پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۷۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۸۷ - ۰۰:۳۴
مديركل دفتر آلودگي آب و خاك سازمان حفاظت محيط زيست در گفتگو با بيشاپور:
احداث كارخانه سيمان در شمال كازرون به هيچ وجه براي محيط زيست و اقليم اين منطقه مشكلي به وجود نمي آورد، در حالي كه هنوز اقدام قابل توجه و تأييد شده اي براي كنترل آلودگي هاي احتمالي چنين كارخانه‌اي در جنوب پريشان صورت نگرفته است.

احداث كارخانه سيمان در شمال كازرون به هيچ وجه براي محيط زيست و اقليم اين منطقه مشكلي به وجود نمي آورد، در حالي كه هنوز اقدام قابل توجه و تأييد شده اي براي كنترل آلودگي هاي احتمالي چنين كارخانه‌اي در جنوب پريشان صورت نگرفته است.

مدير كل دفتر آلودگي آب و خاك سازمان حفاظت محيط زيست كشور در گفتگو با خبرنگار بيشاپور ضمن اعلام اين مطلب افزود :قسمت شمالي شهرستان كازرون، حوضهي محصور به شمار مي‌آيد و راهي براي انتقال آلودگي هاي احتمالي ناشي از فعاليت كارخانه سيمان ندارد. وي خاطر نشان نمود: آلودگيهاي به وجود آمده توسط كارخانه سيمان حداكثر تا شعاع  2كيلومتري منتشر مي‌شود در حالي‌كه كارخانه‌ي در نظر گرفته شده در قسمت شمالي شهر در فاصله ي 5 كيلومتري از منطقه ي مسكوني كازرون و در منطقه اي محصور بنا خواهد شد.

مدبري در خصوص تجهيزات زيست محيطي اين كارخانه گفت: بر اساس مدارك ارائه شده توسط متقاضيِ احداث كارخانه سيمان در شمال شهر كازرون، اين كارخانه جهت كنترل آلاينده ها از استانداردي آلماني استفاده خواهد نمود كه با نصب الكتروفيلترها اجازه انتشار آلودگي در فضا را نمي دهد. وي اضافه نمود : مشابه اين سيستم هم در كارخانه سيمان ممتازان در جوار مناطق مسكوني نزديك به كرمان به كار رفته و فاقد هرگونه مشكل زيست محيطي نيز بوده است.

مدير مركز منطقهاي كنوانسيون بازل در جنوب و غرب آسيا از وصول هرگونه مدارك و نتايج كارشناسي و تحقيقاتي پيرامون منطقه ي جديد در جنوب درياچه پريشان اظهار بي اطلاعي نمود و خاطر نشان كرد : مهمترين مسئله در احداث كارخانه سيمان، اخذ مجوزهاي قطعي زيست محيطي است . اين در حالي است كه متقاضي جديد يا هنوز اقدامي ننموده، يا اينكه اقدامات ايشان وارد مراحل اصلي اخذ مجوز نشده، چراكه هنوز درخواست يا مدركي در اين خصوص به دست ما نرسيده است . بنابراين اگر ايشان از همين امروز هم در اين خصوص اقدام نمايند، حداقل يك سال عقب تر از متقاضي قبلي هستند.

مدبري در ادامه افزود : سيمان افشان متقاضي احداث كارخانه سيمان در شمال كازرون است كه يك سال پيش مطالعات زيست محيطي مربوط به اين كارخانه را جهت بررسي و نظارت و تأييد ارسال نموده

است كه پيگيريهاي ستادي مربوطه همچنان ادامه دارد.

گفتني است چندي پيش فرماندار كازرون در گفتگو با بيشاپور، احداث كارخانه سيمان در شمال كازرون را مغاير با اصول زيست محيطي دانسته و پيشرفت مراحل اداري كارخانه ي سيمان جنوب پريشان را 90 درصد اعلام نموده بود.

 
منبع: هفته‌نامه بيشاپور، 13 آبان 1378، ش 137، ص 2.

 

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
0
0
اگر به جای عکس زیبای خودتون عکس کارخونه سیمان یا دودکشاش رو میگذاردید خیلی جالب تر بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸