پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۹
امام جمعه كازرون خواستار مشاركت بيشتر جوانان در اداره ي مساجد گرديد و از هيئات امناء و پايگاه هاي مقاومت و مراكز فرهنگي مستقر در مساجد خواستار زمينه سازي بيشتر و ارائه ي برنامه هاي مفيد جهت جذب جوانان به مساجد گرديد

روز جمعه 25 مرداد ماه نماز دشمن شكن جمعه با حضور نمازگزاران و به امامت حجت الاسلام و المسلمين حاج آقا خرسند در مصلاي نماز جمعه اقامه شد. خطيب جمعه كازرون در ابتداي خطبه ي اول خود و همه ي نمازگزاران را به رعايت تقواي الهي و ترك محرمات و انجام واجبات دعوت كرد.

ايشان با توجه به نيمه شعبان و ولادت مسعود امام زمان (عج )، در ارتباط با فلسفه ي انتظار به ايراد سخن پرداخت و گفت : دو نقطه ي برجسته كه در انتظار و برگزاري اين جشن ها وجود دارد اميد به آينده با برگزاري مراسم جشن ولادت حجت خدا و اينكه در جهاني كه بعد از ظهور تشكيل خواهد شد برجسته ترين خط، خط عدالت است . لذا انتظار يعني انتظار اميدواري نسبت به آينده ي درخشان و انتظار برقراري عدالت كامل در سرتاسر دنيا.

حاج آقا خرسند در ادامه افزود : در روايات آمده كسي كه منتظر ظهور امام زمان ( عج) باشد ثواب او مانند كسي است كه در راه خدا در خون خود غلتيده باشد . امروز تمام دنياي بشريت يك گمشده دارد و آن گمشده هم عدالت است و امام زمان ( عج ) با منطق قرآني مي آيد و موانع را از سر راه برمي دارد.

حجت الاسلام و المسلمين خرسند در ابتداي خطبه ي دوم درباره ي فضيلت و اعمال شب نيمه ي شعبان سخناني ايراد نمود و افزود : روز ولادت امام زمان (عج) روز جهاني مستضعفان نام گذاري شده است. سپس به مناسبت هاي هفته اشاره نمودند. روز 28 مرداد ماه سالروز كودتاي آمريكا است و اين كودتا يكي از جنايت هايي بوده كه آمريكا نسبت به ملت ايران كرده است و از اين بابت بايد مقامات آمريكايي از ملت ايران عذرخواهي نمايند و تاوان اين خيانت و جنايت هاي ديگر خود را به ملت ايران پرداخت نمايند . همچنين ايشان ضمن گراميداشت سالروز حمله به مسجد گوهرشاد در سال 1314 و كشتار مردم بي گناه بيان نمودند كه اين حمله ي چهره ي ضد ديني و ضد مردمي رژيم پهلوي را نشان داد.

30 مرداد روز بزرگداشت علامه ي مجلسي است كه ايشان يكي از علماي بزرگ شيعه و صاحب كتاب بحار الانوار است . 31 مرداد ماه روز جهاني مسجد نام گرفته است كه بايد توجه ويژه اي به مساجد داشته باشيم با توجه به اينكه در آستانه ي ماه مبارك رمضان قرار گرفته ايم . ايشان افزود: اسلام بدون مسجد ماهيت ندارد، بنابراين مساجد بايد پايگاهي براي دينداري، تربيت و اخلاق اسلامي باشد.

ايشان در ادامه خواستار مشاركت بيشتر جوانان در اداره ي مساجد گرديد و از هيئات امناء و پايگاه هاي مقاومت و مراكز فرهنگي مستقر در مساجد خواستار زمينه سازي بيشتر و ارائه ي برنامه هاي مفيد جهت جذب جوانان به مساجد گرديد.
 
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۸
اذان صبح
۰۴:۳۸:۳۲
طلوع افتاب
۰۶:۰۹:۱۱
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۹
غروب آفتاب
۱۹:۵۰:۳۵
اذان مغرب
۲۰:۰۸:۰۶