پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۹
روح اله بحراني
امروزه با توجه به علاقه وافر جوانان به ادامه تحصيل و سهولت قبولي در دانشگاه ها نسبت به گذشته نه چندان دور، شاهد سيل خروشان مهاجرت تعداد زيادي از جوانان آينده دار و با هوش كازروني جهت ادامه تحصيل در رشته هاي فني و مهندسي به شهرها و مراكز دانشگاهي ديگر هستيم .
براستي چند درصد از اين جوانان پس از فارغ التحصيلي به شهر و ديار خود برمي‌گردند؟ جايگاه فارغ التحصيلان رشته هاي فني و مهندسي در شهرستان ما كجاست؟ آيا زمينه برگشت اين جوانان و امكان اشتغال براي آنان مهيا مي باشد؟ آيا صنعتي در شهر وجود دارد كه نياز فارغ التحصيلان رشته هاي مكانيك، متالو ژي، شيمي، عمران، صنايع، كامپيوتر و . برآورده نمايد؟
مگر اين جوانان همان افرادي نيستند كه با ثابت كردن علم و دانش و توانائي خود، مسئولين و مديران كارخانجات، مراكز صنعتي و حتي مراكز دولتي كلان شهر ها و شهرهاي ديگر شده و خواهند شد؟ چرا اكثر تحصيل كرده هاي ما در شهرهايي مثل تهران، شيراز، بوشهر، عسلويه، ماهشهر، گچساران، ياسوج و ... مشغول به كار شوند؟
چرا زمانيكه در اين شهرستان طرحي پيشنهاد مي گردد، زبان ها و قلم ها تنها براي نقد و انتقاد به كار گرفته مي شود و كمتر پيشنهاد مثمرثمري در ميان مطالب نوشته شده مشاهده مي گردد؟
بهتر است حال كه راه اندازي كارخانه سيمان و پتروشيمي در اين شهرستان در دستور كار قرار گرفته، همه با هم همت كنيم تا اين پروژه ها هر چه سريعتر آغاز ، انجام و به بهره برداري برسد . چه اشكالي دارد آنهايي كه از مكان انتخاب شده براي راه اندازي كارخانه سيمان راضي نيستند وارد عمل شوند و با تشكيل تيم تخصصي، موضوع را بررسي و در صورت نياز مكان مناسبي را شناسايي و به مجريان طرح پيشنهاد دهند؟
بياييد بين سرمايه داران اين شهر كه كم نيستند اما سرمايه گذاري آنها در زادگاه شان بسيار اندك است، با دولت مردان و مسؤولين شهرستان وحدت برقرار كرده و با حمايت و تشويق آنها از اين همه منابع سرشار از استعدادهاي نهفته براي رشد و ارتقاء صنعت اين شهر و ديار بهره گرفته و با شناسايي تمامي منابع و ظرفيت هاي پيش رو و با در نظر گرفتن وضعيت بازارهاي داخلي و خارجي، استراتژي هاي مناسبي در راستاي رشد و بقاء شهرستان تدوين كنيم .
يكي از اين استراتژي ها مي تواند مطالعه، تحقيق، بررسي ، شناسايي و معرفي خدمات، محصولات و زمينه هاي سرمايه گذاري به سرمايه داران و ثروتمندان كازروني باشد كه ماحصل اقدامات داراي آينده اي روشن و سود آور بوده و با تشويق و حمايت افراد به سرمايه گذاري، آنها بدين امر مهم ترغيب شوند.
به اميد روزي كه فارغ التحصيلان كازروني در صنعت اين شهر به كار گماشته شوند و اين شهر ارائه دهنده خدمت به شهرهاي ديگر باشد نه مصرف كننده خدمات و توليدات آنها.
 
منبع: هفته نامه بيشاپور
-------------------------------------
* كارشناس ارشد مهندسي صنايع
 
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳