پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۵۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵
مدیر امور منابع آب کازرون:
بر اثر استمرار خشکسالی و عدم بارش در سالجاری چشمه ساسان کازرون که بخش عمده ای از آب مورد نیاز شهر کازرون و 18 روستای مسیر این خط لوله را تامین می کند ، به شدت کم آب شده است .

به گزارش کازرون نما، صمد سعید مدیر امور منابع آب کازرون چهارشنبه شب در نشست ستاد بحران آب این شهرستان افزود: بررسی ها نشان می دهد که میزان آبدهی این چشمه از 1500 لیتر در ثانیه سال گذشته با یک کاهش 83درصدی به 250 لیتر در سال جاری رسیده است .

وی با تاکید بر استفاده بهینه در مصارف خانگی و کشاورزی اظهارداشت :نظر به اینکه آبهای زیر زمینی این شهرستان نسبت به سال قبل یک متر و 40 سانتمتر کاهش یافته لزوم بکارگیری راهکارهای جدی جلوگیری از هدر رفت و صیانت از منابع اب زیرزمینی در این منطقه بشدت احساس می شود.

وی افزود :در شهرستان کازرون یکهزار و 500 حلقه چاه کشاورزی برقی شده که در مجموع 94 میلیون متر مکعب آب در سال از این چاهها برداشت می شود .

سعید اضافه کرد: در سالجاری نیز با همکاری دستگاه قضایی و انتظامی بمنظور جلوگیری از برداشت بی رویه آب بویژه در بخش کشاورزی این شهرستان 210 حلقه چاه غیر مجاز پرشد و برروی 280 چاه کشاورزی کنتور هوشمند نصب شده است .

در این نشست فرماندار کازرون به مشکلات بحران آب که در اثر خشکسالی های چند سال اخیر بویژه کاهش باران در سال جاری رخ داده اشاره کرد و گفت: اگر از هم اکنون برنامه ریزی برای پیشگیری از پرت آب چه در آب کشاورزی و چه آب شرب شهر و روستاها بشود در موقع بحران و گرمای تابستان گرفتار کم آبی نخواهیم شد . حمیدرضا گرامی افزود: افزون بر50 میلیاردریال از منابع مختلف بمنظور رفع مشکل بخشی از آب در شهرستان اختصاص یافته است .

عبدالصاحب قائمی مدیر جهاد کشاورزی کازرون هم در این نشست گفت :امسال به منظور هدفمند کردن کشت صیفی جات درکازرون با هدف پیشگیری از استفاده بی رویه آب با برنامه ریزی که با کشاورزان انجام شده قرار براین است امسال تنها کشاورزان می توانند 900 هکتار اراضی به کشت پیاز و400 هکتار سیب زمینی و570 هکتارهندوانه و2250 هکتارگوجه از اراضی به کشت اختصاص دهند.

وی ادامه داد: در غیر این صورت به مازاد کشت جهاد کشاورزی هیچگونه خدماتی و یا امتیازی در خرید تضمینی محصول ارائه نخواهد داد .

وی افزود کشاورزانی که بصورت آبیاری تحت فشار اقدام به کشت کنند هر هکتار آبیاری قطره ای شش ونیم میلیون تومان یارانه و به ازای هرهکتار کشت به روش بارانی 50میلیون ریال یارانه پرداخت می شود .

نویسنده: سرویس خبر
منبع: ایرنا
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رئیس مادام العمر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
0
0
تا همه آب های کازرون رو خشک نکنی آقای مدیر بار سفر نبندی ها!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۲۸
اذان صبح
۰۵:۱۲:۰۹
طلوع افتاب
۰۶:۳۵:۱۲
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۲
غروب آفتاب
۱۹:۳۱:۰۸
اذان مغرب
۱۹:۴۷:۳۳