پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۸۷ - ۲۳:۴۵
امام‌جمعه كازرون:
ما مهاجم نبوديم بلكه به ما هجوم آوردند و ملت ما هم براي دفاع از كيان خود، از شرافت و مذهب و كشورشان دفاع كردند و اگر اين جنگ و جان افشاني هاي ملت در اين هشت سال نبود، آمريكا قبل از افغانستان و عراق به ايران حمله مي كرد .
در سومين جمعه ماه مبارك رمضان نماز دشمن شكن جمعه به امامت حجت الاسلام و المسلمين حاج آقا خرسند و با حضور نمازگزاران متدين در مصلاي نماز جمعه اقامه شد.
ايشان به مناسبت فرا رسيدن ليله القدر خطبه‌ي اول اين هفته را با اشاره به سخن ها و احاديث مختلف به حضرت علي (ع) اختصاص داد. امام جمعه كازرون گفت : پيامبر( ص) حضرت علي(ع) را واسطه ي رحمت و محبت براي مردم معرفي كرده بود، اما مردم زمان خودش قدرشناس اين نعمت بزرگ نبودند و او را به شهادت رساندند.
حجت الاسلام و المسلمين خرسند در خطبه ي دوم با اشاره به شب هاي قدر گفت : در ايام شهادت امير المؤمنين (ع) خانه ها، ادارات، بازار و مساجد را بايد سياه پوش كرد و در هر سه شب قدر با وضو و غسل در مساجد كه خانه هاي خدا بر روي زمين است حاضر شويم و به صورت جمعي دعا بخوانيم تا رحمت خدا بيشتر شامل ما شود .
وي خطاب به مردم گفت : از هيچ كدام از اين شب ها غافل نشويد زيرا هر كدام مقدمه و جزئي براي درك ليله القدر است. امام جمعه كازرون در ادامه خطبه ي دوم با اشاره به 31 شهريور ماه كه سالروز آغاز جنگ تحميلي در سال 1359 است گفت : اگر چه بهانه‌ي آغاز جنگ تغيير در منطقه‌ي جغرافيايي در ما بين عراق و ايران بود، اما همه مي دانند جنگ سال 1359 براي براندازي حكومت نوپاي اسلامي بود تا آن را از نطفه خفه كنند و فرهنگ اسلامي را از بين ببرند و اجازه ندهند جمهوري اسلامي تبديل به يك كشور الگو و نمونه شود.
خطيب جمعه كازرون اظهار داشت ما مهاجم نبوديم بلكه به ما هجوم آوردند و ملت ما هم براي دفاع از كيان خود، از شرافت و مذهب و كشورشان دفاع كردند و اگر اين جنگ و جان افشاني هاي ملت در اين هشت سال نبود، آمريكا قبل از افغانستان و عراق به ايران حمله مي كرد . وي افزود : او در حال حاضر يك درصد هم احتمال نمي دهد در جنگ با ايران پيروز شود زيرا آزموده را آزمودن خطاست و در ادامه گفت كه آمريكا مي داند كه اگر خطري ايران را تهديد كند، ملت و نظام آن تحت فرمان ولايت فقيه يكپارچه مي شوند.
حاج آقا خرسند ديدار و حمايت از خانواده ها، همسران و فرزندان شهدا را وظيفه ي همه دانست و با اشاره به بازگشايي مدارس و دانشگاه ها گفت : دانش آموزان و جوانان اسامي بازيكنان اروپايي را خوب مي دانند اما نام شهيدان شهر خود را نمي دانند؛ اگر چه اين جنگ هشت سال بود اما بايد هشتاد سال فرهنگ سازي كنيم تا فرهنگ جهاد و شهادت و ايثار هميشه در جامعه زنده بماند و كشور از خطرات محفوظ بماند.
امام جمعه كازرون در خطبه ي اين هفته با تأكيد فراوان، دستگاه هاي فرهنگي، سپاه و بسيج را موظف به كار و تلاش زياد و مستمر در آگاه سازي جوانان و آشنايي آنان با فرهنگ جنگ نمود و اظهار داشت : ملت منتظر بايد آماده باشند، زيرا هميشه به فرهنگ جنگ و جبهه نيازمند است . وي بار ديگر خطاب به دستگاه هاي دولتي و در رأس آنها سپاه و بسيج گفت : مراسم گراميداشت را به يك هفته بسنده نكنيد، كار بايد مستمر باشد.
هم چنين ايشان به پنجم مهر ماه روز قدس اشاراتي كرد و از مردم خواست تا با توجه به اينكه رژيم اسرائيل در حال نابودي است با شركت در راهپيمايي اين روز و سر دادن شعار هاي خود، حمايت خود را از مردم فلسطين و تمام مستضعفين جهان اعلام كنند زيرا روز قدس روز اسلام نيز مي باشد.
خطيب جمعه كازرون در ادامه با اشاره به سالروز بازگشايي مدارس و دانشگاه ها و اهميت اين دو مركز علمي بيان نمودند: در هر جامعه اي به ويژه جامعه و انقلاب ما كه انقلابي فرهنگي بوده آموزش و پرورش داراي جايگاه ويژه اي مي باشد . ايشان در ادامه با اشاره به اهميت علم و دانش در اسلام بيان نمودند : ايمان و كسب علم زمينه توسعه و پيشرفت يك جامعه را فراهم مي كند، لذا مربيان و معلمان عزيز بايد به همان اندازه كه به فراگيري درس و علم اهميت مي دهند به كسب فضايل ايماني و اعتقادي دانش آموزان اهميت بدهند.
ايشان در ادامه ارتباط آموزش و پرورش و مدرسه را با روحانيت و حوزه و ارتباط مدرسه با مساجد و ارتباط والدين با مدرسه را يك ضرورت در آموزش و پرورش دانستند و در ادامه از دولت و مجلس شوراي اسلامي خواستار توجه بيشتر و برنامه ريزي دقيق و تخصيص اعتبار لازم جهت رفع موانع و مشكلات آموزش و پرورش شدند و بيان نمودند يك فرهنگي و معلم نبايد دغدغه مشكلات مالي و معيشتي داشته باشد تا با ذهن باز بتواند وظيفه ي تربيتي و آموزشي خود را به درستي انجام بدهد.
ايشان در پايان خطبه دوم تغييرات زياد در سطح وزارت آموزش و پرورش و استيضاح مكرر وزرا را راه حل مشكلات آموزش و پرورش ندانست بلكه اين مشكلات با مشورت گرفتن از متخصصين و همت دولت و مجلس و همكاري فرهنگيان قابل حل مي باشد و البته سؤال، تحقيق،تفحص و استيضاح نيز حق مجلس مي باشد كه در مواقع لزوم مي تواند از آن استفاده نمايد.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۳/۰۱
اذان صبح
۰۴:۳۵:۳۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۷:۰۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۳۳
غروب آفتاب
۱۹:۵۳:۰۲
اذان مغرب
۲۰:۱۰:۴۱