پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۶۲۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۵
پیشکسوتان ورزش کازرون - 6
ورزش کازرون چهره های محبوب وپرافتخار کم نداشته است اینها همه دارای اخلاق ورفتار نمونه بوده وهستند وهمین امر باعث شده که حتی با وجود اینکه سالها از دوران پر افتخار ورزشی آنها سپری شده ولی هنوز مردم کازرون به یاد آنها بوده وخاطراتشان نقل محافل ورزش دوستان است.

در ادامه معرفی پیشکسوتان و افتخارآفرینان ورزش کازرون به یکی از این عزیزان خواهیم پرداخت که محبو بیتش باعث شده که هیچگاه گرد فراموشی به اطرافش نزدیک نشود.

ورزش کازرون چهره های محبوب وپرافتخار کم نداشته است اینها همه دارای اخلاق ورفتار نمونه بوده وهستند وهمین امر باعث شده که حتی با وجود اینکه سالها از دوران پر افتخار ورزشی آنها سپری شده ولی هنوز مردم کازرون به یاد آنها بوده وخاطراتشان نقل محافل ورزش دوستان است.

همانطور که در مطالب گذشته خدمت سروران گرامی عرض داشتیم خانواده های زیادی در کازرون بودند که ورزشکاران فراوانی را به جامعه ورزش کازرون تحویل داده وموجب سر بلندی ورزش را فراهم نمودند یکی از این خانواده ها خانواده محسنی بود که در رشته های هندبال و فوتبال ورزشکار به جامعه تحویل داد.

 

علیرضا (حسین) محسنی متولد 1342 کازرون

عضو باشگاههای بانک ملی و ایرانمهر کازرون

افتخارات ورزشی: عضو تیم ملی هندبال کارگران ایران 1363-1365

دهها قهرمانی در استان- مقام سوم هندبال کشور

دعوت به اردوی تیم ملی هندبال و...

حسین محسنی یکی دیگر از افتخارات وپرورش یافتگان مدرسه راهنمایی داریوش بود که توسط استاد محمدحسن مصلایی دبیر ورزش این آموزشگاه کشف شد وخیلی زود در کنار بزرگان هندبال کازرون مطرح وافتخارآفرین شد.

استادعلی اصغر توکلی ایشان را علیرغم سن کم به تیم منتخب کازرون دعوت نمود تادر کنار بزرگان همچون اصغریوسفیان /ابراهیم اسداالهی / مرحوم عبدالنبی عرب زاده و.... صاحب تجربه شود. علاقه فراوان واستعداد ذاتی حسین آقا باعث شد خیلی زودتر از حد انتظار به یکی از بازیکنان اصلی تیم مبدل شود وتا سالها به این روند ادامه دهد.

حسین آقا در سال 1358 ودر سن 16 سالگی به تیم منتخب دعوت شد وتا اوایل دهه 70 با قدرت واقتدار در این تیم ماند و افتخارات فراوانی چه در استان وچه در سطح کشور نصیب هندبال و ورزش کازرون نمود.

در سال 1363 به همراه بهادر ریاضی به تیم ملی کارگران دعوت شده وبا درخشش بی نظیرشان به عضویت این تیم در آمدند و از ارگان اصلی این تیم بودند .

ترکیب سه نفره حسین آقا با بهادر خان ومحمد هدایت در کنار کاپیتان غلام نکویی لرزه براندام بزرگان هندبال ایران میانداخت بطوریکه هیچ حریف یارای مقابله با این تیم نبود وهر کدام از این تیمها بارها طعمه شکست را از جوانان بی ادعای کازرون چشیدند.

قدرت دست وشوت زنی عالی وبی نظیر اخلاق ومنش پهلوانی بی مثال حسین محسنی ایشان را برای همیشه محبوب مردم کازرون نموده است.

بهادر ریاضی مدیر عامل تیم هندبال شهرداری و رییس هیت هندبال کازرون در مورد ایشان فرمودند که" با وجود اینکه در هندبال کازرون چهره های بی نظیر وبا اخلاق کم نبوده ولی حسین محسنی از بهترین ها چه از نظر اخلاق وچه از نظر فنی بوده و همواره یک مرد به تمام معنا بوده و خواهد بود"

حسین محسنی در دوران ورزشی خود زیرنظر مربیان همچون استاد محمد حسن مصلایی استاد علی اصغر توکلی/ حیدر معینی/ غلام نکویی و بهادر ریاضی کار کرده وخودرا به آنها مدیون میداند همچنین در کنار بزرگانی همچون اصغر یوسفیان/ابراهیم اسدالهی/ علی نقی پیران/ محمد هدایت / برادران ارغوان/برادران پرهیزکار/ بهادر ریاضی/ غلام نکویی/خسروبزرگی /حمیدطهماسبی/ مرحوم عبدالنبی عرب زاده/ شهید سبزواری/ شهید ارجی /فردین شاملی /داریوش محمدعلیزاده و... در زمره افتخارات فراموش نشده خود میداند.

در دهه60 به مانند دهه 50 بازیهای باشگاهی هندبال در کازرون برگزار میشد وحسین محسنی در تیم بانک ملی بازی میکرد که با این تیم چندین بار به مقام قهرمانی کازرون رسید وسپس با تشکیل تیم ایرانمهر به این تیم پیوست وبا این تیم نیز افتخارات گذشته را تکرار نمود.

 

تیم منتخب هندبال کازرون در اواخر دهه ی ۱۳۵۰: ایستاده از راست :

محمد علی سخاوتی -........- ابراهیم اسداللهی ( مستر)- غلام نکویی - شهید سبزواری - مرحوم عبدالنبی عرب زاده- اصغر یوسفیان - و استاد اصغر توکلی

نشسته از راست : .. شاکرمی- ......- اکبر دشتبان - حسین محسنی - محمد هدایت

برادر دیگر ایشان عبداله محسنی نیز یکی از بهترین خط زنهای هندبال کازرون بوده که در آینده به معرفی ایشان نیز خواهیم پرداخت.

حسین محسنی عزیز هنوز تعصب خاصی به تیم هندبال کازرون دارد وبا حضور خود در کنار مردم کازرون به تشویق تیم جوان شهرداری کازرون میپردازد وجالب اینکه حضور در روی سکورا به نشستن در جایگاه ویژه سالن اختصاصی هندبال ترجیح میدهد.

خدا قوت حسین محسنی عزیز سایه بلندات مستدام باد.


نویسنده: محمدرضا پولادی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
0
2
با سلام از نویسنده محترم و مدیر سایت. به نظر بنده یکی از بهترین و با اخلاق ترین بازیکنان فوتبال سابق کازرون آقای رستم بازیاری است که اکنون کارمند اداره آموزش و پرورش است. پیشنهاد می شود ا ایشان هم برای همه معرفی شوند
بازیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
0
2
برادران محسنی (حسین آقاوآقاعبداله )
نه تنها درورزش بلکه دراخلاق ومعرفت
واصالت سرآمد بوده وهستند . خداحفظشان کند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
0
1
با تشکر از آقای محمدرضا پولادی و وب سایت کازرون نما جهت معرفی ورزشکاران پیشکسوت و نمونه شهرستان.لطفا با آقای رستم بازیاری نیز مصاحبه ای بعمل آورید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳