پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۵
در سالتن آمفی تئاتر شهرستان صورت پذیرفت
دهقان ناصر آبادی در بخشی از سخنان خود گفت: همان گونه که مقام عظمای ولایت فرمودند: فرهنگ و هنر همچنان مظلوم است و می‌بایست نهایت تلاش در جهت رفع محرومیت از آن داشته باشیم ایشان در بخشی از سخنان خویش به مسؤول اداره و هنرمندان قول مساعد مبنی بر پیگیری نیازهای اعلام شده توسط آنان حتی المقدور داد

 

بنا به گزارش روابط عمومی اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی غلامرضا دهقان ناصرآبادی چهارشنبه اول آبان ماه با حضور هنرمندان و فرهیختگان، مسؤولان انجمن‌های شش گانه اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان جراید و همچنین مهندس صالح پور فرماندار شهرستان در محل سالن آمفی تأتر زنده یاد مردانی برگزار گردید.

در این جلسه که با تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید آغاز گردید ابتدا توسط یکی از شعرا شعری خوانده شد، آن گاه مرحمتی رئیس اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر و سپاس از حضور دهقان در جمع صمیمی و با صفای هنرمندان هدف از برگزاری این جلسه را آشنایی هر چه بیشتر ایشان با روند کاری این اداره و استماع سخنان هنرمندان به همراه طرح مسائل و مشکلاتی که در صورت رفع آن می‌توان بیش از پیش فرهنگ و هنر شهرستان را شکوفا کرد عنوان کرد و در بخشی از سخنان خود گفت: مسؤولان باید نگرش خود را در خصوص فرهنگ و هنر تغییر دهند و از هنر به عنوان يك ابزار کارا و مؤثر یاد کنند چرا که امروز دنیا هم خود را معطوف جریان‌های فرهنگی – هنری نموده وبا ساخت فیلم‌ها و چاپ کتب گوناگون سعی در تحریف افکار مردم را دارند لذا وقتی که اکران یک فیلم سینمایی مناسب در یکی از کشورهای اروپایی غوغایی به پا می‌کند و به طور غیر مستقیم تأثیر بسیار شگرف بر افکار آنان می‌گذارد و تمدن ایرانیان را به دنیا نشان داد چرا ما از آن غافل باشیم و حرکت‌های این چنینی را تقویت نکنیم ولی در بخش دیگری از سخنان خود نیازهای اساسی شهرستان را در بخش فرهنگی به شرح ذیل برشمرد و از مسؤولان و نماینده خواستار حل آن گردید.

- تشکیل بازارچه هنر جهت اشتغال نیروهای جوان هنری با توجه به استعدادها و خلاقیت‌های موجود جوانان این مرز و بوم

- راه اندازی ستاد دائمی تجلیل از خبرنگاران و نخبگان‌ونوآوران‌فرهنگی‌هنری‌مذهبی‌و علمی

- تشکیل و راه اندازی نمایشگاه دائمی با توجه به این که شهرستان دارای پتانسیل‌های گوناگون تولیدات هنری، فرهنگی، کشاورزي و صنعتی می‌باشد.

ساخت چندین قرائت خانه در نقاط مختلف شهر و تأسیس یک باب کتابخانه‌ی آبرومند در یکی از نقطه‌های مناسب شهر

نیاز شهرهای تابعه به نمایندگی اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا حداقل باب مجتمع فرهنگی هنری

پس از آن مسؤولان انجمن‌های فرهنگی هنری هر کدام به مدت 5 دقیقه عملکرد انجمن تحت نظر خویش و نیازهای آن را توضیح دادند.

سید محمد علی آل مجتبی؛ مسؤول انجمن شعر و ادب خواستار مرمت و تکمیل ساختمان فرهنگسرای مردانی و نیز اعتبار جهت اجرای چندین برنامه‌ی شعری در اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

عبدالرسول حکیم مسؤول انجمن هنرهای تجسمی اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون با بیان برنامه‌های اجرا شده و این که در آینده‌ی نزدیک جشنواره هنرهای تجسمی استان در کازرون برگزار می‌گردد تقاضای مساعدت نمود.

مهدی هنرجویان مسؤول انجمن خوشنویسان: با ارائه‌ی گزارش مختصری از موفقیت‌های انجمن و این که تعداد قابل توجهی از فرزندان این شهرستان به برکت وجود انجمن امروز خوشنویس شده‌اند نیازهای مورد نظر خود را بیان داشت.

حسام شیخ الحکمایی مسؤول انجمن نمایش شهرستان ضمن برشمردن فعالیت‌های چند ماه گذشته‌ی خویش با بیان این که در آینده‌ی نزدیک شهرستان میزبان جوانان تأتری استان در برگزاری جشنواره‌ی جوان می‌باشد نیازهای انجمن مورد نظر را به استماع رساند.

احسان درخشنده مسؤول انجمن فیلم و عکس گزارشی از فیلم‌های کوتاه ساخته شده در انجمن و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های مختلف عکس بیان داشت و در خاتمه نیازهای اساسی خویش را اعلام کرد.

کاظم دهقانیان فرد به نمایندگی از سوی جراید محلی شهرستان ضمن برشمردن مسائل و مشکلات مورد نظر از همگی خاصه نماینده تقاضا کرد که به نیازهای جراید توجه بیشتری مبذول شود.

علیرضا جعفری: مسؤول کتابخانه‌ی عمومی شهرستان با بیان این که امروز فضای کافی و وافی جهت حضور نیروهای جوان کتابخوان در محل کتابخانه نیست خواستار رفع این معضل از طریق مسؤولان شد.

كرامت تيزچنگ مسؤول انجمن موسيقي در خصوص مسايل و مشكلات مبتلا به موسقي مطالبي عنوان كرد و از مسؤولان خواست كه توجه بيشتري به هنر موسيقي شود.

پس از آن که دهقان ناصرآبادی با حوصله‌ی هرچه تمام‌تر مسائل، مشکلات و درددل‌های هنرمندان و فرهنگوران را شنید با حضور در پشت تریبون ضمن تشکر و سپاس از اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسؤول اداره و همچنین تشکر از حضور هنرمندان در جلسه با بیان این که از ابتدای خلقت انسان با زیبایی و هنر توأم بود و تأکید بر این که خداوند هنر را در نزد هنرمندان به ودیعه گذاشته از تلاش‌ها و مساعدت‌های همه‌ی عزیزان هنرمند و فرهنگور کمال سپاس و تشکر به عمل آورد و در بخشی از سخنان خود گفت: همان گونه که مقام عظمای ولایت فرمودند: فرهنگ و هنر همچنان مظلوم است و می‌بایست نهایت تلاش در جهت رفع محرومیت از آن داشته باشیم ایشان در بخشی از سخنان خویش به مسؤول اداره و هنرمندان قول مساعد مبنی بر پیگیری نیازهای اعلام شده توسط آنان حتی المقدور داد و خواستار شد که نظیر این جلسات به طور مرتب تشکیل تا با هماهنگی و همدلی کارها پیش برود ایشان در خاتمه به سؤالات مطرح شده توسط حاضران پاسخ داد كه با ختم صلوات به پایان رسید.

 

مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳