پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۲۰۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۲:۳۵
با پیشکسوتان ورزش کازرون - 2:
در ادامه معرفی افتخار آفرینان ورزش کازرون به یکی دیگر از این عزیزان خواهیم پرداخت که سالها تماشاگران کازرونی به عشق دیدن بازیهای زیبا و تماشایی او راهی میادین ورزشی میشدند و همین تماشاگران او را ملقب به یکی از ماندگارترین لقب های ماندگار در عرضه ورزش کردند( دست قشنگ)

سرویس ورزشی/ محمدرضا پولادی : در ادامه معرفی افتخار آفرینان ورزش کازرون به یکی دیگر از این عزیزان خواهیم پرداخت که سالها تماشاگران کازرونی به عشق دیدن بازیهای زیبا و تماشایی او راهی میادین ورزشی میشدند و همین تماشاگران او را ملقب به یکی از ماندگارترین لقب های ماندگار در عرضه ورزش کردند( دست قشنگ) بله لقب زیبای دست قشنگ متعلق به کسی نیست جزء ستاره هندبال کازرون در دهه 50 واوایل دهه 60 که با حرکات زیبای دست با توپ هندبال جادو میکرد کسی که با تکنیک منحصر بفرد خود همه را بوجد میاورد .

 

اصغر یوسفیان متولد 1335 کازرون

ملقب به اصغر دست قشنگ

عضو باشگاههای هندبال پاس و پرسپولیس کازرون و حضور باشکوه وپر افتخار به مدت 10 سال در تیم منتخب کازرون

افتخارات: کسب مقام قهرمانی در رده های آموزشگاهها و بزرگسالان فارس به کرات / دعوت به تیم هندبال فارس جهت شرکت در قهرمانی کشور 3 بار

اصغر یوسفیان نیز به مانند اکثر ورزشکاران قدیمی کازرون از ورزش مدارس به جامعه ورزشی کازرون معرفی شد .

دبیرستان شاپور مهد پرورش این عزیز ورزشکار بود در ابتدا اصغر آقا با بسکتبال دوران پرشکوه ورزشی خودرا آغاز نمود ولی با گسترش ورزش جذاب وزیبای هندبال در آغاز دهه 50 ایشان به سمت این رشته نوپا کشیده شد واین خود شروع بود بر دوران پر افتخار ایشان.

تکنیک منحصربفرد قدرت شوت زنی و اخلاق ومنش پهلوانیش باعث شد که خیلی زود به یک چهره فراموش نشدنی در ورزش کازرون تبدیل شود.

اصغر آقا از بازیکنان نسل دوم هندبال کازرون بود که با اکثر نسل اولیها هم دوره شد ودرکنار بزرگانی همچون مرحوم هوشنگ نظربین که خود از بهترینهای هندبال فارس بود وهچنین عبدالصاحب نیکویی ابراهیم اسدالهی حسن رزمی جعفر اولیا

ابوالفتح نظرزاده صدراله حبیبی خسرو بهبهانی و... به افتخار آفرینی پرداخت.

 

ایستاده از راست:مرحوم رضا رهایی فرد (مربی) /حسین توکلی/اصغر یوسفیان/ حسن رزمی/ابراهیم اسدالهی/جعفر اولیا / شاپور نوروزپور وحسین میرشکاری نشسته از راست: محمد خلیل پاکدل/ خسرو بهبهانی /مسعود نظربین / عبدالخالق نظرزاده

اصغر دست قشنگ حضور در کنار همبازی خودرا بزرگترین افتخار میداند واز منش ورفتار تک تک این عزیزان قدر دانی مینامید.

کسب قهرمانی متوالی در رده های آموزشگاهها فارس وسپس تکرار همین قهرمانیها در سطح بزرگسالان استان باعث شد که هندبال در کازرون طرفداران زیادی پیدا کند وبه پرافتخارترین رشته ورزشی کازرون در سطح کشور برسد.

 

جعفر اولیا / حسن رزمی و اصغر یوسفیان

اصغر آقا که از اوایل دهه50 به عضویت تیم منتخب کازرون رسیده بود تا سال 63 در این تیم ماند وسپس برای همیشه از هندبال خداحافظی نمود.

در دهه 50 و60 مسابقات هندبال در کازرون بصورت باشگاهی برگزار میشد .اصغر آقا در تیمهای پاس وپرسپولیس عضویت داشت وبارها با این تیمها به مقام قهرمانی رسید .

بازیهای زیبا و تکنیکی اصغر آقا باعث شد که خیلی ازجوانان کازرونی به هندبال علاقمند شده وبه این رشته ورزشی گرایش پیدا کنند که میتوان از ملی پوش سابق هندبال کازرون بهادر ریاضی نام برد که الگو ورزشی خودرا اصغر دست قشنگ و صدراله حبیبی میداند.

استاد علی اصغر گروش استاد علی اصغر توکلی مرحوم رضا رهایی فرد مربیان اصغر آقا بودند که حق بزرگی بر گردن ایشان دارند.

نام اصغر دست قشنگ همواره در اذعان مردم ورزشدوست کازرونی جاوید وماندگارخواهد بود .

خداقوت دست قشنگ دوست داشتنی

 

نویسنده: محمدرضا پولادی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
ابراهیم
|
UNITED STATES
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
0
0
سلام تمام کازرون به اصغرعباس فرد میگن اصغردست قشنگ اصلا کسی فامیلشو نمیدونه اینم لقب سلطان بود که دادیدش به علی پروین
محمد رضا پولادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
0
0
اقای ابراهیم با سلام:
بهتر نیست قبل از اظهار نظر کمی فقط کمی تحقیق کرده وسپس محک وقاطعانه نظر بدهی ؟ اصغر یوسفیان معروف به اصغر دست قشنگ در حرکات با توپ بی نظیر وشایدم بی مانند بوده خداراشکر شاهد زنده در این شهر فراوان است. سلطان هم علی جباری بوده وخواهد بود اگه کمی تحقیق کنید این هم آسان مشود سه شنبه شبها کانال مستند یه برنامه داره بنام مستند داربی در دیدار چهارم داربی تماشاگران تاج این لقب را به علی جباری دادندواما در سال 64 در بازی با نیروی زمینی پشت دروازه شمالی بر روی یک پارچه سفید یه تماشاگر پرسپولیسی نوشت سلطان علی پروین که بعدها همین تماشاگران هم سلطان را بی تاج وتخت کردند. باسپاس منتظر شما هستم . محمد رضا پولادی مدیر وبلاگ یادی از گذشته ورزش کازرون
علی ر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
0
0
با سلام
بدین خاطر به اصغر افا دست قشنگ میگفتیم که در چند انگشت دست راستش انگشتر میپوشید البته گلهای قشنگی با همین دست میزد یادش بخیر انشاا هرجا هست موفق باشد رفیق خوبی بود و خیلی با ادب
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
0
0
تا بوده ونبوده لقب دست قشنگ متعلق به اصغر آقا یوسفیان بوده.همه هم میدونن.واین لقب به خاطر حرکات تکنیکی ومنحصر بفردش بوده که خیلی ماهرانه توپ رو وارد گل می کرده.از ما بپرسید که بودیم ودیدیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
0
0
دست قشنگ دوست داریم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۴
اذان صبح
۰۴:۵۱:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۸:۵۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۴۴
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۴۳