پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۳۴۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: سیلابی شدن رودخانه شاهپور و گل آلود شدن چشمه ساسان در شهرستان کازرون استان فارس، باعث قطع آب آشامیدنی ورودی استان بوشهر شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: سیلابی شدن رودخانه شاهپور و گل آلود شدن چشمه ساسان در شهرستان کازرون استان فارس، باعث قطع آب آشامیدنی ورودی استان بوشهر شد.

سیلابی شدن رودخانه شاهپور باعث قطع آب اشامیدنی ورودی استان بوشهر شد

کاظم مرادی شامگاه سه شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: هم اینک تصفیه خانه بوشیکان که آب ورودی به استان بوشهر را تامین می کند از مدار خارج شده است.

وی یادآورشد:با قطع آب خط کازرون از منطقه بوشیکان و چشمه ساسان آب شهر های برازجان ، وحدتیه ، دالکی . سعداباد و روستاهای بخش مرکزی شهرستان دشتستان قطع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر اضافه کرد: در این مدت آبرسانی سیار توسط شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی بین مشترکان توزیع خواهد شد.

وی گفت: همچنین بخشی از آب شرب شهر بوشهر نیز از خط یادشده تامین می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر با دعوت از مردم به مدیریت مصرف آب در این مدت افزود: بیش از 90آب شرب مردم استان بوشهر از استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد تامین می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهرنیز گفت: خطوط دو و سوم آبرسانی ( خط کازرون) در شبانه روز 80 هزار متر مکعب آب به این استان وارد می کند.

کیقباد یاکیده افزود: باتوجه به ناپایداری شرایط آب وهوایی به طوردقیق مشخص نیست آب رودخانه شاهپور و چشمه ساسان چه زمانی از حالت گل آلودگی خارج شود اما درخوشبینانه ترین حالت تا 72 ساعت آب قطع است.

وی یادآورشد:به دلیل شدت بارندگی درمناطق بالادستی و عبورخط کازرون از مناطق سخت گذر کوهستانی و مسیر های پرآب رودخانه که در مجموع 330 کیلومتر تا برازجان طول دارد، احتمال تشدید بحران آبی وجود دارد.

یاکیده ادامه داد: خط کازرون 30درصد آب مورد نیاز استان بوشهر و50درصد آب مصرفی شهر بوشهر را تامین می کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: باتوجه به اینکه در شرایط عادی، زمانی که برای انجام تعمیرات آب قطع می شد، چند روز قبل از آن با اطلاع رسانی مردم آبگیری می کردند در وضعیت موجود این مهم انجام نشده برهمین اساس ضرورت صرفه جویی بیشتر مشترکین بوشهری دوچندان شده است.

وی گفت:به دلیل بارندگی برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به تاسیسات برقی، ایستگاه های اصلی برخط آبرسانی کوثر از استان کهگیلویه و بویراحمد نیز خاموش شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: با خاموش شدن ایستگاههای پمپاژ به دلیل طولانی بودن خط، به طور محسوس فشار آب کاهش می یابد.

یاکیده یادآورشد: این وضعیت به خصوص در شهرهای کنگان ، سیراف و عسلویه و روستاهای طول مسیر بیشتر مشهود است

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
شهروند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
0
2
یادمه چند سال پیش که عسلویه مشغول کار بودم بحث بومی بودن پیش اومد و چقدر ما رو به خاطر اینکه بومی نبودیمجهت دریافت نامه منطقه ویژه اذیت میکردن الان هم شنیدم اوضاع بدتر شده میخواستم از مسئولین شهرستان بپرسم با وجود کمبود آب برای خودمون چگونه است که این عنصر حیات که از گاز هم مهمتر هست بدون در نظر گرفتن کوچکترین مزایا برای مردم این شهرستان مفت و مجانی به بوشهر سرازیر میشه و اونا برای شغلی که حق همه ایرانی هاست (چون سرمایه ملی است که اونجا رو آباد کرده) اینهمه سر ما منت میگذارند
ناشناس
|
-
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
0
1
ازماست که برماست
محمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
0
0
اصلا نباید آب کازرون به بوشهر بره ! حرومشون باشه اگه در حق بچه های کازرون برای اشتغال جفایی کنن
انشاالله این دنیا و اون دنیا در پیشگاه خدای متعال روسیاه باشن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷