پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۱۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۴:۵۷
با پیشکسوتان ورزش کازرون - 1:
ورزش مدارس خدمات کم نظیر به ورزش ایران نموده است ولی افسوس که مسولین دیگر بدان توجه نمیکنند .ورزش مدارس دارای قدمت بسیار طولانی درست به اندازه قدمت تاریخ ورزش ایران زمین بوده و اکثر بزرگان ورزش ایران زمین از مسابقات آموزشگاهی به جامعه ورزش معرفی شدند

 سرویس ورزشی/ محمدرضا پولادی: ورزش مدارس خدمات کم نظیر به ورزش ایران نموده است ولی افسوس که مسولین دیگر بدان توجه نمیکنند .

ورزش مدارس دارای قدمت بسیار طولانی درست به اندازه قدمت تاریخ ورزش ایران زمین بوده و اکثر بزرگان ورزش ایران زمین از مسابقات آموزشگاهی به جامعه ورزش معرفی شدند.

تالار افتخارات ورزش کازرون به یکی از عزیزان پیشکسوت که از چهرهای نادر ورزش کازرون و استان فارس بوده میپردازد.

مدرسه راهنمایی کورش کبیر کازرون در اوایل دهه50 دارای یک معلم ورزش دلسوز وزحمتکش بود بنام مرحوم محمد جعفر آیین پرست که حق بسیار بزرگی بر گردن ورزش کازرون بخصوص هندبال و والیبال داشت . مرحوم آیین پرست با عشق وعلاقه مثال زدنی و اخلاق منحصر بفرد تمامی دانش آموزان خود را به سمت ورزش سوق میداد . یکی از چهرهای ماندگار ورزش کازرون که ازجمله شاگردان آن مرحوم بود صدراله حبیبی متولد 1338 کازرون میباشد:

 

صدراله حبیبی از همان روزهای آغازین ورود به مدرسه کورش مورد توجه مرحوم آیین پرست قرار گرفت و خیلی زود به ستاره تیم هندبال و والیبال این مدرسه تبدیل شد وبا شروع دوران دبیرستان صدراله حبیبی به یکی از پدیده های ورزش کازرون به همگان معرفی شد.

صدراله حبیبی شیفته حرکات وتکنیک منحصر بفرد مرحوم هوشنگ نظربین ستاره بی بدیل هندبال فارس و کازرون گشته واین خود به تنهایی باعث شد که به سمت هندبال کشیده شود وبا الگو برداری از حرکات آن مرحوم وهمچنین قدرت بدنی بی نظیر و وجود اساتیدی مانند علی اصغر توکلی و مرحوم آیین پرست هندبال کازرون را در سطح کشور بعنوان یک قطب مطرح نمایند.

آقا صدراله بارها با تیم کازرون به مقام قهرمانی در استان نائل شد وبه مسابقات کشوری اعزام شد ودر آنجا نیز با درخشش نام کازرون را پر آوازه تر از قبل نمودند.

 

ایستاده از راست:حسین توکلی/شاپور نوروز پور/ابراهیم اسدالهی/ صدراله حبیبی/مسعود نظربین / عبدالخالق نظر زاده واستاد علی اصغر توکلی

نشسته از راست : علی احیایی/ علی نقی پیران / شهرام مهرویان / ...

آقا صدراله در رشته والیبال نیز با الگو قرار دادن حمید ماهیانه و استادی همچو علی اکبر جمشیدی نیز افتخارات زیادی برای ورزش کازرون کسب نمود.

صدراله حبیبی علاوه بر هندبال و والیبال در فوتبال نیز از بهترینها بود . در سال 1356 با تیم جوانان کازرون به مقام قهرمانی در فارس رسید ودر تیم باشگاهی نیز با تیم پرسپولیس در سال 56 بعد از تیم تاج به نایب قهرمانی ودر سال 1357 با پرسپولیس به مقام قهرمانی باشگاههای کازرون رسید.

 

منتخب والیبال کازرون سال ۱۳۵۷ : از راست ایستاده:هاشمپور/ستونی/ محسن آصف جاه

نشسته از راست:عباس حبیبی/ ابراهیم محمودی/ صدراله حبیبی

صدراله حبیبی در رشته تنیس رومیز در مسابقات آموزشگاهی نیز از قهرمانان مطرح فارس بود و با کسب مقام قهرمانی برگ زرین دیگری بر افتخارات بیشمار خود افزود.

 

ورزش زیبا وجذ اب شنا نیز از وجود این گوهر گرانبها ورزش فارس بی نصیب نماند وبا کسب مقام نایب قهرمانی آموزشگاهها فارس نام خود را در تاریخ ورزش کازرون برای همیشه جاویدان ساخت.کسب افتخارات بیشمار ومهمتر از همه این افتخارات اخلاق عالی وکم نظیر صدراله حبیبی زبانزد همه اهالی ورزش فارس بوده وخواهد بود.

آقا صدراله از تمامی اساتید و مربیان خود در تمامی رشته های(فوتبال: اصغر رهسپار/ علی توکلی/ حسن شکر ریز/ عبدالصاحب نیکویی والیبال :استاد علی اکبر جمشیدی /مرحوم کرامت فضل الهی هندبال : استاد توکلی / مرحوم آیین پرست تینس رو میز و شنا : استاد گروش) به نیکی یاد کرده وخود را به انها مدیون میداند.

با آرزوی موفقیت برای این چهره ماندگار ورزش کازرون

 

نویسنده: محمدرضا پولادی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
سهیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
0
2
بله درواقع آقای حبیبی همه فن حریف وازاین بابت انگشت نماودرتمامی رشته های ورزشی که نام برده شده عضو تیم منتخب کازرون بودند . با آرزوی سلامتی وموفقیت بیشتروی .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۴
اذان صبح
۰۴:۵۱:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۸:۵۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۴۴
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۴۳