پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۴۳۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۸
امام‌جمعه كازرون:
به گزارش خبرنگار كازرون‌نما نمازجمعه‌ي اين هفته كازرون با توجه به تقارن با روز قدس از شور و نشاط بيشتري برخوردار بود. حجت الاسلام و المسلمين خرسند (امام جمعه كازرون) خطبه‌ي اول خود را به بحث تقوا و آثار آن اختصاص داد و ماه مبارك رمضان را فرصتي براي افزايش قدرت تقوا ذكر كرد.
 به گزارش خبرنگار كازرون‌نما نمازجمعه‌ي اين هفته كازرون با توجه به تقارن با روز قدس از شور و نشاط بيشتري برخوردار بود. حجت الاسلام و المسلمين خرسند (امام جمعه كازرون) خطبه‌ي اول خود را به بحث تقوا و آثار آن اختصاص داد و ماه مبارك رمضان را فرصتي براي افزايش قدرت تقوا ذكر كرد.
وي در خطبه‌ي دوم نمازجمعه نيز ضمن تشكر از حضور يكپارچه مردم در راهپيمايي روز قدس به اهميت اين روز از نگاه امام خميني(ره) پرداخت. وي مقاومت ملت فلسطين و لبنان را از از دستاوردهاي روز قدس دانست.
امام جمعه كازرون خطاب به مردم گفت: بر شما بايد درود فرستاد كه با گذشت 28 سال، سال به سال به عظمت اين روز افزوده مي‌شود. امام جمعه كازرون در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سفر رييس جمهور ايران به سازمان ملل گفت: الحمدلله اين سفر نيز مثل سفر سال‌هاي گذشته بركات فراواني براي نظام داشت و اين نشانه‌ي اين است كه اگر مسئولين ما به اصول انقلاب و رهنمودهاي امام و رهبري پايبند باشند مي‌توانند در تمام عرصه‌هاي بين‌المللي ممتاز و خبرساز باشند. طبق آمارهايي كه رسانه‌هاي امريكا منتشر كردند، مردم آمريكا به نطق رييس جمهور ايران بيش از رييس جمهور آمريكا توجه كردند. اينكه رييس جمهوري قدرت استكبار را به چالش بكشد از بركات جمهوري اسلامي است.
حجت‌الاسلام والمسلمين خرسند در بخش ديگري از خطبه‌هاي خود درباره مسايل مربوط به شهرستان گفت: در سال گذشته بركات خوبي شامل حال شهرستان شد كه رأس همه‌ي آنها سفر پربركت مقام معظم رهبري به استان فارس و شهرستان كازرون بود كه نشاني از توجه معظم‌له به مردم كازرون بود و آن تعابيري كه ايشان از سوابق مردم كازرون ابراز فرمودند.
اين سفر علاوه بر بركات معنوي، بركات مادي فراواني داشته و مصوبات آن به دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ شده و در آيند شاهد اجرايي شدن آنها خواهيم بود.
موضوع ديگر سفر رياست محترم جمهوري و هم‌زمان افتتاح جاده جديد بود كه از بركات نظام است. علاوه بر اين تحولات ديگري در سطح كشور و شهرستان مثل انتخابات مجلس را داشتيم و نمايندگان مردم انتخاب شدند و فعاليت‌هاي خودشان را شروع كردند و رايزني‌هاي خوبي را هم آغاز كرده‌اند.
انشاءالله كه نماينده شهرستان در ادامه هم با حفظ وحدت و هماهنگي و مشورت گرفتن از اهل خبره بتوانند علاوه بر ايفاي وظيفه‌ي نمايندگي در سطح مجلس در خدمت رساني به حوزه‌ي استحفاظي خودشان هم موفق باشند. قطعاً در هر محيطي اگر جو همكاري، تعامل، وحدت و دوري از تك‌روي حاكم باشد قطعاً سرعت خدمت‌رساني به مردم هم بيشتر خواهد شد.
امام جمعه كازرون در ادامه به مسأله‌ي خشكسالي سال گذشته اشاره كرده و گفت: در سال گذشته خشكسالي هم داشتيم كه تبعات منفي داشت، دعا كنيد كه خداوند امسال باران رحمتش را شامل حال ما بفرمايد. خشكسالي هم يك آزمايش الهي است و اگر مسئولين برنامه‌ريزي كنند از دل خشكسالي هم بركاتي حاصل خواهد شد.
وي در ادامه گفت: در سطح شهرستان در زمينه‌هاي مختلف مثل جاده، پالايشگاه، توسعه‌ي خدمات بهداشتي و... تلاش خوبي صورت مي‌گيرد اما چون بعضي از آنها هنوز اجرايي نشده فعلاً نمي‌گويم تا خداي ناخواسته بعداً شرمنده نشويم.
امام‌جمعه كازرون در ادامه‌ي سخنان خود يكي از مهم‌ترين علت‌هاي توسعه نيافتگي كازرون را علت‌هاي فرهنگي‌يي دانست كه در شهر حاكم بوده است. و اينكه اين مسأله را در ذهن ما جا انداخته‌اند كه كازرون توسعه پيدا نمي‌كند به همين دليل ثروتمندان ما تا تمكن پيدا كرده‌اند از كازرون كوچ مي‌كنند و پشت سرشان را هم نگاه نمي‌كنند تا وقتي كه مي‌ميرند لطف مي‌كنند و جنازه‌شان را به كازرون مي‌آورند. بعد از مرگشان هم ثروتشان به كازرون بر نمي‌گردد.
در همين قضيه‌ي پتروشيمي علاوه بر اينكه چند بار عرض كرديم كه سهام آنرا بخريد، ثروتمندان كازروني استقبال نكردند اما اگر ثبت‌نام ماشين باشد بيشترين ثبت ‌نام آن در كازرون است!
كازرون را فقط جاده در بن‌بست قرار نداده، فرهنگ ما آنرا در بن‌بست قرار داده است. راه خروج كازرون اين است كه سرمايه‌داران اين شهر بيايند در كازرون سرمايه‌گذاري كنند، كار توليدي بكنند و اشتغال ايجاد كنند نه اينكه فقط فكر سود شخصي باشند. خطاب من به افراد متمكن است كه اين روحيه را كنار بگذاريد. پس آن عرق ملي و حب وطن كجا رفت؟! حق آب و خاك كجا رفت؟! چرا اصفهان و يزد توسعه پيدا مي‌كند. خيلي از مردم آنها در شهرهاي ديگر زندگي مي‌كنند اما ثروتشان را به وطنشان مي‌برند. اين فرهنگ را اگر درست كنيم، شهر ما هيچ چيزي از جاهاي ديگر كم ندارد. البته دولت هم بايد توجه كند ولي فقط توجه دولت كارساز نيست.
امام‌جمعه كازرون در ادامه با اشاره به برخي از رفتارهاي سرمايه‌داران كازروني گفت: نه فقط خودشان نمي‌آيند در كازرون سرمايه‌گذاري كنند بلكه مانع سرمايه‌گذاران ديگر هم مي‌شوند. وي با اشاره به اعتبارات دولت براي بنگاه‌هاي زود بازده گفت: از اين اعتبارات درصد كمي در كازرون جذب شده از 160 ميليارد اعتبار چيزي حدود 20-30 ميليارد جذب شده و اين نشان مي‌دهد كه هم خوب استقبال نكرده‌اند و هم مسئولان دولتي اهتمام لازم را نداشته‌اند. وي در ادامه گفت: مصوبات سفر رهبري و هيأت دولت و سفر دوم دولت كه در آينده نزديك اتفاق خواهد افتاد، ظرفيت خوبي است كه بايد پي‌گيري و اجرايي شود.
امام جمعه‌ي كازرون در پايان سخنان خود از مردم، روحانيت و نيروي انتظامي در احياي شبهاي قدر تشكر كرد و ياد و خاطره‌ي شهيد صائم حجت‌الاسلام و المسلمين دانشجو را گرامي‌ داشت.
 
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۸۷/۰۷/۰۵
32
0
سلام.
بیانات بسیار مفید و ارنده ای بود .کاش مردم و مسئولین کمی به خود می آمدند و مشکلات شهر را که انصافآ به درستی بیان شده است حل می کردند تا شاهد کازرونی آباد و پیشرفته باشیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۸۷/۰۷/۰۶
33
0
آزاد راه بوشهر شیراز باید از نقاط مهم از جمله کازرون رد بشه مگه میشه آزادراه از چند کیلومتری کازرون رد بشه و کازرون رو در بن بست بذاره .مسئولین باید بهوش باشند و پی گیری کنند و با حاج ایمانی صحبت نموده تا گره این مشکل حل شود.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۸۷/۰۷/۰۶
29
0
سلام:خطبهارزنده ای بود هوشیاری وبیداری آقای خرسند همانند حضرت آیت اله ایمانی است .امید دارم مورد عنایت مدیران شهرستان واقع شود
ناشناس
|
United States
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۸۷/۰۷/۰۶
42
0
جناب حجت الاسلام و المسلمين خرسند با سلام،
اینکه بفرمایید "كازرون را فقط جاده در بن‌بست قرار نداده، فرهنگ ما آنرا در بن‌بست قرار داده است" مثل اینست که بگوییم علت مرگ بیماری که در اثر گرفتگی رگ دچار سکته مغزی شده ، تنها گرفتگی رگ نیست! گذر جاده از كازرون یعنی رساندن خون به فرهنگ ما .
موید باشید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۸۷/۰۷/۰۶
35
0
درسته اما جاده خیلی تاثیرگذاره:
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۱
اذان صبح
۰۴:۵۵:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۱:۲۷
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۰۲
غروب آفتاب
۱۹:۳۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۵۶:۴۳