پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۱
عليرضا پاكدل – خبرنگار سلمان
رؤساي هيأت‌هاي ورزشي آقايان و بانوان و تني چند از پيشكسوتان و ورزشكاران شهرستان كازرون به همراه رياست تربيت بدني شهرستان ضمن شركت در مراسم پرفيض افطاري كه از سوي امام جمعه‌‌ي كازرون حجت‌الاسلام والمسلمين حاج آقا خرسند ترتيب داده شده بود، در جلسه‌اي پرنشاط و صميمي در مورد مسايل ورزش شهرستان به گفت و گو پرداختند.
در ابتداي جلسه تني چند از ورزشكاران و رؤساي هيأت‌هاي ورزشي در مورد مسايل و مشكلات ورزش صحبت كردند، در ادامه‌ي جلسه حجت‌الاسلام والمسلمين حاج آقا خرسند با اشاره به نقش ورزش در پويايي جامعه‌ افزود: جامعه­ا‌ي امروز مي‌تواند زنده باشد، كه در آن ورزش يك اصل شمرده شود و شما بايد تلاش كنيد تا فرهنگ ورزش را عاميانه كنيد.
در اسلام تأكيد به ورزش خصوصاً ورزش‌هاي مورد نياز براي سلامتي انسان‌ها شده است. حركت‌هايي در كشور در زمينه‌ي ورزش‌هاي همگاني مانند پياده‌روي شروع شده كه در شهرستان كازرون هم بوده و بايد تقويت شود. وي با اشاره به وجود بيش از 50 هيأت ورزشي فعال در شهرستان گفت: با وجود اين هيأت‌ها، كازرون پتانسيل خوبي براي ورزش دارد كه بايد از آن‌ها حمايت كرد اما بعضي رشته‌ها كه اقبال مردم به سوي آن‌ها و ظرفيت شهر بيشتر است بايد بيشتر به آن‌ها توجه شود. كازرون هم در هندبال پيشرفت خوبي داشته يا ورزش باستاني كه بنده چندين بار از نزديك شاهد كار بوده‌ام يا فوتبال با آن انگيزه‌اي كه دارد نسبت به ورزش‌هاي ديگربايد بيشتر كمك شود و البته ورزش‌هاي ديگر هم نبايد فراموش شود.
ايشان با اشاره به عملكرد ضعيف ورزشكاران در المپيك و عملكرد قوي جانبازان و معلولان در پاراالمپيك افزود: متأسفانه ورزش ما به افراد بسته شده است نه به سيستم، اگر رضازاده مريض شد و به المپيك نرفت ورزش شكست مي‌خورد و ورزشي كه متكي به فرد است نه سيستم، ورزش نيست. در فوتبال شخصيت كاذب به ورزشكاران مي‌دهيم، تيم‌هاي شهرستاني مانند كازرون براي رفتن به مسابقات استاني هزينه‌ي رفت و آمد ندارند اما قراردادهاي چند صد ميليوني در فوتبال ما بسته مي‌شود و بعد هم در صفحه‌ي تلويزيون به هم فحش مي‌دهند و متأسفانه اخلاق ورزشي يادمان رفته است اما در مجموعه‌ي ورزش شهرستان عزيزان همت كردند و اين نشان مي‌دهد كه همت شما مؤثرتر است تا امكانات. مگر در المپيك كم پول خرج كرديم، آيا اين همه هزينه و امكانات ارزش اين را داشت كه تنها 2 مدال بگيريم؟! در پاراالمپيك بسيار كمتر هزينه شد و نتيجه خيلي بهتر و آبرومندتر بود.
امام جمعه‌ي كازرون با اشاره به عدم حمايت از ورزش افزود: متأسفانه كازرون شهر صنعتي نيست و بايد به امكانات محلي بسنده شود ضمن اين‌كه بارها افراد خير آمدند و من مشورت دادم كه در امر ورزش سرمايه‌گذاري كنند اما متأسفانه اقبال آن‌ها به سمت ورزش نيست و بايد تلاش كرد تا ذائقه‌ي افراد خير را به سوي ورزش بكشانيم. در چند سال اخير با تلاش‌هاي سازمان تربيت بدني امكانات ما قابل قياس با قبل نيست و تلاش‌هاي زيادي در اين زمينه شده است، الآن در 4 گوشه‌ي شهر سالن داريم كه اخيراً با مذاكرات صورت گرفته و همت مهندس نوذري كلنگ استخر سرپوشيد‌ه‌ي كازرون هم به زمين زده شد.
ايشان در ادامه با تأكيد بر اين‌كه محيط اماكن ورزشي بايد سالم باشد گفت: نفس ورود خانم‌ها به ورزشگاه‌ها اشكال ندارد اما چون محيط سالم نيست اين مسأله با مشكل مواجه شده است. بنده معتقدم علي‌رغم زحمات مسؤولان شهرستان و عزيزان در رابطه با ورزش جاي كار بيشتر است و شهرستان پتانسيل خوبي دارد ضمن اين‌كه مدير كل تربيت بدني استان هم مي‌گفت بعد از شيراز، كازرون بهترين شهري است كه ورزش در آن پيشرفت كرده و در اکثر رشته­ها بعد از شیراز دوم است و معلوم است در شهرهاي ديگر هم مشكلات داريم و مشكلات ما كمتر است.
ايشان در پايان با اعلام علاقه‌مندي فرماندار و نماينده‌ي شهرستان به ورزش گفت: ما امكانات ورزشي كم نداريم بلكه بودجه كم داريم و بايد براي بنده‌ي امام جمعه، كار تعريف شود ما تلاش مي‌كنيم جلسه‌اي با حضور افراد متمكن گرفته و از آن‌ها كمك بخواهيم ضمن اين‌كه بايد به سمت ايجاد موقوفه براي ورزش برويم. بنده در پايان به سهم خود از تلاش‌هاي تك تك شما عزيزان و تربيت بدني تشكر و قدرداني مي‌كنم.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۳/۰۱
اذان صبح
۰۴:۳۵:۳۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۷:۰۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۳۳
غروب آفتاب
۱۹:۵۳:۰۲
اذان مغرب
۲۰:۱۰:۴۱