پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۵۲۳
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر خبر داد
به گزارش کازرون‌نما به نقل از فارس ، شاپور رجایی در نشست با مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه عمده آب شرب استان بوشهر از استان‌های همجوار تأمین می‌شود، اظهار داشت: تنها کمتر از هشت درصد آب شرب استان بوشهر از چاه‌های آب شرب تأمین می‌شود و مابقی از استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد تأمین می‌شود.


مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: با اجرای سامانه آب شیرین‌کن در دو شهر بوشهر و کنگان، سالانه 24 میلیون متر مکعب آب به منابع آبی استان بوشهر افزوده می‌شود.

به گزارش کازرون‌نما به نقل از فارس ، شاپور رجایی  در نشست با مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه عمده آب شرب استان بوشهر از استان‌های همجوار تأمین می‌شود، اظهار داشت: تنها کمتر از هشت درصد آب شرب استان بوشهر از چاه‌های آب شرب تأمین می‌شود و مابقی از استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد تأمین می‌شود.

وی، صرفه‌جویی در این ماده حیاتی را مهم دانست و افزود: اکنون مصرف سرانه آب در استان بوشهر نسبت به برخی از نقاط کشور بالاتر است که لازم است مشترکین در مصرف این ماده حیاتی بیش از پیش صرفه‌جویی کنند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه مصرف سالانه آب شرب استان بوشهر 109میلیون مترمکعب است، ابراز داشت: 67 میلیون مترمکعب از این میزان از سد و خط آبرسانی کوثر، 30میلیون متر مکعب از چشمه ساسان و تصفیه‌خانه آب کازرون و 12 میلیون مترمکعب نیز از چاه‌های آب شرب در درون استان بوشهر تأمین می‌شود.

وی با اشاره به استمرار خشکسالی در استان بوشهر اذعان داشت: نخستین اثر ناشی از خشکسالی روی منابع آب سطحی است؛ به طوری که آورد آب رودخانه‌های این استان در سال آبی امسال با کاهش 40 درصدی روبه‌رو است.

رجایی متذکر شد: پیش‌بینی می‌شود در صورت ادامه روند بارندگی در سال‌های آینده و تحقق بارندگی سالانه کاهش حادثه در آب‌دهی رودخانه‌ها جبران نشود و خشکسالی هیدرولوژی استمرار پیدا کند.

رجایی در پایان یادآور شد: نمونه این مهم رودخانه شاهپور است که در شهرستان‌های کازرون و نورآباد فارس واقع شده است و حوزه آبریز آن در استان بوشهر است، اما 50 درصد آورد سالانه آن محقق شده است.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
اَغزَ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
0
0
منظورتون از اینکه از استان فارس تامین میشود یعنی اینکه از کازرون تامین میشود؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
1
1
ابشو ما ميديم در حالي كه خود ما كمبود آب داريم انوقت از راه آهن و بزرگراهش ديگران استفاده مي كنن چطور وقت اب بردن از كوهستان و حاهاي صعب العبور مي شه لوله كشيد ولي جاده نمي شه كشيد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
مگه اونا میتونن بگن ما پول نفت و گاز رو به شما نمیدم
دودش رو اونا میخورن پولش رو همه جا
كازرو نئ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
0
2
بإسلام خدمت هم شهريان عزيز
من به عنوان يه شاغل در عسلويه خواستم موضوعي را در اين خصوص به أطلاع عموم برسانم٠اين بوشهري هاي قدر نشناس با وجود اينكه ما اب شرب كم داريم ولي اب كل استان بوشهر را تامين ميكنيم و حتي خم به ابرو نمياريم و به خاطر خدا ميخواهيم آنها هم از نعمت آب برخوردارباشند ولي اين قدر نشناس ها براي استخدام كازروني در عسلويه كه محتاج آب و نآن شب است چنان بومي و غير بومي رآه مياندازن انگار ما اجنبي هستيم و إز افغانستان آمده ايم .تازه با وجود اينكه عسلويه پروژه ملي است و متعلق همه ملت ايران است ولي بوشهري ها فقط به فكر خودشان هستند ولي مردن فقير و بيكار را اصلا در نظر نميگيرن .اين را گفتم كه بدانيد كه كوه به كوه نمير سه ولي آدم به آدم ميسره.جوانمردي را إز كازرون ياد بگيريد و با ما مثل دشمن برخوردنكنيد
پاسخ ها
کازرون عزیز
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
هموطن عزیز و سرافراز امیدوارم که هرچه زودتر با تلاش و کوشش خودت مشکل کاریت حل کنی و دغدغه کاری ازبین بره.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
0
0
اين به خاطر بي فكري مسئولين شهر فلك زده كازرنه
مرد
|
UNITED STATES
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
0
0
درست صحبت کن ناشناس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲