پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۷۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۶
پیشکسوتان ورزش کازرون - 8
کریم رنجبر در ابتدا یک مدافع چپ بود وسماجت ،سرعت،تکنیک فردی از خصوصیات این عزیز بود ولی خیلی زود مربیانش متوجه شدند که کریم باید در خط حمله هنر خودرا به همگان نشان دهد. به پیشنهاد سعید چوبداردروازه بان نامدار تیم رستاخیز(نیرو)وبا کسب اجازه از برادرش حمیدخان رنجبر که از بازیکنان تیم رستاخیزبود واز زحمتکشان فوتبال کازرون بودراهی تیم رستاخیز شد.

سرویس ورزشی کازرون نما/محمد رضا پولادی: با ترویج فوتبال در کازرون تیمهای محلی زیادی تشکیل شد یکی از این تیمها تیمی بود بنام تیم جوانان که در این تیم حسن شکر ریز/هوشنگ صالح/ روحانی وبرادران زیاد زاده بازی می کردند این تیم در کنار آرامگاه ناصر لشگر دارای یک زمین فوتبال بود و نزدیکی خانه مادر بزرگ کریم خان به این زمین باعث علاقه مندی او به فوتبال شد و این شروع دوران پراز افتخار او در فوتبال کازرون بود.

 

کریم رنجبر متولد :۱۳۳۶ کازرون

معروف به کریم اوتی

عضو باشگاههای: نوربخش،رستاخیز،انقلاب

افتخارات ورزشی: قهرمان جام شهدا(۱۳۵۸-انقلاب)، قهرمان باشگاه های کازرون (۱۳۵۹-۱۳۶۶-۱۳۶۹-انقلاب)، قهرمان جام حذفی کازرون (۱۳۶۶-انقلاب)، قهرمان لیگ فارس (۱۳۵۸-منتخب کازرون)، مقام سوم لیگ فارس(۱۳۵۹با منتخب کازرون)، نایب قهرمان لیگ فارس(۱۳۶۴-با منتخب کازرون) عضو تیم منتخب کازرون از سال ۱۳۵۸تا ۱۳۶۷ ، قهرمان دوهای سرعت و پرش ارتفاع آموزشگاه های کازرون دردهه ۵۰ با تیم آموزشگاه ابواسحق، نایب قهرمان باشگاه های کازرون در والیبال با تیم ابواسحق (۱۳۵۸)،عضو تیم هندبال آموزشگاه ابواسق دررشته هندبال

کریم رنجبر فوتبال رسمی خودرا از تیم نوربخش زیر نظر برادران خدادادی آغاز کردو پله های ترقی را به سرعت طی نمود.در تیم نوربخش بازیکنان جوانی همدوره ایشان بودندکه بعدها مایه افتخار سرزمین ایران عزیز شدند از جمله شهید صدراله شیخیان،شهید اصغر پرمور(امامدوست)، حاج قاسم اندام ...

کریم رنجبر در ابتدا یک مدافع چپ بود وسماجت ،سرعت،تکنیک فردی از خصوصیات این عزیز بود ولی خیلی زود مربیانش متوجه شدند که کریم باید در خط حمله هنر خودرا به همگان نشان دهد.

به پیشنهاد سعید چوبداردروازه بان نامدار تیم رستاخیز(نیرو)وبا کسب اجازه از برادرش حمیدخان رنجبر که از بازیکنان تیم رستاخیزبود واز زحمتکشان فوتبال کازرون بودراهی تیم رستاخیز شد.

کریم رنجبر تا آخر دوران پرشکوه ورزشی خود دراین تیم که بعد از انقلاب اسلامی بنام "تیم انقلاب" فعالیت میکرد ماند وبا پیراهن این تیم از دنیای بازیگری وداع کرد. کریم رنجبر بی شک یکی از بهترین فورواردهای تاریخ فوتبال کازرون است ،کریم اوتی از محدود بازیکنان بود که آچار فرانسه هر مربی بود و در هر یازده پست توانایی بازی داشت و از بهترین ها بود.

 

تیم رستاخیز(نیرو سابق) در سال ۱۳۵۷:

ایستاده از راست: سعید چوبدار/نادر فرهادیان/ کریم رنجبر/ حسن کامکار/ محمود صادقی/ مسعود نظریه/  حسن علی فرهادیان و علی اکبر جمشیدی

نشسته ازراست:شهید حمید خسروی/محمدرضا راسخ/مصطفی توان/سردار احمدی واسماعیل اسماعیل پور.

کریم رنجبر دارای یکی از القاب ماندگار در فوتبال کازرون است که ازاین لقب بسیار خوشحال وخشنود میباشد.

کریم اوتی: بخاطر پرتاب بلند اوتی ها وزدن توپ رقبا به بیرون در زمانی که در خط دفاع بازی میکرد به این لقب دست یافت بطوری که در بین تمامی ورزش دوستان و همچنین در بین خانواده او را به این نام صدا می زنند واو این نام را بسیار دوست دارد.

اخلاق نیکو/ احترام به رقبا/ تعصب بالا/ سرعت/ تکنیک عالی وآمادگی بدنی و هم چنین شم گلزنی فوق العاده از نکات قابل توجه و مثبت کریم اوتی بود.

کریم اوتی علاوه بر تیم باشگاهش وکسب افتخار فراوان با تیمش سالها ی متمادی در خدمت تیم منتخب کازرون بودوبااین تیم به عناوین زیادی دست یافت وموجب افتخار برای کازرون شد.

کریم گل زیاد زده ولی گلش به منصور رشیدی در بازی با ملی پوشان خوزستانی که بیاد شهید شاملی برگزارشد را خیلی دوست دارد وحضور دراین بازی را بهترین خاطره خود میداند وهمچنین بازی بین دو تیم هما ونوربخش که در ان بازی مامور مهار کریم مسرور ملی پوش جوانان ایران وابومسلم خراسان بود و۱-۰ هم برنده شدن را دوست دارد.کریم رنجبر دراوایل دهه۶۰ در تمرینات تیم راه آهن تهران شرکت نمود و مورد تائید کادر فنی این تیم قرارگرفت ولی تعصب وعشق به تیم انقلاب وکازرون مسیر آینده خودرا تغییرداد ومجددا به کازرون برگشت همینطور دعوت شاهین وایرانجوان بوشهر را رد نمود.یکی دیگر از بازیهای زیبای کریم اوتی بازی در مقابل تیم قدرتمند شاهین بوشهر در کازرون بودکه با دوگل زیبا اوتی بزرگ این بازی بنفع تیم انقلاب به پایین رسید.

 

ایستاده از راست: رسول هدایت/ سهراب فرهادیان/ غلام ملکی زاده/ مصطفی توان/ قاسم ریحانی/ حمید فروغی/ عظیم مالک/ کریم رنجبر

نشسته از راست: مسعود هنرمند/اصغر هاشمپور/حمید رنگین کمان/محمود رهسپار/سرذاراحمدی

شهید اصغرامامدوست ومحمد هدایت

مربیان کریم که زندگی ورزشی خود را به آنها مدیون میداند: برادران خدادادی/ علی اکبر جمشیدی/ نکویی/ عباس راسخ/ عباس کشتکار/ سردار احمدی/ حسن شکر ریز/ رسول هدایت

کریم اوتی علاوه بر مربیان به همسرش خود را مدیون میداند واز اینکه درتمام مراحل زندگی اورایاری نمود مراتب تشکر وقدر دانی را دارد.

کریم خان سالم وپاینده باشی یادت ومرامت در ذهن تماشاگران وورزشدوستان جاوید خواهد ماند.


نویسنده: محمد رضا پولادی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
بازیاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
0
2
من که درعمر ورزشی خود بازیکنی کاملتر ازکریم رنجبر ندیده ام . باورکنید
که وی شایسته تیم ملی بود .
اشنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
0
1
كريم نه فقط بازيكن خوبي بود .بلكه در مسائل اجتماعي و خانوادگي نيز مرد خوش رو و كاملي است .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳