پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۱
مهدي پرويزي
همچنانكه در شماره قبل گفتيم امروزه كشورهاي پيشرفته اجازه ساخت كارخانه هاي آلاينده سيمان را دركشور خود نمي دهند و تمايل دارند با سرمايه گذاري دركشورهاي جهان سوم و درحال توسعه هم سيمان مورد نياز خود را تأمين كنند و هم به سود هنگفت و سرشاري دست يابند.
آلودگي صنعت سيمان بر هيچكس پوشيده نيست و بروز بيماري‌هاي ريوي و تنفسي در درازمدت كاملاً آشكار است . مشكلات ريوي، آسم، آلرژي هاي تنفسي از عواقب ايجاد كارخانه سيمان است . به نظر متخصصين پزشكي، سيليس موجود در عناصر سيمان، جذب حبابهاي شش شده و توسط گلبول هاي سفيد بلعيده و جذب خون مي شوند و در كوتاه مدت با ايجاد سرفه، سرگيجه و تنگي نفس زمينه را براي انواع بيماري هاي ريوي و خوني مانند سل و سرطان آماده مي كند و آنگاست كه چارهاي جز ترك ديار و پناه بردن به يك محيط پاك باقي نمي ماند.
همچنين اين ذرات مي‌تواند اثرات مهلكي برروي بافت گياهان و كشاورزي منطقه گذاشته و توليد انواع محصولات گياهي، ميوه اي و زيست محيطي را تحت تأثير قرار دهد.
در حال حاضر هيچ شهري در كنار كارخانه‌هاي سيمان وجود ندارد كه مردم آن مناطق از آلودگي شديد هوا در امان بوده و به مراجع قضايي شكايت نكنند و چنانچه كارخانه سيمان كازرون در مكان پيشنهادي ( شمال شهر كازرون ) احداث گردد به دليل اشراف بر همه نقاط شهر و بسياري از روستاهاي بخش مركزي، در آينده اي نزديك به جاي داشتن محيطي با طراوت و آب و هوايي خوش و نيكو در فصل زمستان و بهار و به جاي جاذبه هاي گردشگري، هاله اي از دود و گرد و غبار فضاي منطقه را فرا خواهد گرفت كه وزش بادهاي موسمي بر شدت اين اثر خواهد افزود و چهره كازرون را تغيير خواهد داد.
حتي بسياري از مردم كه تابستان ها از شدت گرما و رطوبت برروي پشت بام ها مي‌خوابند، پس از بيدار شدن برروي خود چند ميلي گرد و غبار سيمان مشاهده خواهند نمود!
آخر چه شده است كه اين همه دشت و فضاي باز و زمين هاي لم يزرع و اين همه تپه ماهورهاي رسي و آهكي در نواحي مختلف شهرستان رها كرده‌ايم و درست به شهر چسبيده و طبيعت زيبا و منابع غني آبهاي زيرزميني را نشانه گرفته ايم؟ مگر قحطي جا و مكان است؟
بياييد تا دير نشده و هزينه سنگيني صرف نشده است چاره جويي كنيم و با استمداد از قوه انديشه بهترين گزينه‌ها را انتخاب كنيم. لذا اينجانب به عنوان يك شهروند و فرزند اين منطقه از نماينده محترم مردم در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار و امام جمعه محترم و اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستاها و مردم عزيز مي‌خواهم كه اين موضوع را به طور جدي در سطح استان و كشور پيگيري نموده تا انشاء ا... شاهد رشد و شكوفايي و توسعه كازرون در زمينه هاي احداث سد، اصلاح و ترميم و ايجاد شبكه هاي آبرساني، احداث شهرك‌هاي صنعتي و ايجاد اشتغال، احداث كارخانه‌هاي صنايع تبديلي و موادغذايي غير آلاينده در سطح شهرستان و ميراث خلفي براي زادگاه خويش باشيم.
 
هفته نامه بيشاپور، ش 139
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۸۷/۰۹/۱۲
40
0
سلام خدمت جناب پرویزی:طبق نظر کارشناسان محیط زیست که طبعا با فعالیتهای آب وهوا وفضا والایندها بیشتر از من وشما سروکار دارند وبا دستگاههای پیشرفته امروزی در تماس هستند اعلام نموده اند کارخانه سیمان آلاینده نیست .همین کارخانه ای که جنابعالی آلاینده بودنش را بدون هیچگونه مدرک وسند آزمایشگاهی در بوق وکرنا کرده اید علاوه بر ایجاد اشتغال برای چندین نفر درامدی هم نصیب شهرستان می کند .اعلام کننده در مورد آلاینهها طبعا محیط زیست می باشد که قانونگذار بر عهد ه اش گذاشته نه دیگران صرف اینکه از خواب بلند شدن وچند میلیمتر گردوغبار بر روی ملبسه قرار دارد سخن کارشناسی ودقیقی نیست به هرحال می تواند اگر این گردوغبار باشد ناشی از جاهای دیگری است .به نظر بنده اظهار نظر در هر زمینه ای نیاز به تعمق دارد .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴