پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۵
امام جمعه کازرون در خطبه های نماز جمعه این هفته :
آنها بحث تحريم را عنوان کرده اند به ويژه تحريم بعضي بانک ها و تحريم انرژي در مسئله ي سوخت و بنزين اعلام شده که اين تحريم ها از قبل بوده و هنوز هم است. ايشان خاطر نشان کرد که مردم ما از جنگ و تحريم نمي ترسند چون 8 سال مردانه جنگيدند و آمريکا و اسرائيل در حدي نيستند که بخواهند کشور ما را تحريم کنند و اگر روزي چنين حماقتي کردند نظام مقتدرانه جواب دندان شکن به آنها خواهد داد.
رويا امير حکيمي :خبرنگار دانش آموزي ستاد نماز جمعه و کازرون نما 
به گزارش خبرنگار کازرون نما، روز جمعه 22 شهريور ماه نماز جمعه کازرون با حضور جمعي از نمازگزاران و به امامت حجت الاسلام و المسلمين خرسند در مصلاي جمعه اقامه شد.
خطيب جمعه کازرون در ابتداي خطبه ي اول خود و همه ي نمازگزاران را به رعايت تقواي الهي دعوت نمود و در ادامه ي بحث هاي هفته ي گذشته درباره ي فلسفه ي روزه به ايراد سخن پرداخت و افزود: خداوند تبارک و تعالي در قرآن 255 مورد کلمه ي تقوا را بيان کرده است و اين اهميت تقوا را مي رساند. ايشان تأکيد کرد: ماه رمضان ماهي است که به واسطه ي روزه و حضور در محافل مذهبي و قرائت قرآن انسان بايد تلاش کند که در زمره ي متقين قرار بگيرد و اگر انسان مي خواهد از شر شياطين جني و انسي در امان بماند بايد تمسک به تقواي الهي پيدا کند. از امام محمد باقر(ع) روايت شده که براي اهل تقوا علامت ها و نشانه هايي است که برخي از اين نشانه ها راستگو بودن در سخن، صداقت در گفتار و رفتار، امانت دار بودن، به عهد و پيمان وفا کردن، صله ي رحم کردن است، انسان متقي بايد صبور باشد و اهل بخل ورزيدن نباشد و از علمي که موجب تقرب به خدا باشد تبعيت کند و انسان متقي به واسطه ي اين علامت ها شناخته مي شود.
حاج آقا خرسند در خطبه ي دوم به مناسبت هاي هفته اشاره و تذکراتي را بيان نمودند. 15 رمضان ميلاد امام حسن مجتبي(ع) است که روز اکرام و اطعام ايتام نامگذاري شده است. 17 رمضان سالروز معراج پيامبر(ص) است. روز 25 شهريور سالروز اشغال بيروت توسط صهيونيست ها در سال 1982 ميلادي و 26 شهريور ماه سالروز کشتار فلسطينيان در سال 1970 ميلادي است. حجت الاسلام و المسلمين خرسند در ادامه در ارتباط با اکرام و بزرگداشت ايتام سخن گفت و افزود: يکي از مواردي که در آيات قرآن بيان شده رسيدگي به ايتام است و اين کار از سنت رسول الله(ص) بوده است و ماه مبارک رمضان ماه صدقه و بخشش است. وي در پايان خطبه به بحث انرژي هسته اي ايران اشاره نمود و گفت: قرار است البرادعي گزارشي را به شوراي حکام ارائه دهد که پيش بيني مي شود اين گزارش تحت فشارهاي غرب و آمريکا تنظيم شده و برخلاف گزارش هاي قبلي که ايران همکاري کافي و کامل را با آژانس ندارد است. آنها بحث تحريم را عنوان کرده اند به ويژه تحريم بعضي بانک ها و تحريم انرژي در مسئله ي سوخت و بنزين اعلام شده که اين تحريم ها از قبل بوده و هنوز هم است. ايشان خاطر نشان کرد که مردم ما از جنگ و تحريم نمي ترسند چون 8 سال مردانه جنگيدند و آمريکا و اسرائيل در حدي نيستند که بخواهند کشور ما را تحريم کنند و اگر روزي چنين حماقتي کردند نظام مقتدرانه جواب دندان شکن به آنها خواهد داد.

مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۸
اذان صبح
۰۴:۳۸:۳۲
طلوع افتاب
۰۶:۰۹:۱۱
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۹
غروب آفتاب
۱۹:۵۰:۳۵
اذان مغرب
۲۰:۰۸:۰۶