پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۱۳۴
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۰ - ۰۶:۳۱
مستند تصویری - تشریحی/
خودسوزی دریاچه پریشان که از روز چهارشنبه آغاز شده و تا امروز نیز ادامه دارد فرضیه ها و گمانه هایی را در خصوص دلایل این پدیده مطرح کرده، این در حالیست که سال گذشته نیز در شیراز پدیده خودسوزی خاک در منطقه سلطان آباد رقم خورده بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در جریانخودسوزی خاک بستر تالاب دچار حریق شده و بر وسعت نیز در حال افزوده شدن است.

در این رابطه مدیریت بحران نیز در شهرستان کازرون تشکیل جلسه داده و اعضای آن در حال بررسی این پدیده هستند.

در این رابطه گمانه هایی نیز در مورد چرایی این پدیده مطرح شده که ازجمله آن می توان به جریانات آتش فشانی، حرکت آبهای گرم در زیرزمین و رسوبات کف دریاچه ناشی از گیاهان اشاره کرد.

ایجاد 20 حفره در پریشان

این خوسوزی در حاشیه کوه بز، منطقه فامور که همان ساحل سنگی دریاچه پریشان است، رخ داده که حدود 20 حفره کوچک در یک ردیف ایجاد شده که از آنها دود متصاعد شده است.

تیم مطالعاتی وارد عرصه شده و اقدامات لازم برای ارائه راهکارهای مناسب برای مهار این خودسوزی در حال انجام است.

خودسوزی پریشان

اولین فرضیه که مطرح شده در خصوص امکان حرکت هیدرو ترمال یعنی حرکت آبهای گرم زیرزمینی است که این فرضیه رد شد به دلیل اینکه چنانچه این پدیده ناشی از بخار آب باشد نباید آثار دود و ذغالی شدن در محل مشاهده شود.

دومین مسئله احتمال پدیده آتش فشان مطرح شد که پس از تبادل نظر نیز این پدیده نیز رد شد زیرا منطقه مذکور دشت است.

سومین فرضیه که از مابقی گمانه ها جدی تر است مربوط به رسوبات و املاح کف دریاچه بوده که به خاطر خشک شدن دریاچه تحت فشار قوی قرار گرفته و به شکل این پدیده بروز کرده اند.

براساس این فرضیه این رسوبات در فرایند اول در حال تبدیل شدن به ذغال هستند و در سطح بالاتر تولید گاز متان را به دنبال دارد که این گاز علاوه بر آلودگی به جرقه و کوچکترین گرمایی حساس است و حتی امکان ایجاد فرورفتگی نیز وجود دارد.

در این راستا کارشناسان معتقدند چنانچه سریعتر از این خودسوزی جلوگیری نشود انفجار نیز وجود دارد.

راهکارهای مقابله با این پدیده

در جلسه ای که به این منظور تشکیل شد اعضا تصمیم گرفتند با انتقال بیل مکانیکی به منطقه، خاکها را زیر و رو کرده یا اینکه کانالهایی دور حفره ها ایجاد کنند که از گستردگی خودسوزی جلوگیری شود.

در این رابطه کارشناسان مشغول بررسی راهکارهای مختلف مقابله با این پدیده هستند.

دریاچه پریشان در کازرون فارس هم اکنون در پی تداوم خشکسالزهای چند ساله در خشکی کامل به سر می برد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۸
سلام
|
UNITED STATES
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
0
0
كارهاي آقاي دهقان در زمينه ساخت جاده خاكي در درياچه ، جيگر درياچه پريشان عزيز رو آتيش زده. آقاي دهقان براي 2-3 راي دنيا رو آتيش نزن....درياچه اينجوري اعتراض ميكنه و مردم هم با گفتن يك نه بزرگ به شما در انتخابات 12 اسفند. يا حسين
برزو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
0
0
حالا اقایانی که می گفتند بستر دریا را خراب نکنید و مزاحم جاده دستر سی از پای کوه شدند بیان و اتش خاموش کنید کسانی که پشت تریبون داد می زدید دهقان دریا را خراب کرد این از نشانه های الهی است و از غضبهای خداوند است که جلوی خدمت رسانی دهقان عزیز گرفتید انشا لله در اسفند ماه با حضور صد درصدی خود یک بار دیگر انسان با لیاقت و عملی و علمی خود دهقان ناصرابادی را روانه مجلس نهم خواهیم کرد انشالله انشالله انشالله
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
0
0
خواهشاً نظرات سخیفانه درج ننمایید،فک کنم اگه جنگل های آمازون هم چیزیش یشد میگفتن کار دهقانه، شماها لیاقت چنین فردی رو ندارین،یکی رو میخایین که بیاد جناح بازی کنه نه کار... واقعاً جای بسی تأسفه که کازرون نما این نظرات رو تأیید میکنه.. عدل و انصافتونو عشقه... اتقوالله...
saeid
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
0
0
به نظر من اقاي دهقان به جاي اينكه به فكر جاده زدن از وسط درياچه باشه بهتره كه به معضل خشكسالي درياچه فكر كنه
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
0
0
مثل اينكه سخن نفر اول بدجوري طرفدار آقاي دهقان رو ناراحت كرده. ولي خودمون ها نف اول خيلي هم بيراه نگفته ولي مشكل اينجاست كه آقاي ناصرآبادي مگه تا حالا براي كازرون كار ارزشمندي هم انجام داده كه بخواهيم در موردش صحبت كنيم و مثال بزنيم و نقدش كنيم؟؟؟؟ تذكر : دوستان ميخواهند جواب بدهند خواهشن در مورد فعايتهايي كه نمايندگان قبلي انجام دادن و مصوب كردن حرفي نزنند و به نام آقاي دهقان ننويسند. مثلا نگويند سد نرگسي، پتروشيمي كازرون ، جاده هاي ارتباطي و ..... را آقاي دهقان انجام داده. واقعيت را بگوييد.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
0
0
واقعاً نظر اولي بسيار زيبا و واقع بينانه است . احسنت. 12 اسفند ماه 1390 با انتخاب فرد ديگري غير از آقاي دهقان ناصرآبادي ، جيگر درياچه پريشان خنك ميشود و آتش خشمش خاموش ميشود. وضعيت كازرون عزيزمان هم مانند اسم تو ، در زمان آقاي ناصرآبادي پريشان است .
hldk
|
-
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
0
0
این قدردادزدیم ولی فایده نداشت
اقای دادستان چراچاه های غیرمجاز رونمیبندین گفته میشه به بعضیها مجوزدادن که چاه بزنن چه کسی مسوول هست
دهقان ناصرابادی مگه نمیگفتی قاضی هستم ایانمیدونی که نبایدچاه غیرمجاز زداگرهم بعضیها اینکارروبکنن باید مجازات بشن
تایکسال پیش کی رییس دادگستری کل استان بود مگه نه ازخوشاوندهای شما بود
جلوی چاهای غیرمجاز روگرفتن
ازاون طرف هم که جاده زدن رودریاچه
شکارغیرمجازهم که انجام میشه
تصرفات غیرقانونی هم که تودریاچه شده
اقای دهقان اگه حرف مردم رو ارزش براش قائل نیستی به ناله های دریاچه گوش کن اون زبون نداره وبه این خاطر دست به خودسوزی زده
واقعا درداوراست
مردم کاری بکنید اعتراضی حرفی سخنی
سعيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
0
0
دوستمون گفته جلوي خدمت رساني آقاي دهقان را گرفتند ميخواهم بدونم يا دوستمون معني خدمت رساني رو نميدونه يا كار نميدونه چيه؟ خدا وكيلي هر كه تونست 2 تا از كارهاي ارزشمند آقاي دهقان را كه خودش و خودش تصويب و پيگيري و شروع (تمام هم نه) كرده باشه بنويسه. من كه بعيد ميدونم كسي بتونه جواب بده .
يافت مي نشود گشته ايم ما
مهندس بیکار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
0
0
سلام.دوستان یه کم واقع بین باشید.مشکل از جای دیگست
نه فقط آقای دهقان بلکه همه ی نماینده ها کار قابل ملاحضه ای نکردند
چرا ما جوونا باید بیکار باشیم و صنعت تو شهرای دیگه رشد کنه؟میگم بیکار نه بیسوادم و بیکاره.بلکه مهندسم و بیکار
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
0
0
متاسفانه مشکل مهم جامعه ما این است که مردم برای هر پدیده ی طبیعی نیز باید یکی را مقصر بدانند
پس مقصر قحطی در سومالی یا سونامی در ژاپن وووووووووو....کیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
HPLN
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
0
0
امام جمعه محترم شهرستان کازرون
باسلام
میدانم که شما مسولیت اجرایی یاقانون گذاری یا قضایی ندارید.نه نماینده هستید که برای دریاچه بودجه بگیریدونه فرماندار که اقدامات لازم اجرایی راانجام دهیدونه قاضی وریس دادگستری یادادستان که جلوچاهها ی غیرمجاز یاتصرفات غیرقانونی مجاز یاشکارغیرمجاز ویاساختن جاده رابگیرید .اماتریبون نمازجمعه دست شماست ومیتوانید فریادبزنید لطفابه مسوولین بگوویدبه داددریاچه برسندبه نماینده بگوویدساختن جاده روی دریاچه یعنی چه به دادستان ومدعی العموم بگوییدچراچاهها ی غیرمجاز بسته نمیشود چراتصرفات غیرقانونی دردریاچه میشود چرا شکارغیرقانونی دردریاچه میشودبه نماینده بگوییدتخصیص بودجه به دریاچه چه شد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
0
0
قبول كنيد اكوسيستم از دست ما ايرانيها در امان نيست .
محمديان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
0
0
نمايندگان قبلي كه نيامدند وسط درياچه جاده خاكي بزنند و آنرا نابود كنند . كردند؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
0
0
با سلام. آقای دهقان ناصر آبادی به شما رای نمی دهیم
يوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
0
0
من هم به آقاي ناصرآبادي هرگز راي نخواهم داد. ايشان نماينده شايسته اي براي مردم كازرون نيست.
ياسر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
0
0
امان از لطماتي كه آقاي دهقان در اين 4 سال به كازرون وارد كرده است.
صالح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
0
0
مگر ميشود خبرهاي تلخي كه در اسفند ماه 1390 در مورد پريشان عزيز به گوش ميرسيد و اعلام هشدار نسبت به احداث جاده را فراموش كرد. در ذيل براي يادآوري مردم اتفاقات سال گذشته در اين خصوص را به نقل از سايت بيشاپور مي آورم وخلاصه آن چنين بود ::: > و الان بعد از يكسال از گذشت آن بيانيه ها و عدم توجه مسئولين و بويژه آقاي دهقان ناصرآبادي به هشدارهاي دلسوزانه متخصصان محيط زيست و مردم آگاه كازرون شاهد خودسوزي و خودكشي پريشان مظلوم هستيم. سوال جدي كه در ذهن مردم است اينست كه براي چه آقاي دهقان ناصرآبادي تلاش بسيار براي ساخت جاده خاكي در درياچه كرد و باعث لطمات جبران ناپذيري به درياچه شد؟ آيا براي انتخابات و حمايت مردم ... نبود؟ آقاي ناصر آبادي چرا همان موقع به اين تذكرات گوش نداديد مگه شما نماينده مردم كازرون نبوديد ؟ پس چرا به خواست مردم توجه نكرديد؟ چرا جلوي نابودي و مرگ پريشان عزيز را نگرفتيد و كمك به آن كرديد؟ كار از كار گذشته است ليكن مسبب اين واقعه تلخ بايد تاوان كارش را ببيند.اما آقاي دهقان بدان همانگونه كه جواب رد به خواست مردم كازرون داديد ما نيز امسال جواب دردناكي در انتخابات به شما خواهيم داد.
رضاافروزبسيجي غيركازروني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
0
0
اين اطلاع رساني مشكوكه وسياسي وهدف اطلاع رساني نداشته وبنظر من دعواي سياسي بسيار ضعيفي رانشان ميدهد راستي جاده زدن چه ربطي به حادثه طبيعي داره؟!!!وحادثه طبيعي چه ربطي به نماينده داره؟!!!چقدردانا هستندكساني كه مردم كازرون در عصر كنوني انقلاب را بامردم زمان امام علي ع دريك انازه ديده وبا جملات سخيف در اندازه خود موردتوهين قرار داده اند!!!واز سايت كازرون نما نيز بعيد بود چنين مطالبي را ارائه كند ما بايد با طرح مشگلات واقعي شهر مان راه حلهاي منطقي ارائه كنيم مردم بما وراه حل هاي ماراي خواهند داد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۰
اذان صبح
۰۴:۵۶:۲۱
طلوع افتاب
۰۶:۲۲:۲۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۱۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۹:۱۲
اذان مغرب
۱۹:۵۶:۰۳