبادي ، جيگر درياچه پريشان خنك ميشود و آتش خشمش خاموش ميشود.وضعيت كازرون عزيزمان هم مانند اسم تو ، در زمان آقاي ناصرآبادي پريشان است .
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
0
0
امثال شمایی که می خواین برین پایه صندوق رای بدین لیاقت همچین اشخاصی و همچین وضعیتی هم دارید!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۰
اذان صبح
۰۴:۵۶:۲۱
طلوع افتاب
۰۶:۲۲:۲۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۱۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۹:۱۲
اذان مغرب
۱۹:۵۶:۰۳