پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۳۹۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۰۶:۳۱
پیشکسوتان ورزش کازرون - 4
رحیم برزگر درتمرینات تیم قدرتمند پرسپولیس شرکت کرد ودر همان جلسه اول با نظر رسول هدایت که خود از بهترین های فوتبال کازرون بود به عضویت این تیم درامد و با اقتدار کامل به همراه این تیم به مقام قهرمانی رسید. در همین سال باحمایت استاد اصغر رهسپار به ترکیب تیم بزرگسالان پرسپولیس راه پیداکرد و در بازی حساس با تیم نیرو موفق شد تک گل بازی را به ثمر برساندو این اغاز افتخارات بی شمار ایشان بود.

دراین مطلب به یکی دیگر از افتخار افریننان عرضه ورزش کازرون خواهیم پرداخت:

رحیم برزگر متولد ۱۳۳۹ کازرون

باشگاههای: نوجوانان پرسپولیس (۱۳۵۳)شهباز(۱۳۵۴-۱۳۵۵)تاج (۱۳۵۶-۵۷)استقلال (۱۳۵۸-۱۳۶۱)فجر(۱۳۶۲-۱۳۶۷)بانکملی (۱۳۶۸)شاهین (۱۳۶۸-۱۳۷۲)

افتخارات:قهرمان نوجوانان کازرون (۱۳۵۳) قهرمان باشگاههی کازرون (۱۳۵۵ با شهبازو ۱۳۵۶ با تاج /۱۳۵۸ با استقلال /۱۳۶۴ و۱۳۶۵ با فجر) نایب قهرمان باشگاههای کازرون در سال ۱۳۵۷ با تاج /۱۳۵۹ با استقلال و۱۳۶۶ با فجر و۱۳۷۰ با شاهین) قهرمان جوانان فارس با منتخب جوانان کازرون (۱۳۵۶) در لار ومقام سوم جوانان با منتخب جوانان ۱۳۵۷ (آباده) قهرمان بزرگسالان فارس (۱۳۵۸) نایب قهرمان فارس با منتخب (۱۳۶۴) دعوت به تیم ملی دوومیدانی نیروهای مسلح اعزامی به ایتالیا /قهرمان دوهای سرعت واستقامت فارس چندین سال متوالی

رحیم برزگر از سنن نوجوانی به فوتبال علاقمند شد . تیم محلی بچه های محله چهابی بنام تیم جلاد دراین علاقمندی بسیار موثر بودوخیلی زود باعث کشف رحیم خان ما شد. بازیهای زیبا وجذاب اون زمان تیمهای کازرون پای رحیم برزگر را به استادیوم کشید .

در اوایل سال۵۳ تربیت بدنی کازرون با راه اندازی یک دوره مسابقات در رده نوجوانان که به کشف استعدادهایی امثال برزگر منجر شد خدمت شایانی به فوتبال کازرون کرد.

رحیم برزگر درتمرینات تیم قدرتمند پرسپولیس شرکت کرد ودر همان جلسه اول با نظر رسول هدایت که خود از بهترین های فوتبال کازرون بود به عضویت این تیم درامد و با اقتدار کامل به همراه این تیم به مقام قهرمانی رسید. در همین سال باحمایت استاد اصغر رهسپار به ترکیب تیم بزرگسالان پرسپولیس راه پیداکرد و در بازی حساس با تیم نیرو موفق شد تک گل بازی را به ثمر برساندو این اغاز افتخارات بی شمار ایشان بود. مدرسه راهنمایی داریوش واقع در خیابان قدس فعلی از بهترین وتاثیر گزار ترین اماکن بود که حق بزرگی برگردن ورزش کازرون داشت که در ادامه خدمات ورزش مدارس بطور اجمال به ان خواهیم پرداخت . تیم فوتبال این مدرسه که قهرمان اون سالهای مدارس کازرون بود تصمیم به تشکیل تیم باشگاهی گرفت و اول بانام تیم شهباز وچند ی بعد با نام تاج به یکی از بهترین باشگاههای کازرون مبدل شد واز محدود تیمهای است که هنوز به فعالیتش ادامه میدهد.

رحیم برزگراز بنیان گزاران این تیم بود واز همان ابتدا بعنوان کاپیتان دراین تیم شروع به فعالیت نمود رحیم برزگر در کنار فوتبال در رشته دوومیدانی هم از قهرمانان مطرح و پر افتخار فارس وکشور بود و در دوران خدمت مقدس سربازی به تیم منتخب نیروهای مسلح دعوت شد واز اعضای پرامید این تیم بود که در اخرین لحظه به علت اسیب دیدگی نتوانست تیم را درمسابقات قهرمانی جهان همراهی کند.

تیم منتخب کازرون: ایستاده از سمت راست رحیم برزگر/ محمد خلیل رزمی/ کریم اوتی(رنجبر) سهراب فرهادیان و شهید حسن اعتمادینشسته از راست: حمید فروغی/ ماشاالله دژکام (کاپیتان و سر مربی تیم)/ابراهیم احدی/مسعود هنرمند/دکتر شاپور ابراهیمی و صادق ابراهیم پور

رحیم برزگر درسال ۵۴ برای اولین بار به تیم منتخب اموزشگاه های کازرون دعوت شد و تا سال های سال یکی از اعضائ تیم های منتخب کازرون بود ودرهمان سال به مقام قهرمانی رسید درسال۵۵ اول باتیم شهباز وسپس باتیم جوانان کازرون در شهرستان لار به مقام قهرمانی رسید.

درسال۵۷ با کاپ سومی جوانان فارس در اباده بهمراه اصغر حاتمی یکی از دروازه بان مطرح کازرون

درسال ۵۶ به عکس سال قبل با هر دو تیم به مقام دومی دستیافت ودرسالهای بعد نیز به مقامهای مشابه دست یافت.

رحیم خان برزگر علاوه بر مسائل فنی که یک الگو کامل بود در تمام دوران ورزش خود یکی از بهترین های اخلاق ومنش پهلوانی بود و با وجود اسیب دیدگی های فراوان همیشه در خدمت فوتبال کازرون بود ودر حال حاضر نیز بر خلاف نظر پزشکان که وی رااز انجام هر گونه فعالیت ورزشی منع کرده اند به فعالیت غیر رسمی ورزشی ادامه می دهد.

برزگر بهترین خاطرات ورزشی خود را نه قهرمانی ها ونه برد ها بلکه حضور در کنار میادین ورزش و دوستان وهم تیمی ها می داند و بدترین های ان هم از دست دادن برخی از عزیزان ورزشکار میداند.

این عکس یکی از بیاد ماندنی ترین وزیبا ترین صحنه های فوتبال کازرون است.

رحیم برزگر ازهمان ابتدا علاوه بر بازیگری به مربیگری نیز رو اورد ودر این زمینه هم بسیار موفق بود و شاگردان زیادی به فوتبال کازرون هدیه نمود. خدا قوت حاج رحیم .............


نویسنده: محمدرضا پولادی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
0
0
ماشاءا....همین الان هم باوجودی که بیش از50سال داره همون تکنیک واستیل همون زمان روداره .ماشاءا....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
0
0
موفق و سالم باشید آقای برزگر
سپیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
0
موفق باشید
علی برزیگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
0
0
روحت شاد و یادت گرامی

دیروز رحیم برزیگر در تمرینات فوتبال ایست قلبی کرد و به رحمت خدا رفت

عمو عزیزم دلم برات تنگ شده


تاریخ قتل 1400/2/30
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴