پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۲۲۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹
پیشکسوتان ورزش کازرون - 9
نوشتن از کسی که دیگر در میان مانیست بسیار سخت اسن بخصوص که آن شخص معلمی وارسته و عاشقی دلسوز باشد فردی که بی ادعا سالهای سال زحمت ورزش کازرون را بردوش کشید از جان مایه گذاشت تا پایه واساس ورزش کازرون را محکم واستوار سازد.

محمدرضا پولادی: نوشتن از کسی که دیگر در میان مانیست بسیار سخت اسن بخصوص که آن شخص معلمی وارسته و عاشقی دلسوز باشد فردی که بی ادعا سالهای سال زحمت ورزش کازرون را بردوش کشید از جان مایه گذاشت تا پایه واساس ورزش کازرون را محکم واستوار سازد.

کازرون اواخر دهه 20

ورزش کازرون محدود به چند رشته ورزشی مثل ورزش زورخانه و دوومیدانی بود که آنهم در فقر کامل امکانات وحتی مربی کار آزموده مسئول ورزش آن زمان کازرون شخصی بنام آقای موثقی از اهالی همدان بود . در اوایل دهه 30 انجمن ورزش فرهنگ کازرون تلاشهای خودرا برای توسعه ورونق ورزش آغاز کرد . در آن ایام کازرون دارای دو باشگاه ورزشی بنام نیرو ومهران بود که باشگاه مهران بدلیل نداشتن حداقل امکانات منحل شد و تنها باشگاه نیرو به مدیریت لطف اله انتخابی در رشته های بدن سازی و ورزش زورخانه ایی و همچنین بوکس فعال بود واز دیگر رشته های ورزشی خبری نبود.

ریاست انجمن ورزش فرهنگ کازرون را به عهده شخصی گذاشتند که به مانند پدری دلسوز مسئولیت محوله را باشایستگی به سرانجام رساند ودر طی مدت چند سال کازرون را به قدرت اول ورزش در سطح استان ودارنده چندین مقام با ارزش کشوری کرد.

سید حسن سلامی متولد کازرون

از یکی از خانواده های اصیل وسادات کازرونی بود که خدمات شایانی به ورزش این مرز وبوم کرد .ایشان نزدیک به سی سال عهده دار مسئولیت ورزش کازرون بود ودر این مدت با ایجاد وتوسعه استادیوم ورزشی کورش راه اندازی وتشکیل تیمهای ورزشی متعدد تشویق وترغیب مردم به ورزش خدمات فراوانی به جامعه ورزش ایران نمود.

کمتر ورزشکار و ورزش دوستی را میتوان پیدا کرد که از ایشان خاطراتی نداشته باشد واز ایشان به نیکی یاد نکند. مرحوم سید حسن سلامی دارای دیسپلین و روابط عمومی بسیار عالی بود بطوریکه با این خصوصیات منحصر بفردشان از تمامی ارگانهای دولتی وهمچنین کمکهای مردمی در پیشبرد ورزش کازرون استفاده مینمود.

ایستاده از راست:استاد علی اصغر گروش /محمد جعفر رافت و مرحوم سید حسن سلامی

در سال 1350 اداره تربیت بدنی از انجمن ورزش فرهنگ جدا گشته وخود بصورت مستقل اداره ورزش را برعهده گرفت ودرپی این تغییر ایجاد شده مرحوم سلامی نیز از سمت مدیر فنی (رییس انجمن فرهنگ) کناره گرفته ودر سازمان تربیت بدنی مشغول خدمت شد وبه مانند قبل در رشد وشکوفایی ورزش کازرون کوشید . در اواخر سال 1359 به افتخار بازنشستگی نایل شد.

مرحوم سلامی انسانی شجاع پاک نیت خیر اندیش وسالم بود بطوریکه در اواخر دوران خدمتش با وجود تمامی اتهاماتی که به ایشان زده شد با سربلندی از این امتحان هم بیرون آمد ونام نیک خودرا تا ابد در دل مردم این شهر جاویدان ساخت.

مرحوم سلامی در دوران بازنشستگی به فعالیتهای خیر خواهان خود ادامه داد وبعنوان نماینده تام الاختیار دکتر تابنده در هیت امناء بیمارستان کوثر (بیمارستان قلب) منشاء خدمت به مردم شد. ایشان بارها به عنوان مدیر نمونه در سطح استان معرفی شد.

خاطرات فراوانی از زحمات ایشان در دل و جان مردم کازرون یافت میشود که هرگز قابل فراموشی نیست.

مرحوم سید حسن سلامی در تاریخ هشتم مهرماه 1382 در شیراز دار فانی را وداع گفته وبدیدار معشوق خود شتافت.

ای کاش مسئولین شورای شهر کازرون وسایر مقامات دیگر شهرما به پاس تمامی زحمات ایشان خیابانی یا مکان ورزشی در این شهر مزین بنام ایشان میکردند تا الگوی باشید برای مدیران زحمت کش که اجرشان در این دنیا هم بی نصیب نمیماند.

یادش تا ابد جاوید وانشااله راهش پر رهرو باشید.


نویسنده: محمدرضا پولادی
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
0
2
خدا اين خدمتگذار راستين ملت را رحمت كند
قابل توجه شواراي شهر جهت نام گذاري يك خيابان به ان مرحوم
همشهری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
0
2
خداوند این بنده خدوم را غریق رحمت و آمرزش قرار دهد خدمت دوستان عرض کنم که ورزش در کازرون قدیمی شده اینهایی را هم که می بینید بازار دلالی نه ورزش چون نه خلق و خوی ورزشکاری وجود دارد نه بطن ورزش
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
0
0
با سلام
ایشان انسانی وارسته و بسیار مودب بود که رفتارش باعث ایجاد انگیزه قهرمانی در بین بچه ها میشد و صادقانه با ورزشکاران برخورد مینمود و نعصب عجیبی نسبت به تیم کازرون داشت . نامش نیکو و جاودان باد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳