پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۶۳
تعداد نظرات: ۵۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۴
+ ويرايش دوازدهم
نام و نام خانوادگي:
هوشنگ مرحمتي
متولد:

 1335 شمسي، كازرون

مدرك تحصيلي:

ليسانس فرهنگ و معارف اسلامي از دانشگاه آراد اسلامی واحد کازرون
مسئوليت‌ها:

نماينده دادسراي انقلاب مستقر در فرمانداري كازرون (اوايل انقلاب)

مربي امور تربيتي آموزش و پرورش كازرون (اوايل انقلاب)

رييس جمعيت هلال احمر كازرون (اوايل انقلاب)

رياست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كازرون (از سال 1362 تا 1376)

رييس بنياد مسكن فيروزآباد (به مدت دو سال)

سرپرست معاونت اداري و مالي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس

رئیس اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كازرون (از سال 1385 تا كنون)
 
 
توجه:
1.چنانچه مايل به نمايش نام خود در كنار سئوال خويش مي‌باشيد، در فرم ارسال نظر نامتان را علاوه بر قسمت نام در قسمت نظر نيز تكرار كنيد (در غير اين صورت تنها سئوال يا نظر شما نمايش داده خواهد شد).
2. آقاي مرحمتي تنها تا هشتم آذر ماه ميهمان كازرون نماست. بديهي است سئوالاتي كه بعد از تاريخ مذكور براي سايت ارسال مي‌شوند تنها به رؤيت ميهمان كازرون‌نما مي‌رسد اما در سايت نمايش داده نخواهد شد.
3. سئوالاتي كه حاوي مطالب غيرمرتبط با ميهمان كازرون‌نما بوده و يا حاوي توهين به اشخاص و گروه‌ها بوده و موازين شرعي و قانوني در طرح آنها رعايت نشده باشد يا نمايش داده نخواهد شد و يا پس از ويرايش نمايش داده مي‌شود.
 
                     ----------------------------------------------------------------------------------

پاسخ به 33 سئوال كاربران كازرون‌نما

(تذكر: تعارفات موجود در سئوال و جواب‌ها حذف شده است)

---------------------------------------------------------------------------------

 

1. می خواستم بدونم نمی شه شما یه نظارتی روی کلاس های ارشاد داشته باشید چون محیط ارشاد باید محیطی اسلامی و فرهنگی باشه ولی متأسفانه این کلاس ها از جو مناسبی برخوردا نیست. و به وفور مشاهده می کنیم که اتفاق هایی در محیط ارشاد و کلاس ها رخ می دهد که نباید اتفاق بیفته البته این ناشی از مدیریت قبلی ارشاد است.

با سلام و احترام هم به مدیریت محترم سایت و هم به سئوال کننده محترم .

با توجه به این که همگی نیروهای موجود در این اداره چه کارکنان و چه هنرمندان شاخص از خانواده‌های اصیل و مورد اعتماد می باشند و همگی تقید به اسلام و جمهوری اسلامی دارند لذا نهایت تلاش در جهت حفظ اصالت دینی و شخصی افراد همراه با نظارت کامل بر بخش ها و حوزه های مختلف فرهنگی، هنری بعمل آمده گواه این مدعا هم این است که در مدت مسئولیت اینجانب و حتی قبل از این جانب هیچ گونه مورد حاد و خاصی که باعث خدشه وارد شدن به خانواده ها و خدای ناکرده مسائل اخلاقی در این اداره و بین هنرمندان شاهد نبوده ایم و حضور مستمر فرزندان این مرز و بوم در برنامه های مختلف فرهنگی ، هنری در کلاس های آموزشی این اداره چشمگیر می باشد . من نمی‌دانم نظر سوال کننده در ارتباط با اتفاق هایی که در محیط ارشاد می‌افتد چیست؟ مورد را مشخصاً اعلام نمایید پاسخ خواهم داد .

 

2. چرا در شهر کازرون 4 نشریه وجود دارد اون هم برای شهر کوچکی مثل کازرون؟

آیا در شهرستانی که طبق آخرین سنگ نبشته 30 هزار قدمت دارد ، مهد فقه ، فقاهت ، فکر َ، فرهنگ شعر و ادبیات و سیاست و اقتصاد است و دارای شخصیت های بزرگی هم چون سلمان فارسی ، شیخ امین الدین ، خاندان بلیانی ، قطب الدین کازرونی ، میرزا صالح کازرونی که خود اولین روزنامه نگار است نباید 4 نشریه وجود داشته باشد ؟ آیا شهرستانی که شخصیتی هم چون زنده یاد نصراله مردانی پرورش داده که هنر و تعهد در هم آمیخته و آخرین در خواستش که دیگر رمقی در بدن نداشت زیارت قبر مولی و سرور خود آقا امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل بود نباید چهار نشریه داشته باشد و... البته این در حالی است که دیگر شهرستان های استان هر کدام دارای نشریه ای شاخص بودند ولی به علل مختلف هم اکنون همگی تعطیل شده اند و کازرون پس از شیراز در این زمینه هم چنان می درخشد .

 

3. بفرمایید در راستای گسترش فرهنگ اسلامی تا کنون چه اقداماتی انجام داده اید؟

در راستای گسترش فرهنگ اسلامی آنچه که در چها چوب وظیفه اداره تبیین شده انجام داده ایم . ضمن اینکه بیشترین تلاش ما در آمیخته شدن فرهنگ و هنر و مذهب بود و اینکه امروز شاهدیم مردم عزیزان و نوگلان خود را با خاطری آسوده، بدست ما می‌سپارند، حتماً مسائل غیر دینی و غیر اخلاقی ندیده اند و امورات را در جهت چهار چوب نظام و اسلام دیده اند .

 

4. شما در راه اندازی کلاس های آموزشی تان به چه مقدار به معیارهای شرعی توجه دارید ؟ اصولا شما به عنوان رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی !!!! از احکام برخی یادگیری‌ها - مثل یادگیری موسیقی و مجسمه سازی و ... - آشنا هستید؟

معیار برگزاری کلاس های فرهنگی و هنری ، متخذ از دستور العملی است که به ما ابلاغ گردیده و اگر بپذیریم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیی از بدنه نظام جمهوری اسلامی است قانون آن هم باید بپذیریم .

 

5. می خواستم بپرسم مدرکتان را از کجا ... گرفته اید؟
از دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان کازرون.
 
آقازادتون رو چه جوری با مدرک دیپلم (حالا هم که چند سالی است دانشجوی فیروزآباد تشریف دارند) استخدام ارشاد کازرون کردید؟
ایشان و خیلی از نیروهایی که هم اکنون در اداره کل و شهرستان ها مشغولند از طریق شیراز و برابر ضوابط استخدام شده اند و با انتقال اینجانب به کازرون ایشان هم نیز منتقل شده اند، در خصوص دانشگاه هم ایشان نه اولین و نه آخرین نیرویی است که وارد دانشگاه شده است . بعنوان مثال آقایی که در زمان مسئولیت اینجانب با مدرک سیکل و در کسوت نیروی خدماتی وارد اداره شد هم اکنون در پست رئیس اداره فرهنگ و اسلامی یکی از شهرستان‌ها مشغول انجام وظیفه است و از نیروهایی است که جایگاه ویژه ای در بین پرسنل وزارت ارشاد دارد و ...
 
چطور به عنوان یک اصولگرای دو آتشه!!! (به قول خودتان) در زمان اصلاح‌طلبان مسئولیت معاونت ارشاد مهاجرانی(سکولار) را قبول کردید ؟ در حالی‌که آقاي ... از معاونت آموزش و پرورش مظفر (ارزشی) استعفا داد؟
 اولین مسئولی که پس از استقرار دولت اصلاح طلب از مسئولیت برداشته شد اینجانب بودم، از آنجا که در اداره کل ارشاد هم مشکلاتی برای اینجانب فراهم کردند و به اصطلاح قصد تحقیر حقیر را داشتند بنده بطور کلی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جدا شدم و به عنوان مسئول بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فیروز آباد به مدت دو سال انجام وظیفه نمودم، در آنجا هم از گزند حضرات مصون نبودم ولی پس از مدتی که از آغاز کار اینجانب گذشت فرماندار، امام جمعه و مسئولین که برنامه های اینجانب را در ساخت و سازها دیدند و فعالیت‌های شبانه روزی را مشاهده کردند همگی نسبت به اینجانب اظهار لطف کردند ولی علی‌رغم اینکه قصد نداشتم دیگر به ارشاد برگردم مدیر کل وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هیچ وجه زیر بار نرفت و با تمدید مسئولیت اینجانب در بنیاد مسکن فیروز آباد موافقت نکردند و با فشار و اصرار حتی با تهدید مرا به اداره کل و در مسئولیت اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس قرار دادند.

 

تا حالا چه تغییری در انجمن‌های ارشاد انجام دادید تا شئونات اسلامی رعایت شود؟

استفاده از نیروهای متعهد ، متدین ، متخصص و درد آشنا در انجمن ها و مراکز حساس تصمیم گیری .

 

6. آقای مرحمتی! حقیقت دارد شما با وجود صاحب خانه بودن در خانه اجاره ای اداره ارشاد زندگی می کنید و خانه تان را کرایه می دهید؟ یادش بخیر روزهای اولی که آمده بودید و بوی نهار حاج خانم سالن ارشاد را برداشته بود!

بنده یک خانه دارم با آدرس مشخص، ولی اوایل ورودم به شهرستان با توجه به اینکه مثل هر مسئول دیگر بنا بود منزلی سازمانی به بنده واگذار نمایند و این امر تا حدود چند ماه به طول انجامید بالاجبار مدت کوتاهی در بخشی از اداره مسکن گزیدم و بلافاصله که منزل سازمانی تحویل اینجانب شد اداره را ترک کردم، ضمن اینکه اگر می دانستم فاصله زمانی تا تحویل منزل مسکونی طول می‌کشد همین چند ماه کوتاه هم در محل اداره مسکن نمی‌گزیدم و بلافاصله هم پس از ساخته شدن منزل شخصی‌ام خانه سازمانی را نیز ترک گفتم. دست پخت همسرم هم همیشه خوب بوده، ان شاءالله که خداوند نصیب شما هم یک همسر بساز و کد بانو عطا کند، اگر همسر دارید و از دست پخت همسرتان ناراضی هستید خداوند حداقل همسری به شما عطا کند که آشپزی بلد باشد.

 

7. گویا یکی از اهم وظایف شما ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی است. در این رابطه چه کاری انجام داده اید؟ نگویید این ولنگاری‌ای که در کلاس ها و نوع آن ها وجود دارد در آن راستاست.

ماموریت اصلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بسط و گسترش فرهنگ و هنر می باشد و اخیراً هم اسماً ماموریت هایی در خصوص پیشبرد برنامه های قر آنی به این اداره محول گردیده لکن تا کنون اعتباری در این خصوص اختصاص داده نشده است ، بدیهی است که بنای کار ما بر اساس پیشبرد مکتب متعالی اسلام است و در حد توان در این خصوص کوشیده ایم کمک های مالی به کانون های مساجد ، برگزاری مسابقات قرآنی خصوصاً در ماه مبارک رمضان با همکاری دارالقرآن شهرستان که هر بار حداقل حدود سیصد نفر از نیرو های جوان خواهر و برادر در این مسابقات شرکت کرده‌اند گواه بر این مدعا است .

 

8. لطفا نظارتی بر روی محیط کتابخانه داشته باشید، به مسوولان کتابخانه که مجرد هستند اجازه ندهید با دختران بگو و بخند راه بیندازند و محیطی غیر فرهنگی را ایجاد کنند و هم سکوت کتابخانه را بر هم بزنند

علاوه بر نظارت کامل بر حوزه های مختلف همان طور که مطلعید امور کتابخانه ها جنبه نیمه دولتی پیدا کرده، و در عین حال چون هنوز این اداره دبیری انجمن کتابخانه را دارد تلاش در برطرف کردن عیوب احتمالی آن می نماید که نظارت هم یکی از شاخه های آن می باشد . ضمن اینکه نیرو های موجود کتابخانه تاکنون خوب انجام وظیفه کرده اند و چشم های نظارتی هم از آن مواظبت می کند .

 

جناب مرحمتی به سلامتی کی ... تا فرهنگ این شهر یک پیشرفتی داشته باشد؟ مردیم از بس کار تکراری و بیهوده و بی مزه از ارشادتان دیدیم

رعایت انصاف در همه حال خوب است ، یکی از برنامه های این جانب پرهیز از دوباره کاری و ایجاد فضایی نو و جدید می باشد که تاکنون این کار انجام شده است، اجرای دهه فرهنگ با رویکرد نمایش دست آورد های فرهنگی، هنری، تولیدی، صنعتی و کشاورزی که با استقبال بی نظیر مردم مو اجه گردید، برگزاری دهه فجر و فرهنگ که بخشی از منابع خداداری این شهرستان هم چون دریاچه پریشان، دشت نرگس زار و چشم اندازهای دشت برم همراه با نمایشگاه بزرگی از علوم قرآنی و کتاب کار تکراری نیست. بزرگداشت عالم ربانی مرحوم بهجت العلماء پس از بیش از گذشت پنج دهه از فوت ایشان کاری تکراری نیست، برگزاری نمایشگاه آثار مختلف هنرمندان در شیراز و تهران برای اولین بار تکراری نیست. و ...

 

9. جناب آقای مرحمتی! شما در مورد ترویج فرهنگ قرآنی (به معنای واقعی) چه کارهایی کرده اید؟ اگر خودتان کاری نمی توانید بکنید چرا از ارگانهایی مثل دارالقرآن مرکزی که در این موضوع فعال است حمایت مالی نمی کنید؟

در پاسخ یکی از عزیزان عرض کردم هر دستگاه شرح وظایفش تعریف شده است. در شرح وظایف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماموریت اصلی بسط و گسترش فرهنگ و هنر و اموراتی است که به نوعی در چهار چوب مسائل فرهنگی و هنری می‌باشد تعریف شده و مسئولیت اصلی امورات قرآنی با توجه به اینکه هم نیروهای خبره مورد نیاز است و هم مجرای آن دستگاه های دیگری هم چون دارالقر آن و یا سازمان تبلیغات اسلامی است. در دولت نهم بخشی از وزارت خانه را اختصاص به پیگیری امورات قرآنی داده اند لکن تاکنون هیچ گونه اعتباری در این خصوص به شهرستان اختصاص نیافته. اما به این دلیل که اشاعه فرهنگ قرآنی در حد توان را همه باید دنبال کنند ما هم عند التوان در این خصوص گام‌هایی برداشته ایم اگر مورد رضایت حضرت حق جل و علا قرار گیرد .  
 
جناب مرحمتی! می خواستم بدانم اداره فرهنگ و ارشاد کازرون بعد از مسولیت شما با قبل از آن چه تفاوت و تغییری کرده؟
در خصوص پاسخ به اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از مسئولیت اینجانب چه تغییری کرده ، بنده هرگز کارهای خوب دیگران را تختئه نمی کنم ، بالاخره هر کس با هر توان و سلیقه ای کارهایی پی می گیرد ولی پاسخ این سوال را بنده به افکار عمومی واگذار می کنم . مخصوصآ هنرمندانی که انصافاً در همه حال یار و همراه ما می باشند ، تعامل و همکاری با سایر ادارات ، حضور مستقیم و عمدتاً مسئولیت پذیری در عمده برنامه های فرهنگی هنری شهرستان چه این کار مستقیماً وظیفه اداره باشد و چه نباشد ، همفکری، همدلی، همراهی هنرمندان با این اداره و تحولات عمده ای که در بخش فرهنگ و هنر شهرستان بوجود آمده از جمله موفقیت همه انجمن های وابسته به این اداره که خود پیشانی و تریبون عملکرد فرهنگ و هنر شهرستان می باشد در حوزه های مختلف شعر و ادبیات ، فیلم و عکس، خوشنویسی ، هنرهای تجسمی، نمایش و موسیقی خود را نشان داده است.  
 
10. در همایش شعر پاییز اتفاقاتی افتاد که حتما خبر دارید. می‌خواهم بدانم چرا باید چنین افتضاحی صورت گیرد و کسی صدایش در نیاید؟ آیا تضمینی وجود دارد که این اعمال تکرار نگردد؟
 برنامه های شب شعر این اداره شفاف و مشخص است ، یا بمناسبت ایام محرم ، شب شعر عاشورا با حضور شعرای متعهد استان و شهرستان برگزار می گردد و یا بمناسبت ایام میلاد حضرت حجت (عج) شب شعر با مضمون ولایی و دینی و در غیر ایامی که مناسبت خاصی نیست شب های شعر با حضور شعرای شاخص برگزار می گردد، برنامه همایش شعر اخیر که اجرا گردید هم در راستای همین برنامه ها بود ، لکن یکی از شعرا به جای شعری که در برنامه می بایست آن شعر را قرائت کند شعر دیگری خواند که مناسب جلسه نبود و در خاتمه به ایشان تذکرات لازم داده شد و پیگیری های لازم در دست اقدام است و قطعاً دگر باره شاهد تکرار چنین موارد و برنامه هایی نخواهیم بود .

  

11. بفرمایید در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی منظور از فرهنگ چه فرهنگی است و منظور از اسلام کدام اسلام است؟

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیی از بدنه نظام مقدس جمهوری اسلامی است و همانند دیگر وزارتخانه ها وزیر آن از مجلس شورای اسلامی رأی می‌گیرد و کار خود را آغاز می‌کند و طبیعتاً با توجه به حضور نیروهای متدین و متعهد فرهنگ حاکم بر آن هم فرهنگ منبعث از نظام جمهوری اسلامی است و تابع نظام و مقررات جمهوری اسلامی ایران .


لطفاً بفرمایید تعریف هنر چیست و هدف نهایی آن در این وزارتخانه چیست؟

به تعریف امام راحل عظیم الشان هنر عبارت است از دمیدن روح تعهد در کالبد انسان‌ها و هدف نهایی این وزارتخانه و بالطبع شهرستان حفظ و حراست از دست آوردهای انقلاب اسلامی و بیان زیبایی های نظام و معرفی آن و نیز دست آورد های جمهوری اسلامی و حضور مردم در صحنه های انقلاب و حتی صدور انقلاب از جمله اهداف فرهنگ و هنر متعالی است.


چرا شما برای بالا بردن سطح فکری و فرهنگی مردم به مناسبات مختلف یک سخنران خوب دعوت نمی‌کنید ایا سخنرانی یک هنر نیست؟

دهه هنر و هنرمند را امسال پیش بینی کرده‌ایم که در تقویم برنامه‌ها آمده که در آن هفته، چند نفر از هنرمندان بنام کشور که هم سخنورند و هم هنرمند، در شهرستان حضور بهم خواهند رساند ضمن اینکه در مناسبت‌های مختلف هم تاکنون سخنرانان و شخصیت هایی که صحبتشان موثر و مفید می‌باشد از سوی امام جمعه محترم دعوت شده‌اند که نمونه بارز آن آقایان شجونی و صالحی خوانساری و قائمی و ... می‌باشند. 
 
12. دو روز پیش با یکی از همکاران فرهنگی‌ام نشسته بودیم و در مورد عملکرد جناب مرحمتی صحبت می کردیم من خودم به شخصه ایشان را و عملکردهایشان را قبول دارم و ایشان را انسان شریف و مخلصی میدانم اما در بحث ...طرف مقابلم ایشان بسیار محافظه کار می‌دانست و ...خلاصه کار به دعوا کشیده شد!!! جناب مرحمتی در نمایشگاه پارسال چه توجیهی مثلا برای آوردن کتاب نیچه یا به قول آن فرد کتاب های مارکسیستی دارید؟ البته من برای خودم مسئله حل شده است اما کاش می‌شد نظر شما را هم بدانم در ضمن از همان فرد شنیدم که مسئولین شهر ما جز 2 تای آن ها وقت عصبانیت حرف های رکیک از دهشان بیرون می آید واقعا چنین است؟!

برداشت شما نسبت به بنده و عملکرد بنده حسن ظن شما می باشد ولی ، بنده محافظه کار نیستم اما به اشخاص احترام می گذارم و معتقدم چون انسان خلیفه خدا بر روی زمین است دارای ارج و قرب می‌باشد حال با هر گرایش و سلیقه ای که باشد حالا اگر آن فرد احترام پذیر و دارای ظرفیت باشد این احترام استمرار می‌یابد ولی اگر نباشد بدیهی است که احترام کامل قطع خواهد شد. در خصوص نمایشگاه کتاب هم یک نمایشگاه باید انواع و اقسام کتابها در آن وجود داشته باشد، عمده کتاب ها با رویکرد دینی، فرهنگی، هنری، ادبیات داستانی و ... می‌باشد، بدیهی است اگر کتابی هم از نیچه و .. در نمایشگاه پیدا شود کتاب هایی است که از چهار چوب قوانین و مقررات مربوطه گذشته و کتابی نیست که ما یا اداره ما نوشته و چاپ کرده باشند.

  

13. نمی دانم قبل از اینکه نمایشگاه کتابتان در معرض عموم قرار گیرد ، آنها را بررسی (فقط بر اساس نام نویسنده یا عنوان) کرده اید؟ اگر نه که ضعف مدیریت شما را می رساند! اگر بله، که متاسفم که تعداد آثار آقای پائلوکویلو بیشتر از آثار نویسندگان برجسته و متفکر مسلمان است.فقط می توان گفت از آثار شهید مطهری سه عنوان کتاب در نمایشگاه بود، دیگر علما که...
 در خصوص نمایشگاه کتاب و اینکه چرا بعضی از کتاب‌ها در آن موجود است، بطوری‌که مخاطب محترم مستحضرند نمایشگاه کتاب همانند داروخانه است که همه گونه کتاب در آن وجود داشته باشد، ولی اینکه مشخصاً و تعمداً کسی اقدام به نمایش کتاب‌هایی با نویسندگان مختلف و با گرایش خاص نماید اصلاً چنین چیزی نیست و غالب کتاب‌های انتخاب شده مذهبی و قطعاً قانونی و برابر ظوابط انتخاب می شوند، ضمناً مسئولین با توجه به کسوت مسئولیت و اینکه باید الگوی دیگران باشند حتماً باید رعایت شان ارباب رجوع را داشته باشند و اگر کسی با این روش با مردم و ارباب رجوع برخورد نماید اولین ضربه اش به خودش می رسد. هم چنین در مورد این سوال که آیا نمایشگاه های کتاب بررسی می شوند یا خیر ؟ باید این چنین گفت که اولاً تمامی کتاب‌هایی که در نمایشگاه کتاب به نمایش گذاشته می شود قانونی است، چرا که همگی آنان با نظر وزارت مطبوع چاپ و تکثیر می گردد، ثانیاً ذائقه هر شهرستان به نحوی است که کتاب های خاص خود را می طلبد که ما هم با توجه به آشنایی به سلیقه مردم که عمدتاً مذهبی ، فرهنگی ، رمان و تاریخی می باشد آنان را تامین می کنیم و به ما و همه افراد دلسوز جامعه اطمینان می دهم که تا هستم به هیچ وجه اجازه حضور افراد ناباب و افکار غیر را نخواهم داد و اگر هم اکنون که نمایشگاه در حال برگزاری است عزیزان در نمایشگاه حضور بهم برسانند خواهند دید که بخش اعظم از کتاب ها مذهبی و مورد نظر می باشند.
 
14. سوالی داشتم در مورد تخلفات نشریات کازرونی؛ چرا نشریه‌ای که بیش از انگشتان دست بر اساس قانون مطبوعات تخلف دارد نباید بررسی شود؟ آیا چون این نشریه مدح و ثنای حضرتعالی را می‌کند، می‌تواند هر کاری دلش بخواهد انجام دهد و مورد حمایت ویژه جنابعالی قرار گیرد؟
 بر اساس قانون مطبوعات نشریات با حفظ رعایت قانون و مقررات و حقوق افراد و رعایت شئونات فردی و اجتماعی و البته در چها چوب نظام موظفند به جامعه خدمت رسانی کنند . هر چهار نشریه هم در شهرستان رعایت موازین قانونی را سرلوحه کار خود قرار داده اند. بدیهی است که هر چهار نشریه با حفظ اصول ، با سلیقه خاص خود مطلب منتشر می‌نمایند و اگر گاهی هم از چها چوب قانون و موازین قانونی فراتر رفته اند به آنان تذکرات لازم داده شده است و خود صاحب امتیازان و مدیران مسئول نشریات مطلعند که اگر رعایت موازین قانونی نکنند با آنان برخورد قانونی خواهد شد ، که تا کنون چنین بوده. اگر انتظار این است که با یک اشتباه نشریه ای تعطیل شود این توقع بجایی نیست، مطمئن باشید که چشم های نظارتی همواره بیدارند و در صورتی که کار بجایی برسد که نیاز است با نشریه ای برخورد شود سریعاً برابر ظوابط اقدام خواهد شد، ضمن اینکه عملکرد هر کس مشخص است و اینجانب نیاز به حمد و ثنای هیچ کس و هیچ نشریه ای ندارم، اگر هم موردی بوده آنان از عملکرد تعریف و تمجید کرده اند و بموقع هم برنامه ها را مورد نقد قرار داده اند. 
 

15. من از شما سوال کردم که "بفرمایید در راستای گسترش فرهنگ اسلامی تا کنون چه اقداماتی انجام داده اید؟" و آن وقت شما جواب نامربوط می دهید و فرافکنی می کنید ؟ برادر عزیز . لطف کنید بفرمایید برای دین چه کرده اید .

 كازرون نما: آقاي مرحمتي به اين پرسش پاسخ ندادند!
 

16. واقعاً برای شهرم متاسفم که مسوولی با این همه ... وجود دارد . من که دیگر خجالت کشیدم از این همه ... و بی منطقی . از بی دینی فقط فحشا را فهمیده اید که این طور جواب می‌دهيد؟

برای شهرستان کازرون و فرهنگ آن متاسف نباشید بلکه خوشحال باشید از اینکه یک اداره با همه مشکلات نیروی انسانی و عدم وجود اعتبار کافی هم چنین نبود امکانات مورد نیاز بطور یک تنه مرتباً  برنامه های فرهنگی و هنری را یکی پس از دیگری برنامه ریزی و سازماندهی می کند و برایش سنگ اندازی چند نفر مغرض چندان مهم نیست و عشق به انقلاب و مردم برایمان مهم است که انصافاً مردم هم با حضور چشم گیرشان در برنامه های مختلف فرهنگی - هنری بارها اعتمادشان را به ما نشان داده اند چرا که اگر برنامه ها مغایرتی با اهداف نظام و اسلام داشت مردم با کسی تعارف ندارند.

 

17. لطف کرده بفرمایید مدرک تان را در طی چه سالی ، در زمان مدیریت چه کسی و در طی چه مدتی از دانشگاه آزاد کازرون دریافت کرده اید ؟

بنده مدرک کارشناسی فرهنگ و معارف اسلامی را در سال 1375 از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون برابر ظوابط دانشگاه اخذ کرده ام و در زمان مسئولیت جناب آقای مهندس صالح پور که ایشان رئیس دانشگاه بودند نه استاد دروس بنده، مدرک خود را گرفته ام .

 

18. بنده تا آجا که اطلاع دارم هر زمان مسئولی در کازرون خود را محدود قید و بند بودجه و بخشنامه ها کرده است موفق نبوده است و اگر مسئولی ازخود ابتکار به خرج داده توانسته است خدمات شایانی انجام دهد لذا به حضرتعالی توصیه می شود بستری (خصوصا بسترهای مجازی که امروزه در دسترس تر قرار دارند نه مثل صندوق پیشنهادات) فراهم نموده تا طراحان و صاحب نظران بتوانند نظرات خود را در زمینه کارهای فرهنگی خصوصا " کارهای اساسی بدون نیاز به بودجه کلان " به شما منتقل نمایند.

یکی از مسئولینی که همواره درب اطاقش بر روی ارباب رجوع و مراجعه کنندگان محترم باز است این اداره است، طرح هایی هم که تاکنون اجرا شده همگی نو، تازه و بدیع بوده اند. برنامه هایی هم چون دهه فرهنگ و هنر، دهه فجر و فرهنگ، تعبیه منابع خدادادی شهرستان در محل نمایشگاه این اداره، گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم بهجت العلماء و جشنواره های مطبوعات، فیلم و عکس و تأتر همگی با هزینه‌های معقول برگزار شده، مضاف بر اینکه با هماهنگی که این اداره با سایر دستگاه‌ها دارد برنامه ها با هزینه های بسیار ناچیز انجام شده و هرگز در پی این نبوده ایم که اول اعتبار باشد بعداً کار، کار کرده ایم و خداوند هم به ما کمک کرده، در عین حال آمادگی داریم که هر گونه پیشنهاد مثبت و موثر در پیشبرد فرهنگ بپذیریم و عمل نمائیم .

 

19. اینجانب تعجب می کنم که چگونه باوجود مسئولان متدین ومتعهدی چون شما کوچه پس کوچه‌های شهر مملو از تبلیغات گروه های موسیقی مختلفی است که معمولا جز موسیقی حرام و غیرشرعی در عروسی‌ها هیچ کار هنری سالمی انجام نمی دهند .

اولا آیا این گروه ها مجوز از اداره شما دارند ؟ اگر دارند شما بر اسلامی بودن فعالیتهای آنان نظارت دارید؟ و اگر ندارند چگونه اینچنین آزادانه فعالیت می کنند؟

ثانیا متولی این امر اگر شما هستید که تاکنون کوتاهی نموده اید واگر هم شما نیستید مردم از چشم اداره فرهنگ و شما می بینند و حداقل در تذکر به مسئولان ذی ربط کوتاهی کرده اید این وظیفه دینی شماست نه سازمانی!

این اداره هرگز مجوز موسیقی حتی به تعداد یک مورد هم جهت تبلیغ و یا اجرا در سطح شهر برای مراسم های عروسی صادر نکرده است. و خود ما هم از دستگاه هایی که باید باز دارنده این کار باشند و مسئولیت خود را انجام نمی‌دهند گلایه مندیم و پاک کردن چنین شعار هایی وظیفه دستگاه هایی غیر از ارشاد اسلامی است که علی رغم تذکرات لازم تا کنون بطور کامل انجام داده نشده است .

 
ثالثا چرا جایگزینی حلال برای موسیقی های حرام برای عروسی ها طراحی وتبلیغ نمی کنید؟ باتوجه به ارتباطی که هنرمندان باشما دارند این کار ازعهده شما بر می آید.

 كازرون نما: آقاي مرحمتي به اين پرسش پاسخ ندادند!

 

20. منطق شما در پاسخ به بعضي از پرسش ها منطق «من مامورم و معذور» است! در حالي كه اگر شما به مسئوليت به عنوان پاسخگويي به خدا نگاه مي كرديد نبايد به اين توجه داشته باشيد كه بخشنامه ها يا دستورالعمل ها از شما چه مي خواهد بلكه بايد به اين نگاه كنيد كه وظيفه ديني شما چيست! منطق شما همان چيزي است كه مهاجراني مي گفت كه ارشاد وظيفه اي درباره دين مردم ندارد! حالا هم شما با قيافه مذهبي همين منطق را تكرار مي كنيد! مثل اينكه فقط اسمها عوض شده و الا اصولگرا و اصلاح طلب يك حرف مي زنند!!!!!

هرگز منطق مامورم و معذور را قبول نداشته و ندارم، حرف بنده این بوده که شرح وظایف هر دستگاه مشخص است و فراتر از آن چهار چوب خلاف است لکن این هیچ گونه تناقصی با اسلامی کردن روح یک دستگاه ندارد. اگر ماموریت یک دستگاه صرفاً قرآنی باشد باید هزینه ها در آن جهت باشد ضمن اینکه با تمامی فرض بالا ما همه هم و غم خود را بر این داشته ایم که حتماً روح هنر و فرهنگ باید ممزوج با مسائل دینی باشد. برگزاری یادواره علامه طباطبایی در دهه شصت که این جانب و اداره نقش جامعی در آن داشته ایم، برگزاری یادواره مرحوم بهجت العلماء که کار دیگر دستگاه‌های مدعی است اما این اداره آنرا انجام می‌دهد، برگزاری کلاس ها و مسابقات قرآنی و در یک کلام آمیزش روح هنر با دین از جمله ایده‌هایی است که آنرا دنبال می‌کنیم و حضور چشمگیر و پر شور مردم شهرستان از همه قشر خود موید این مطلب است .
 

21. با عرض سلام خدمت جناب آقای مرحمتی می خواستم هدف از برگزاری یادمان بهجت العلما را برایمان توضیح بدهید.

 هدف از برگزاری یادمان بهجت العلماء تجلیل از شخصیت فقهی، علمی و روحانی این بزرگوار و اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و معرفی ابعاد شخصیتی افرادی است که در زمان حیات طیبه خود چراغ راه دیگران بودند و با اخلاق، رفتار و عملکرد خویش در زندگی آثار بسیار مثبتی از خود به جای گذاشتند و نمونه روحانیت در شهرستان بودند که الگوی ساده زیستی در بین مردم بودند .

 

22. آقاي مرحمتي چندين بار به ارشاد مراجعه نمودم فرزند شما در محل كار تشريف نداشتند همگاران گفتند كه وي هفته اي چند بار در دانشگاه فيروزآباد درس مي خواند مگه يك كارمند در سال چند روز مرخصي دارد؟ آيا ... اين است منطق اصولگرايي؟

هر نیرویی در هر دستگاه برابر مقررات می تواند ضمن خدمت ادامه تحصیل دهد، ایشان نه اولین و نه آخرینشان می باشد، کما اینکه در همین اداره ارشاد کسانی در کسوت مسئول اداره در مقطعی و بعضی از آنان هم اکنون در بخشی از کشور مسئولیت داشته و دارند که تحصیل خود را در ضمن خدمت سپری کرده اند و این هم منحصر به این دستگاه نیست .

 

23. چرا هيچ نظارتي بر روي مغازه هاي عرضه محصولات فرهنگي نداريد؟ در اين فروشگاه ها انواع و اقسام فيلمهاي غير مجاز به فروش مي رسد و كسي نيست كه نظارت داشته باشد.

صدور مجوز مغازه های عرضه محصولات فرهنگی بعهده این اداره است و نظارت هم توسط این اداره و هم اماکن نیروی انتظامی در حال انجام است، لکن اینگونه نیست که بتوانیم بر روی هر مغازه یک چشم نظارتی داشته باشیم کما اینکه با وجود نیروهای برقرار کننده نظم و امنیت گاهاً شاهد دزدی در سطح شهر می باشیم و این بدان معنا نیست که نیروی انتظامی کار نمی کند .

 

24. چرا وقتي هفته نامه بيشاپور به مراجع اهانت كرد يا وقتي به اسلام توهين كرد شما هيچ واكنشي نداشتيد اما وقتي همين نشريه از فرماندار انتقاد كرد شما در دفاع از فرماندار يك مقاله بلند بالا براي بيشاپور نوشتيد كه در همين نشريه چاپ شد! آيا اهميت توهين به مراجع و اسلام كمتر از انتقاد از آقاي صالح پور است؟

مرجع رسیدگی به تخلفات در سطح کشور مشخص است. این سان نیست که مسئول اداره و یا مدیر کل و یا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقیماً با تخلفات برخورد کنند آنچه که در خصوص نشریه های شهرستان باید گفت این است که چون نشریات شهرستان هنوز حرفه ای نیستند گاهاً مشکلاتی را برای جامعه به بار می آورند که عمدتاً ناشی از تسامح است ولی عمدی نیست لذا در همین مورد از طریق دستگاه های اطلاعاتی امنیتی و این اداره پیگیری های لازم بعمل آمد و چون برای آنان سوء نظر نویسنده مشخص نگردیده با اخذ تعهدات لازم تبرئه گردید .

 

25. شما بيش از 16 سال (دوره اول از سال 62 تا 76 و دوره دوم از سال 85 تا حالا) مسئوليت مهمترين نهاد فرهنگي اين شهرستان را بر عهده داشته ايد. هيچ مسئولي مثل شما امكان مديريت مستمر و اجراي تمام طرح ها و برنامه هايي كه ممكن است به ذهنش بيايد را نداشته است! فكر مي كنيد فرهنگ كازرون از سال 62 تا الان رشد كرده يا هم فرهنگ به معني فرهنگ ديني و هم فرهنگ به معني هنر و... عقبگرد كرده يا از جايگاهي كه لياقتش بوده باز مانده است؟!
از بدو ورود اینجانب به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون که این اداره دارای یک ساختمان کوچک اجاره ای با چند اتاق کوچک بوده کار های ذیل صورت گردیده است که به قضاوت سوال کننده محترم آیا عقب‌گرد بوده یا پیشرفت :
1- اداره ای که دارای یک ساختمان محدود اجاره ای که امکان کوچکترین فعالیت هنری در آن نبوده است تبدیل به یک اداره (مجتمع فرهنگی، هنری ) وسیع حدود پنج هزار متر زیر بنا و زمینی به ابعاد هشت هزار متر مربع وسعت که در آن پیش بینی همه گونه برنامه های فرهنگی شده است .
2- تا قبل از ورود این جانب به دستگاه فرهنگی شهرستان، هیچ گونه حرکت فرهنگی، هنری چشمگیری وجود نداشته اما با برنامه ریزی و شکل دادن به تشکل های هنری مختلف حرکت های فرهنگی - هنری شروع شده و امروز به جایی رسیده ایم که اغلب نیرو های هنری شهرستان در جشنواره های مختلف استانی و کشوری دارای مقام و موفقیت شده اند و در هر جشنواره ای که شرکت کرده اند افتخاری برای شهرستان کازرون کسب کرده اند، نمونه بارز آن جشنواره های تاتر، شعر دفاع مقدس و موسیقی استان بوده که همه مقام های اول تا سوم نصیب شهرستان گردیده است.
3- برگزاری دهه‌های فرهنگ و هنر، فجر و فرهنگ و یادواره های شخصیت های فرهنگی، هنری و دینی که همگی در جهت ایجاد روحیه شادابی و سرزندگی و نیز تلفیق دین و هنر بوده و تمامی سعی و تلاش بر این است که از هر فرصتی جهت بسط و گسترش و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه گام برداشته شود. این بود گوشه ای از فعالیت ها که به اختصار بیان نمودم .
 
فكر نمي كنيد حلقه‌ مديران را آنقدر تنگ كرده ايد كه يك مسئول بايد بيش از چهار دوره رياست جمهوري (16 سال) بر يك نهاد رياست بكند؟! آيا به نظر شما نيروهاي جوانتري وجود ندارند كه بتوانند اين اداره را با طرح‌هاي جالب به خوبي مديريت كنند يا به آنها اين فرصت داده نمي شود؟!
 كازرون نما: آقاي مرحمتي به اين پرسش پاسخ ندادند!
 

26. چرا در اختصاص كمكهاي ارشاد به نشريات رعايت عدالت نمي شود؟ چرا ارشاد از بيشاپور بيش از سلمان حمايت مالي مي كند در حالي كه هر دو هفته نامه هستند و سابقه سلمان هم خيلي بيشتر است!

کمک های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مطبوعات مستقیماً از طرف وزارتخانه صورت می گیرد، اینکه هم اکنون در کمک به نشریات محلی تبعیضاتی وجود دارد شک نیست بارها موضوع را از طریق اداره کل هم چنین وزارتخانه پیگیری نموده ایم و تا کنون پاسخ مستدلی نشنیده ایم. به اتفاق مدیر کل محترم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاشیم تا تبعیض در کمک های وزارتخانه حل و فصل گردد.

 

27. چرا شما و آقاي فرماندار اينقدر از مدير مسئول طلوع تجليل مي كنيد؟ مگر همين آقا نبود كه دوره اصلاحات عليه مواضع رهبري موضع مي گرفت؟ مگر همين آقا نبود كه به روحانيت شهرستان توهين كرد؟ مگر همين آقا نبود كه براي شهادت حضرت زهرا (س) تعبير مرگ را به كار برد؟ چرا افتتاح نمايشگاه مطبوعات پارسال را به دست او داديد؟ چرا آقاي فرماندار در نمايشگاه مطبوعات امسال از او تعريف كرد؟ شما كه با عملكردتان روي اصلاح طلبها را سفيد كرديد!

هم اکنون هم، اینجانب و هم فرماندار از مدیر مسئول محترم طلوع جناب آقای جعفری زاده تجلیل می‌کنیم. من از سوال کننده محترم سوالی دارم آیا شخص ایشان از همه امورات جاری روزمره خود راضی است؟ آیا ممکن نیست در روند کاری اشتباهی صورت گیرد. آقای جعفری زاده یک انسان است البته با مسئولیتی بیشتر، سابقه مذهبی ایشان بر هیچ کس پوشیده نیست. خدمات ایشان در واحد بنیاد شهید انقلاب اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی، مدارس شهرستان و نیز در فرهنگ مکتوب در سطح شهر و استان واضح و مبرهن است. خوب همین انسان ممکن است اشتباهی هم داشته باشد، آیا به صرف اشتباه باید سریعاً از افراد روی گرداند؟ پس جاذبه اسلامی چیست؟ یک بار دیگر به فرد سوال کننده توصیه شهید آیت الله دکتر بهشتی که فرمود جاذبه در حد اعلا و دافعه در حد ضرورت یاد آوری می نمایم.

 

28. آيا شما از فيلم مستند «ديار كهن» ساخته آقاي درخشنده حمايتي هم كرديد؟ لطفا توضيح بدهيد.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برابر وظیفه از کلیه حرکات فرهنگی، هنری پشتیبانی خواهد کرد و هر گونه خلاقیت استعداد ها را شناسایی و در مجرای خود، یاری خواهد کرد. بحث فیلم و فیلم سازی در مجموع از ادارات فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان ها انتظار نیست چرا که نه اعتباری در این خصوص پیش بینی شده و نه نمایندگی انجمن سینمای جوان در شهرستان، ولی در عین حال در حد امکان تلاش شده که با راه اندازی جشنواره های فیلم و عکس و آموزش در این خصوص کمک هایی به جوانانی که استعداد در این حوزه دارند بنمائیم .

 

29. همانطور که میدانید وظیفه اصلی وزارت ارشاد کار فرهنگی است و یکی از معظلات این شهر مذهبی بحث بی حجابی است و چادر. جناب خرسند هم از این موضوع نگرانند. در این زمینه اداره ارشاد شهرستان چه تدابیری اندیشیده؟

لطفاً بحث بی حجابی و بدحجابی را با هم قاطی نکنید، ما هرگز در شهر کازرون چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب اسلامی پدیده بی حجابی را نداشته ایم، آنچه که جنابعالی و اینجانب و امام جمعه محترم را نگران کرده مواردی بدحجابی است که علی رغم خواست همه ما متاسفانه بعضاً در سطح شهر نمایانگر است که آنهم همه گیر نیست و علل مختلفی دارد که باید ریشه یابی شود، ضمن اینکه این اداره، در محدوده کاری خویش تمام سعی و تلاش خود را در این خصوص مبذول داشته و در کار کارگروه های مختلف فرهنگی و اجتماعی راهکار هایی برای این پدیده پیش بینی شده که امید است با اجرا شدن آنان بخشی از معضلاتی که اشاره گردید برطرف گردد، لکن در جهت حل کلی صورت مسئله همت همگانی طلب می کند، که این اداره هم قطعاً به وظیفه خویش عمل خواهد کرد .
 
30. اول این که بفرمایید که آیا نشریه ی بیشاپور فعالیت قانونی دارد؟ این نشریه آیا با عنوان سیاسی فعالیت می کند یا نه؟ اگر سیاسی است چرا ننوشته و اگر سیاسی نیست چرا یک صفحه را به خبرهای سیاسی و البته تخریب مشغول است و ضمنا اخبارش هم یکی یکی تکذیب می شوند؟

 نشریه بیشاپور مجوز قانونی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد و نیز دارای مجوز خبری است که ممکن است اخبار هم جنبه سیاسی داشته باشد در خصوص تخریب بعضاً انتقاد با تخریب جایش عوض شده است اما هر نشریه ای که تخریب اشخاص حقیقی و یا حقوقی بنماید برابر قانون مطبوعات قابل پیگرد است، چه بسا نشریه هایی از افراد انتقاد می کنند و شاید هم انتقاد بجا باشد (منظورم صرفاً بیشاپور نیست) اما چون هنوز ظرفیت نقدپذیری در جامعه ما کامل نیست ممکن است هر نقدی را تخریب محسوب کنند در عین حال اشخاص و یا دستگاه ها اگر تشخیص دهند که یکی از جراید شهرستان نسبت به آنان توهین کرده و از قانون فراتر رفته راه برای پیگیری بسته نیست.


دوم این که بفرمایید این که می گویید شاعران شاخص یعنی چه؟ تعریف شما از شاخص چیست؟ آیا هرکسی که یکی دو کتاب چاپ کرد- آن هم در عصری که هر اراجیفی را می شود با 1میلیون تومان چاپ کرد-شاعری شاخص است؟ می شود بفرمایید که همین شب شعر چاوش پاییز چند نفر از مدعوینش شاخص بودند؟ ای کاش نامشان را در پوستر می زدید تا مردم قضاوت کنند که کی شاخص است!

سوم این که برای کسی از فضای اسلامی اداره ی متبوعتان صحبت کنید که به عمرش پا در این مکان نگذاشته باشد. من شخصی که مرتبا با این مکان غیر مقدس در ارتاب هستم می توانم غیر اسلامی و حتا ضد اسلامی بودن را حس کنم.

 چهارم این که آیا تصور شما از فساد در اداره ی ارشاد اسلامی نظام جمهوری اسلامی این است که خصوص عمل منافی عفت صورت گیرد(از این که محترمانه تر از این نمی شود گفت من و کلمات عذر می خواهیم) ؟ آیا همین شب شعر و یا دیگر برنامه های علنی و غیر علنی که ارشاد برگزار می کند هر کدام خلاف عفاف عمومی جامعه دون شان نام اسلام نیست؟شاید بهتر است بک سری اشکالات را بپذیرید و سعی کنید برطرف شود نه این که قبول نکنید.من می دانم که هر کدام از خواهران و احیانا برادران فعال این اداره-بعضا-نماد فساد و مغایرات با موازین شرعند.

در پایان ضمن تشکر از کازرون نما که این فضا را ایجاد کرده و جناب مرحمتی که ان شا الله صابرانه پاسخ می گویند تقاضا می کنم که این جه در جهت پاسخ گویی به مردم(که اولیای نعمتند)بر آیید و نا دفاع از عمل کرد خویش.

كازرون نما: آقاي مرحمتي به اين پرسش پاسخ ندادند! 

 

31. من چند سئوال دارم:

اولا؛ يكي از اشكالاتي كه به وزارت ارشاد وارد است، مجوز دادن به بعضي از كتابها، فيلم ها و موسيقي‌هاي غير شرعي است. اين مساله در زمان حاكميت دوم خرداد شديد بود اما الان كمتر شده است ولي به كلي از بين نرفته هنوز هم به بعضي از كتابها، فيلمها و موسيقي هاي غير شرعي مجوز داده مي شود و به قول شما قانوني هم مي شوند اما آيا شما به عنوان يك مدير اصولگرا بايد ترويج اينها را به صرف قانوني بودن جايز بدانيد يا به عنوان يك انسان متشرع اجازه پخش آنها را در حيطه مسئوليت خود ندهيد؟ متاسفانه اين اتفاق در زمان مسئوليت شما مثلا در برگزاري نمايشگاه كتاب افتاده است! چه پاسخي داريد؟!

همانطور که در سوال مطرح است صدور مجوز هر گونه نشریه و کتاب از طریق وزارت متبوع صورت می گیرد و پس از چاپ در اختیار ناشران قرار می گیرد ناشران هم در تهران و شهرستان ها اقدام به پخش کتاب می‌کنند. این جانب سعی نموده ام که حتی المقدور اگر کتابی هر چند دارای مجوز با روح کلی نظام و انقلاب اسلامی سازگاری نداشته آنرا تصفیه کنم، ممکن است جایی سهواً از دست ما خارج شده باشد که در نمایشگاه اخیر این مشکل بطور کلی برطرف گردید و روح حاکم بر نمایشگاه، کتاب های مورد نظر و مورد نیاز اقشار مختلف مردم ما که همگی مسلمان و شیعه اند باشد

دوما؛ درباره انتقال فرزندتان از شيراز به كازرون پاسخ داده ايد اما درباره چگونگي استخدام ايشان در شيراز در زمان مسئوليتتان در شيراز آن هم با مدرك ديپلم توضيح نداديد!
 قبلاً جواب این سوال داده شده است .
 
32. آقاي مرحمتي! اين چه استدلالي است كه شما در حمايت از مدير مسئول طلوع داريد؟ مگر هر كسي انسان بود يا فرضا سوابق خوبي داشت دليل مي شود كه الان هم رفتار او را تاييد و از او حمايت و تجليل كنيم؟ البته شما حق داريد! چون وقتي آقاي جعفري زاده در كازرون و در نشريه اش عليه مقام معظم رهبري موضع مي گرفت، شما در اداره كل ارشاد شيراز تشريف داشتيد و نبوديد تا ببينيد كه همين آقا چطور شهادت حضرت زهرا(س) را مرگ ناميد! نبوديد تا ببينيد كه چطور به روحانيت اهانت مي‌‌كرد. نبوديد تا ببينيد چطور از تندترين نيروهاي اصلاح طلب مثل مهاجراني و عبدالله نوري حمايت مي كرد و به منتقدان خود اهانت مي كرد. شما بايد هم، اينطور موضع بگيريد! خيلي از شخصيت هاي افراطي دوم خردادي كه شما خودتان را مخالف آنها نشان مي دهيد مورد حمايت جدي اين آقا بودند! من هم حرف شهيد بهشتي را قبول دارم اما شما بگوييد كه آيا دافعه تان را فقط براي دشمنان شخصي خودتان ذخيره كرده ايد يا براي كساني كه عليه ارزش هاي اسلامي و انقلابي موضع گرفته اند؟!
برادر یا خواهر عزیزم! چون حتم دارم که حضرتعالی مقید به دستورات دینی هستید و مستحضرید که بزرگان
دین ما همه سعی و تلاششان بر ساختن انسان ها بوده و انصافاً با روش و منش بزرگوارانه خویش بسیار در این امر موفق بوده اند شاید امروز هم انتظارشان از من و شما این باشد که اگر فردی از افراد حرفی زد یا اشتباهی داشت و تعمدی در کارش نبود از لغزش او بگذریم چه رسد به شخصی که مومن و متدین و هم کیش ما است ، برادر مورد نظر شما هم اگر در مقطعی به حق یا ناحق دانسته یا ندانسته و یا سهواً اشتباهی داشته و پس از آن سعی و اصرار بر آن موضع نداشته انصاف حکم می کند که از او بگذریم و ایشان انصافاً بر موضع مورد نظر شما اصراری نداشته و به حکم عقل و دین باید از او گذشت . 
  
33. چرا مقبره و خانقاه شیخ امین الدین بلیانی که استاد حافظ بوده اند مورد بازسازی و مرمت قرار نمی‌گیرد؟ اگر ایشان در شیراز و یا شهر های دیگر مدفون بودند آیا با مقبره ایشان این طور برخورد می‌شد؟ خیلی صریح برنامه های خود را برای بازسازی بنا بفرمایید.
 سوال کننده محترم بطوریکه مستحضرید تعمیر و مرمت ابنیه و آثار باستانی و قدیمی زیر نظر اداره میراث فرهنگی صورت می پذیرد که چندین سال است که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جدا شده است و زیر نظر مستقیم ریاست محترم جمهوری انجام وظیفه می‌نماید، شما می‌توانید از طریق نمایندگی اداره میراث فرهنگی پی‌گیر موضوع مورد نظر باشید.
 
34. جناب آقای مرحمتی آیا می‌شود اداره ارشاد برنامه تفسیر قرآن داشته باشد که علاقه‌مندانی چون حقیر شرکت کنیم؟ ما در حال حاظر دو مفسر بزرگ در شهرستان داریم یکی آیت الله ایمانی که می‌شود با برنامه‌ریزی از ایشان دعوت بعمل آورد و با توجه به شناخت اینجانب با روحیه معظم‌له قطعا خواهند پذیرفت و دیگری آیت الله بنیادی. امیدوارم جوابتان مثبت باشد.
 در خصوص دروس تفسیر مسئول مستقیم آن دستگاه های قرآنی هم چون دارالقر آن ، سازمان تبلیغات اسلامی ، حوزه علمیه و مجامعی که مسئولیت برگزاری کلاس های قرآنی و تفسیری به عهده آنان است. بدیهی است در صورت نیاز به همکاری این اداره هم با کمال میل همکاری خواهد داشت . البته در حال حاضر مساجدی که تحت لوای کانون های فرهنگی ، هنری مساجد این اداره قرار دارند از امکانات قرآنی استفاده می نمایند .
 
آیا با وجود داشتن دانشمندی چون حضرت آیت الله ایمانی که خود از مفاخر شهرستان و کشورند و استاد اخلاق و مفسر قرآن چرا باید از خطبای دیگر زیاد استفاده نمود ولی در مناسبت‌های مختلف از ایشان کمتر فیض ببریم؟

همان طور که فرمودید حضرت آیت الله ایمانی که ایشان هم در دوران خدمت خویش در کازرون از نیش نیشداران و حسد حسودان در امان نبودند یکی از مفاخر ملی ما هستند که انصافاً آن طور که باید و شاید از وجود پربرکت ایشان استفاده ننمودیم ، و کم نبودند کسانی که معضلاتی برای ایشان بوجود آوردند. مطلعید که ایشان هم اکنون در کسوت نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه استان بوشهر مشغول خدمتند ، ماهم در مراسم های مختلف سالی یکی دو بار مزاحم ایشان شده و در برنامه های مختلف از وجود ذی جود ایشانه استفاده می نمائیم لکن بعلت گرفتاری ها و مشغله های وافر ایشان امکان استفاده از این وجود شریف بیش از این میسر نمی باشد .

 
35. آقاي مرحمتي از پاسخ شما به سئوال 30 خيلي تعجب كردم! شما چطور مسئول اداره ارشاد هستيد كه امتياز هفته نامه بيشاپور را خبري مي ناميد و ادعا مي كنيد كه بيشاپور به اين دليل مي تواند مطالب سياسي را منتشر كند! در حالي كه در خود بيشاپور زمينه انتشار آن «فرهنگي، اجتماعي، ورزشي و اقتصادي» معرفي شده است! يعني اخبار و تحليل هاي اين نشريه بايد در همين موضوعات باشد. واقعا براي شهرمان متاسفم كه بعضي از مسئولينش به وظايف خود آشنا نيستند و به جاي برخورد با تخلف از قانون، براي تخلف ها توجيه مي‌آورند!
 كازرون نما: آقاي مرحمتي به اين پرسش پاسخ ندادند!
 
36. آقاي مرحمتي! تاكنون هيچ نشانه اي از تغيير روش مدير مسئول طلوع يا عذرخواهي او يا كاري براي جبران اهانتهاي گذشته اش مشاهده نشده است. اشتباهات گذشته او هم يكي دوتا نبوده كه حمل بر سهوي بودن بشود. تنها اتفاقي كه افتاده اين است كه دولت عوض شده و شرايط برايش مناسب نيست ولي اگر دوباره اصلاح طلبها حاكم شدند، خواهيد ديد كه او همان روش گذشته را با قدرت تكرار خواهد كرد البته آن زمان لابد شما هم دوباره به معاونت مدير كل ارتقا خواهيد يافت! اصلا خوب است شما كه با ايشان رفيق هستيد از او سئوال كنيد كه آيا رفتارهاي گذشته خود را اشتباه مي داند يا نه! اگر او مواضع گذشته خود را اشتباه دانست بگوييد تا ما هم بدانيم اما اگر بر صحيح بودن مواضعش اصرار كرد شما بايد بخاطر تجليل از او از متدينين عذرخواهي كنيد.
 كازرون نما: آقاي مرحمتي به اين پرسش پاسخ ندادند!
 
پايان

  

در خصوص عزیزانی که این جانب را مرهون الطاف خالصانه خویش قرار داده اند بسیار متشکرم و امیدوارم اولاً با الطاف خاصه الهی و توجه حضرت ولی عصر (عج) و راهنمایی دوستان و عزیزان بتوانم بیش از پیش در خدمت فرهنگ و هنر شهرستان و همشهریان عزیز باشم.
 

 

آقاي مرحمتي به پرسش‌هاي 15، 19، 2/25، 2/30، 3/30، 4/30، 35 و 36 پاسخ ندادند!

 

  
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۷
ناشناس
|
-
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۸
28
0
سئوال 1:
با سلام خدمت میهمان محترم جناب آقای مرحمتی می خواستم بدونم نمی شه شما یه نظارتی روی کلاس های ارشاد داشته باشید چون محیط ارشاد باید محیطی اسلامی و فرهنگی باشه ولی متأسفانه این کلاس ها از جو مناسبی برخوردا نیست. و به وفور مشاهده می کنیم که اتفاق هایی در محیط ارشاد و کلاس ها رخ می دهد که نباید اتفاق بیفته البته این ناشی از مدیریت قبلی ارشاد است.
با تشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۸
34
0
سئوال 2:
با سلام خدمت مسوولان محترم سایت کازرون نما و مهمان عزیز این هفته می خواستم در مورد سوابق آقای مرحمتی بدونم و یه سوال داشتم خدمتتون، چرا در شهر کازرون 4 نشریه وجود دارد اون هم برای شهر کوچکی مثل کازرون؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۸
26
0
سوال 3 :
سلام
ببخشید می شود بفرمایید در راستای گسترش فرهنگ اسلامی تا کنون چه اقداماتی انجام داده اید ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۸
26
0
سوال 4 :
می شود بفرمایید شما در راه اندازی کلاس های آموزشی تان به چه مقدار به معیارهای شرعی توجه دارید ؟ اصولا شما به عنوان رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی !!!! از احکام برخی یادگیری ها - مثل یادگیری موسیقی و مجسمه سازی و ... - آشنا هستید ؟
ناشناس
|
-
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۸
35
0
سئوال 5:
1. می خواستم بپرسم مدرکتان را از کجا ... گرفته اید؟
2. آقازادتون رو چه جوری با مدرک دیپلم(حالا هم که چند سالی است دانشجوی فیروز آباد تشریف دارند) استخدام ارشاد کازرون کردید؟
3. چطور به عنوان یک اصولگرای دو آتشه!!! (به قول خودتان) در زمان اصلاحطلبان مسئولیت معاونت ارشاد مهاجرانی(سکولار) را قبول کردید ؟ در حالیکه آقاي ... از معاونت آموزش و پرورش مظفر(ارزشی)استعفا داد؟
4. تا حالاچه تغییری در انجمنهای ارشاد انجام دادید تا شئونات اسلامی رعایت شود؟
ناشناس
|
-
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۸
34
0
سئوال 6:
آقای مرحمتی! حقیقت دارد شما با وجود صاحب خانه بودن در خانه اجاره ای اداره ارشاد زندگی می کنید و خانه تان را کرایه می دهید؟
یادش بخیر روزهای اولی که آمده بودید و بوی نهار حاج خانم سالن ارشاد را برداشته بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۶ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۹
9
0
سوال 7 :
گویا یکی از اهم وظایف شما ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی است . در این رابطه چه کاری انجام داده اید ؟ نگویید این ولنگاری ای که در کلاس ها و نوع آن ها وجود دارد در آن راستاست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۹
31
0
سوال 8 :
لطفا نظارتی بر روی محیط کتابخانه داشته باشید، به مسوولان کتابخانه که مجرد هستند اجازه ندهید با دختران بگو و بخند راه بیندازند و محیطی غیر فرهنگی را ایجاد کنند و هم سکوت کتابخانه را بر هم بزنند
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۹
22
0
سلام
جناب مرحمتی به سلامتی کی ... تا فرهنگ این شهر یک پیشرفتی داشته باشد؟ مردیم از بس کار تکراری و بیهوده و بی مزه از ارشادتان دیدیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۸۷/۰۸/۳۰
32
0
سئوال 9:
با سلام و تشکر!
جناب آقای مرحمتی! شما در مورد ترویج فرهنگ قرآنی (به معنای واقعی) چه کارهایی کرده اید؟اگر خودتان کاری نمی توانید بکنید چرا از ارگانهایی مثل دارالقرآن مرکزی که در این موضوع فعال است حمایت مالی نمی کنید؟
جناب مرحمتی! می خواستم بدانم اداره فرهنگ و ارشاد کازرون بعد از مسولیت شما با قبل از آن چه تفاوت و تغییری کرده؟
از زحمات شما متشکریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۸۷/۰۸/۳۰
16
0
سلام
آقا اگه تو کازرون دو تا مسئول خوب و با عرضه و کار کن و مهربان وجود داشته باشه یکیش آقای حاج محمد مرحمتیه و انصافاً هنر مندا هم از ایشون راضی هستن و فعالیت خودش و اهالی اداره ی ارشاد هم خوبه
من آرزوی موفقیت برای ایشون دارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۸۷/۰۸/۳۰
36
0
سئوال 10:
در همایش شعر پاییز اتفاقاتی افتاد که حتما خبر دارید.
می خواهم بدانم چرا باید چنین افتضاحی صورت گیرد و کسی صدایش در نیاید؟
آیا تضمینی وجود دارد که این اعمال تکرار نگردد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۸۷/۰۸/۳۰
34
0
سئوال 11:
با سلام خدمت جناب اقای مرحمتی
این جانب به عنوان یک روحاني که می بایست در زمینه دینی و فرهنگی پاسخگوی مردم شریف کازرون و ایران وبلکه کل جهان باشم از محضر شما چند سوال دارم
1- بفرمایید در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی منظور از فرهنگ چه فرهنگی است و منظور از اسلام کدام اسلام است ؟
2-لطفا بفرمایید تعریف هنر چیست و هدف نهایی ان در این وزارتخانه چیست؟
3-چرا شما برای بالا بردن سطح فکری و فرهنگی مردم به مناسبات مختلف یک سخنران خوب دعوت نمی کنید ایا سخنرانی یک هنر نیست؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۸۷/۰۸/۳۰
30
0
ضمن عرض سلام خدمت جناب مرحمتی. بنده به عنوان یک اصلاح طلب که هم فعالیت 8 ساله خود اصلاح طلبان را دیده ام و هم فعالیت نیروهای اصولگرایان ، فکر نمی کنم در زمینه فرهنگ و هنر شهرستان کازرون مسئولی به درایت ، توانایی و پر کارتر از جناب مرحمتی تاریخ کازرون به خود دیده یا بتواند ببیند . چرا که کمترین کار این عزیز ساختن مجتمع فرهنگی هنری در این شهر بوده است بماند برنامه های مختلفی که ایشان بعد از شروع دوره دوم مسئولیتشان از سال 85 به طور شبانه روز انجام میدهند .بنده آرزوی سلامتی و موفقیت برای ایشان دارم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۸۷/۰۸/۳۰
64
0
با عرض سلام خدمت برادر گرانقدر جناب آقای مرحمتی . ما جمعی از دانشجویان کازرونی حمایت کامل و قاطع خود را از نیروی مخلص ، ارزشی ، توانا و فعال جناب آقای مرحمتی اعلام می داریم. وتنها خواهش ما از مسئولین استان و مسئولین ارشد کازرون این است که امثال این برادر متعهد و فعال را در دانشگاه ها قرار دهند که مشکلات دانشجویان نیز کمتر گردد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۸۷/۰۸/۳۰
25
0
ما جمع کثیری از دلسوختگان فرهنگ وهنر و دیانت در شهرستان کازرون حمایت قاطع خود را از زحمات شبانه روزی و بدون چشم داشت حاج آقا مرحمتی اعلام می داریم . و یادمان نمی رود زمانی را که شهرستان کازرون از داشتن کوچکترین و کم ترین امکانات جزئی جهت انجام فعالیت های هنری محروم بود یعنی حدوداً از سال 1362 تا سال 1376 که ایشان در دوره ارزشمند ریاست خود با دستان خالی اما با توکل بر خداوند و دلی پر از امید و یقین توانست ایده ایجاد مجتمع فرهنگی هنری کازرون را پیاده کند و بالاخره با عزم و ارادهای که داشت این مجتمع را تاسیس کرد که نمونه آن نه نتها در کازرون بلکه هیچ
یک از ادارات ارشاد اسلامی استان نمی توان پیدا کرد . در ضمن از این برادر ارزشمند بخاطر برگزاری یادمان علامه فرزانه مرحوم بهجت العلماء کمال سپاس گذاری و قدر دانی را به عمل می آوریم .
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۸۷/۰۸/۳۰
31
0
سوال 12 :
با سلام اتفاقا 2روز پیش با یکی از همکاران فرهنگی ام نشسته بودیم و در مورد عملکرد جناب مرحمتی صحبت می کردیم من خودم به شخصه ایشان را و عملکردهایشان را قبول دارم و ایشان را انسان شریف و مخلصی میدانم اما در بحث ...طرف مقابلم ایشان بسیار محافظه کار میدانست و ...خلاصه کار به دعوا کشیده شد!!! جناب مرحمتی در نمایشگاه پارسال چه توجیهی مثلا برای آوردن کتاب نیچه یا به قول آن فرد کتاب های مارکسیستی دارید؟ البته من برای خودم مسئله حل شده است اما کاش میشد نظر شما را هم بدانم در ضمن از همان فرد شنیدم که مسئولین شهر ما جز 2 تای آن ها وقت عصبانیت حرف های رکیک از دهشان بیرون می آید واقعا چنین است؟؟؟!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۸۷/۰۸/۳۰
62
0
قرار بود سوالات مرتبط را آقای مدیر سایت اجازه طرح بدهند اما مثل اینکه سوالات داره به طومار حمایت و شکایت تبدیل میشه ؟ یه کم بو دار شده قضیه ها !
--------------------------
كازرون نما: از كاربران عزيز خواهشمنديم در اين قسمت تنها سئوالات خود را مطرح كرده و از اعلام حمايت يا شكايت اجتناب كنند. و حمايت يا عدم حمايت خود را با شركت در نظرسنجي اعلام كنند.
ناشناس
|
-
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۸۷/۰۹/۰۱
31
0
سوال 13 :
جناب مرحمتی
نمی دانم قبل از اینکه نمایشگاه کتابتان در معرض عموم قرار گیرد ، آنها را بررسی (فقط بر اساس نام نویسنده یا عنوان) کرده اید؟
اگر نه که ضعف مدیریت شما را می رساند!
اگر بله ، که متاسفم که تعداد آثار آقای پائلوکویلو بیشتر از آثار نویسندگان برجسته و متفکر مسلمان است.فقط می توان گفت از آثار شهید مطهری 3 عنوان کتاب در نمایشگاه بود، دیگر علما که...
ناشناس
|
-
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۸۷/۰۹/۰۱
42
0
سلام پس چرا جواب سوال هایمان را نمی دهید؟
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۸۷/۰۹/۰۲
31
0
سئوال 14:
سوالی داشتم در مورد تخلفات نشریات کازرونی
چرا نشریه ای که بیش از انگشتان دست بر اساس قانون مطبوعات تخلف دارد نباید بررسی شود؟
آیا چون این نشریه مدح و ثنای حضرتعالی را می کند می تواند هر کاری دلش بخواهد انجام دهدو مورد حمایت ویژه جنابعالی قرار گیرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۸۷/۰۹/۰۲
22
0
انگار از طرف َآقای مرحمتی هنوز پاسخی دریافت نشده الان دو سه روز بیشتر است که این سوالها درج شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۸۷/۰۹/۰۲
26
0
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت برادر گرانقدر و فرزانه جناب آقای مرحمتی . آقای مرحمتی مطمئن هستم اگر شمانبودید و ایده حضرتعالی نبود هرگز در این شهر نه یادی از مرحوم بهجت العلماء می شد و نه یادواره و یادمانی برای این عبد صالح خدا برگزار می شد . بنده واقعاً از شما بخاطر ایده این یادمان بزرگ تشکر میکنم . هم چنین از فرماندار محبوب و امام جمعه محترم و گرامی شهرستان کازرون .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۸۷/۰۹/۰۲
35
0
آقای رئیس محترم سایت کازرون نما یک سوال از شما دارم به سوالم جواب بدهید . شما که می آیید و نظر سنجی درباره این رئیس و آن رئیس و این اداره و آن اداره انجام می‌دهید آیا متوجه می شوید که بسیاری از مردم کازرون هنوز که هنوز است نمی دانند کامپیوتر چیست ؟ چه برسد به اینترنت که بخواهند مطالب شما را در اینترنت بخوانند یا بتوانند در این نظر سنجی ها شرکت کنند. بنابراین بنده معتقدم این نظر سنجی ها خیلی هم درست نیست چون حداقل در کازرون بیش از 80 تا 90 درصد مردم کاری به اینترنت ندارند . به اثتثنای قشر دانشجو یا بعضی مسئولین و دوستداران کتاب که آن هم خیلی زیاد نیستند .
--------------------------------------------------------------------------------
كازرون نما: با قضاوت شما درباره مردم كازرون و ميزان دسترسي آنها به رايانه و اينترنت موافق نيستيم اما اين را قبول داريم كه نظرسنجي‌هاي ما بيانگر نطرات تمام مردم كازرون نيست.
با تشكر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۸۷/۰۹/۰۲
61
0
سئوال 15:
سلام
من از شما سوال کردم که " بفرمایید در راستای گسترش فرهنگ اسلامی تا کنون چه اقداماتی انجام داده اید؟" و آن وقت شما جواب نامربوط می دهید و فرافکنی می کنید ؟ برادر عزیز . لطف کنید بفرمایید برای دین چه کرده اید .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۸۷/۰۹/۰۲
29
0
سوال 16 :
واقعا برای شهرم متاسفم که مسوولی با این همه ... وجود دارد . من که دیگر خجالت کشیدم از این همه ... و بی منطقی . از بی دینی فقط فحشا را فهمیده اید که این طور جواب میدهد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۸۷/۰۹/۰۲
29
0
سوال 17 :
لطف کرده بفرمایید مدرک تان را در طی چه سالی ، در زمان مدیریت چه کسی و در طی چه مدتی از دانشگاه آزاد کازرون دریافت کرده اید ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۸۷/۰۹/۰۳
29
0
سئوال 18:
با سلام خدمت عزیزان زحمتکش کازرون نما وجناب آقای مرحمتی
بنده تا آجا که اطلاع دارم هر زمان مسئولی در کازرون خود را محدود قید وبند وبودجه وبخشنامه ها کرده است موفق نبوده است واگر مسئولی ازخود ابتکار به خرج داده توانسته است خدمات شایانی انجام دهداذابه حضرتعالی توصیه می شود بستری (خصوصا بسترهای مجازی که امروزه در دسترس تر قرار دارند نه مثل صندوق پیشنهادات )فراهم نموده تا طراحان وصاحب نظران بتوانند نظرات خود را در زمینه کارهای فرهنگی خصوصا " کارهای اساسی بدون نیاز به بودجه کلان " به شما منتقل نمایند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۸۷/۰۹/۰۳
31
0
سئوال 19:
باسلام خدمت مسئول کازرون نما وجناب آقای مرحمتی
اینجانب تعجب می کنم که چگونه باوجود مسئولان متدین ومتعهدی چون شماکوچه پس کوچه های شهر مملو ازتبلیغات گروه های موسیقی مختلفی است که معمولا جز موسیقی حرام وغیر شرعی در عروسی ها هیچ کار هنری سالمی انجام نمی دهند .
اولا آیا این گروه ها مجوز از اداره شما دارند ؟اگر دارند شما بر اسلامی بودن فعالیتهای آنان نظارت دارید؟واگرندارند چگونه اینچنین آزادانه فعالیت می کنند؟
ثانیا متولی این امر اگر شما هستید که تاکنون کوتاهی نموده اید واگر هم شما نیستید مردم از چشم اداره فرهنگ وشما می بینند وحداقل در تذکر به مسئولان ذی ربط کوتاهی کرده ایداین وظیفه دینی شماست نه سازمانی!
ثالثا چراجایگزینی حلال برای موسیقی های حرام برای عروسی ها طراحی وتبلیغ نمی کنید؟باتوجه به ارتباطی که هنرمندان باشمادارند این کار ازعهده شما بر می آید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۸۷/۰۹/۰۳
11
0
مرحمتی در صداقت ، مروت ، فعایت مثبت ، کار و انجام وظیفه در همه حال مثبت بوده و مثبت است . به کوری چشم حسودان و کسانی که وجود او برایشان چون سم مار کشنده است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۸۷/۰۹/۰۳
32
0
سئوال 22:
آقاي مرحمتي چندين بار به ارشاد مراجعه نمودم فرزند شما در محل كار تشريف نداشتند همگاران گفتند كه وي هفته اي چند بار در دانشگاه فيروزآباد درس مي خواند مگه يك كارمند در سال چند روز مرخصي دارد؟ آيا ... اين است منطق اصولگرايي؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۸۷/۰۹/۰۴
39
0
سوال 21 :
با عرض سلام خدمت جناب آقایمرحمتی می خواستم هدف از برگزاری یادمان بهجت العلما را برایمان توضیح بدهید . ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۸۷/۰۹/۰۴
30
0
سوال 24 :
چرا وقتي هفته نامه بيشاپور به مراجع اهانت كرد يا وقتي به اسلام توهين كرد شما هيچ واكنشي نداشتيد اما وقتي همين نشريه از فرماندار انتقاد كرد شما در دفاع از فرماندار يك مقاله بلند بالا براي بيشاپور نوشتيد كه در همين نشريه چاپ شد! آيا اهميت توهين به مراجع و اسلام كمتر از انتقاد از آقاي صالح پور است؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۸۷/۰۹/۰۵
31
0
آقاي مرحمتي چون نگيني درخشان در فرهنگ وهنر كازرون ميدرخشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۸۷/۰۹/۰۵
27
0
بر همه ی ما عالی بودن عملکرد ایشان واضحه و نیازی به توضیح نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۸۷/۰۹/۰۵
37
0
متاسفم.
ظاهرا عده ای کاسه اند و از آش داغ تر.خود آقای مرحمتی حاضرند و به وقتش به همه ی دوستان و هم شهریان پاسخ خواهند داد.دیگر چه لزومی دارد که موافقین و مخافین همین جا صف آرایی کنند و عده ای تملق بگویند.
بگذارید خودشتان صحبت کنند.چرا بیانیه صادر می کنید.مگر انتخابات است؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۸۷/۰۹/۰۵
32
0
سوال 23 :

چرا هيچ نظارتي بر روي مغازه هاي عرضه محصولات فرهنگي نداريد؟ در اين فروشگاه ها انواع و اقسام فيلمهاي غير مجاز به فروش مي رسد و كسي نيست كه نظارت داشته باشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۸۷/۰۹/۰۶
41
0
سئوال 20:
منطق شما در پاسخ به بعضي از پرسش ها منطق «من مامورم و معذور» است! در حالي كه اگر شما به مسئوليت به عنوان پاسخگويي به خدا نگاه مي كرديد نبايد به اين توجه داشته باشيد كه بخشنامه ها يا دستورالعمل ها از شما چه مي خواهد بلكه بايد به اين نگاه كنيد كه وظيفه ديني شما چيست! منطق شما همان چيزي است كه مهاجراني مي گفت كه ارشاد وظيفه اي درباره دين مردم ندارد! حالا هم شما با قيافه مذهبي همين منطق را تكرار مي كنيد! مثل اينكه فقط اسمها عوض شده و الا اصولگرا و اصلاح طلب يك حرف مي زنند!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۸۷/۰۹/۰۶
34
0
جناب مستطاب ... مرحمتی !
دنیا به خاطر وجودشما خلق شده است تو معصوم بوده وهستی منتها ماکوریم وعصمت تورانمی بینیم . خداوند به خاطرآفرینش تو بودکه به خودتبارک الله احسن الخالقین گفت ؟!ای مرحمتی ای ستاره بی فروغ ، همیشه در آسمان شهرمان روشنایی ده وبگذار خورشید در شهرمااز وجود تو روشنایی گیرد من تورامی ستایم همانگونه که خداوند تورا ستود!الهی که ماحسودان بمیریم بمیریم بمیریم تاچشم ناپاک مابانگاه به تو تورابدنبیند.آمین
ببخشید خواستم دکمه های کی بردم نرم شوند الکی کلید زدم دیدم این جملات معجزه وار از آن بیرون آمد ، گفتم مردم عزیز این کرامت رادرباره آقای مرحمتی بدانند بدنیست ، البته امثال بنده این چند روز ازاین دست حمایت هازیاد کردیم ولی لوندادیم که کرامت بوده !!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۸۷/۰۹/۰۶
31
0
سئوال 26:
چرا در اختصاص كمكهاي ارشاد به نشريات رعايت عدالت نمي شود؟ چرا ارشاد از بيشاپور بيش از سلمان حمايت مالي مي كند در حالي كه هر دو هفته نامه هستند و سابقه سلمان هم خيلي بيشتر است!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۸۷/۰۹/۰۶
34
0
سئوال 27:
چرا شما و آقاي فرماندار اينقدر از مدير مسئول طلوع تجليل مي كنيد؟ مگر همين آقا نبود كه دوره اصلاحات عليه مواضع رهبري موضع مي گرفت؟ مگر همين آقا نبود كه به روحانيت شهرستان توهين كرد؟ مگر همين آقا نبود كه براي شهادت حضرت زهرا (س) تعبير مرگ را به كار برد؟ چرا افتتاح نمايشگاه مطبوعات پارسال را به دست او داديد؟ چرا آقاي فرماندار در نمايشگاه مطبوعات امسال از او تعريف كرد؟ شما كه با عملكردتان روي اصلاح طلبها را سفيد كرديد!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۸۷/۰۹/۰۶
33
0
سئوال 25:
شما بيش از 16 سال (دوره اول از سال 62 تا 76 و دوره دوم از سال 85 تا حالا) مسئوليت مهمترين نهاد فرهنگي اين شهرستان را بر عهده داشته ايد. هيچ مسئولي مثل شما امكان مديريت مستمر و اجراي تمام طرح ها و برنامه هايي كه ممكن است به ذهنش بيايد را نداشته است! فكر مي كنيد فرهنگ كازرون از سال 62 تا الان رشد كرده يا هم فرهنگ به معني فرهنگ ديني و هم فرهنگ به معني هنر و... عقبگرد كرده يا از جايگاهي كه لياقتش بوده باز مانده است؟! فكر نمي كنيد حلقه‌ مديران را آنقدر تنگ كرده ايد كه يك مسئول بايد بيش از چهار دوره رياست جمهوري (16 سال) بر يك نهاد رياست بكند؟! آيا به نظر شما نيروهاي جوانتري وجود ندارند كه بتوانند اين اداره را با طرح هاي جالب به خوبي مديريت كنند يا به آنها اين فرصت داده نمي شود؟!
ناشناس
|
-
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۸۷/۰۹/۰۶
36
0
mosbat
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۸۷/۰۹/۰۷
35
0
سئوال 30:
با سلام به کازرون نما و آقای مرحمتی:
اول این که بفرمایید که آیا نشریه ی بیشاپور فعالیت قانونی دارد؟ این نشریه آیا با عنوان سیاسی فعالیت می کند یا نه؟اگر سیاسی است چرا ننوشته و اگر سیاسی نیست چرا یک صفحه را به خبرهای سیاسی و البته تخریب مشغول است و ضمنا اخبارش هم یکی یکی تکذیب می شوند؟
دوم این که بفرمایید این که می گویید شاعران شاخص یعنی چه؟ تعریف شما از شاخص چیست؟ آیا هرکسی که یکی دو کتاب چاپ کرد- آن هم در عصری که هر اراجیفی را می شود با 1میلیون تومان چاپ کرد-شاعری شاخص است؟می شود بفرمایید که همین شب شعر چاوش پاییز چند نفر از مدعوینش شاخص بودند؟ ای کاش نامشان را در پوستر می زدید تا مردم قضاوت کنند که کی شاخص است!
سوم این که برای کسی از فضای اسلامی اداره ی متبوعتان صحبت کنید که به عمرش پا در این مکان نگذاشته باشد.من شخصی که مرتبا با این مکان غیر مقدس در ارتاب هستم می توانم غیر اسلامی و حتا ضد اسلامی بودن را حس کنم.
چهارم این که آیا تصور شما از فساد در اداره ی ارشاد اسلامی نظام جمهوری اسلامی این است که خصوص عمل منافی عفت صورت گیرد(از این که محترمانه تر از این نمی شود گفت من و کلمات عذر می خواهیم)؟ آیا همین شب شعر و یا دیگر برنامه های علنی و غیر علنی که ارشاد برگزار می کند هر کدام خلاف عفاف عمومی جامعه دون شان نام اسلام نیست؟شاید بهتر است بک سری اشکالات را بپذیرید و سعی کنید برطرف شود نه این که قبول نکنید.من می دانم که هر کدام از خواهران و احیانا برادران فعال این اداره-بعضا-نماد فساد و مغایرات با موازین شرعند.
در پایان ضمن تشکر از کازرون نما که این فضا را ایجاد کرده و جناب مرحمتی که ان شا الله صابرانه پاسخ می گویند تقاضا می کنم که این جه در جهت پاسخ گویی به مردم(که اولیای نعمتند)بر آیید و نا دفاع از عمل کرد خویش.
یاعلی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۸۷/۰۹/۰۷
31
0
سئوال 28:
آيا شما از فيلم مستند «ديار كهن» ساخته آقاي درخشنده حمايتي هم كرديد؟ لطفا توضيح بدهيد.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۸۷/۰۹/۰۸
1
0
سئوال 29:
با احترام :همانطور که میدانید وظیفه اصلی وزارت ارشاد کار فرهنگی است ویکی از معظلات این شهر مذهبی بحث بی حجابی است وچادر .جناب خرسند هم از این موضوع نگرانند .در این زمینه اداره ارشاد شهرستان چه تدابیری اندیشیده ؟با تشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۸۷/۰۹/۰۹
26
0
سئوال 31:
من چند سئوال دارم: اولا؛ يكي از اشكالاتي كه به وزارت ارشاد وارد است، مجوز دادن به بعضي از كتابها، فيلم ها و موسيقي‌هاي غير شرعي است. اين مساله در زمان حاكميت دوم خرداد شديد بود اما الان كمتر شده است ولي به كلي از بين نرفته هنوز هم به بعضي از كتابها، فيلمها و موسيقي هاي غير شرعي مجوز داده مي شود و به قول شما قانوني هم مي شوند اما آيا شما به عنوان يك مدير اصولگرا بايد ترويج اينها را به صرف قانوني بودن جايز بدانيد يا به عنوان يك انسان متشرع اجازه پخش آنها را در حيطه مسئوليت خود ندهيد؟ متاسفانه اين اتفاق در زمان مسئوليت شما مثلا در برگزاري نمايشگاه كتاب افتاده است! چه پاسخي داريد؟!
دوما؛ درباره انتقال فرزندتان از شيراز به كازرون پاسخ داده ايد اما درباره چگونگي استخدام ايشان در شيراز در زمان مسئوليتتان در شيراز آن هم با مدرك ديپلم توضيح نداديد!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۸۷/۰۹/۰۹
21
0
سئوال 32:
آقاي مرحمتي! اين چه استدلالي است كه شما در حمايت از مدير مسئول طلوع داريد؟ مگر هر كسي انسان بود يا فرضا سوابق خوبي داشت دليل مي شود كه الان هم رفتار او را تاييد و از او حمايت و تجليل كنيم؟ البته شما حق داريد! چون وقتي آقاي جعفري زاده در كازرون و در نشريه اش عليه مقام معظم رهبري موضع مي گرفت، شما در اداره كل ارشاد شيراز تشريف داشتيد و نبوديد تا ببينيد كه همين آقا چطور شهادت حضرت زهرا(س) را مرگ ناميد! نبوديد تا ببينيد كه چطور به روحانيت اهانت مي‌‌كرد. نبوديد تا ببينيد چطور از تندترين نيروهاي اصلاح طلب مثل مهاجراني و عبدالله نوري حمايت مي كرد و به منتقدان خود اهانت مي كرد. شما بايد هم، اينطور موضع بگيريد! خيلي از شخصيت هاي افراطي دوم خردادي كه شما خودتان را مخالف آنها نشان مي دهيد مورد حمايت جدي اين آقا بودند! من هم حرف شهيد بهشتي را قبول دارم اما شما بگوييد كه آيا دافعه تان را فقط براي دشمنان شخصي خودتان ذخيره كرده ايد يا براي كساني كه عليه ارزش هاي اسلامي و انقلابي موضع گرفته اند؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۸۷/۰۹/۱۰
26
0
سئوال 33:
آقای مرحمتی
چرا مقبره و خانقاه شیخ امین الدین بلیانی که استاد حافظ بوده اند مورد بازسازی و مرمت قرار نمی گیرد؟
اگر ایشان در شیراز و یا شهر های دیگر مدفون بودند آیا با مقبره ایشان این طور برخورد میشد؟؟؟؟ خیلی صریح برنامه های خود را برای بازسازی بنا بفرمایید.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۸۷/۰۹/۱۰
27
0
جناب اقای مرحمتی بنده سالیان درازی است که با عملکرد شما اشنا هستم وانصافا در دوران خدمت خود در کازرون منشا خیر وبرکات فراوانی بوده اید که نیاز به تشکر دارد .از محضر مبارک سعوالی داشتم ایا با وجود داشتن دانشمندی چون حضرت ایت اله ایمانی که خود از مفاخر شهرستان وکشورند واستاد اخلاق ومفسر قران چرا باید از خطبای دیگر زیاداستفاده نمودولی در مناسبتهای مختلف از ایشان کمتر فیض ببریم ؟
ناشناس
|
-
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۸۷/۰۹/۱۰
13
0
سئوال 34:
جناب اقای مرحمتی آیا می شود اداره ارشاد برنامه تفسیر قران داشته باشد که علاقه مندانی چون حقیر شرکت کنیم .ما در حال حاظر دو مفسر بزرگ در شهرستان داریم یکی ایت اله ایمانی که می شود با برنامه ریزی از ایشان دعوت بعمل اورد وبا توجه به شناخت اینجانب با روحیه معظم له قطعا خواهند پذیرفت ودیگری ایت اله بنیادی .امیدوارم جوابتان مثبت باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۸۷/۰۹/۱۱
31
0
سئوال 35:
آقاي مرحمتي از پاسخ شما به سئوال 30 خيلي تعجب كردم! شما چطور مسئول اداره ارشاد هستيد كه امتياز هفته نامه بيشاپور را خبري مي ناميد و ادعا مي كنيد كه بيشاپور به اين دليل مي تواند مطالب سياسي را منتشر كند! در حالي كه در خود بيشاپور زمينه انتشار آن «فرهنگي، اجتماعي، ورزشي و اقتصادي» معرفي شده است! يعني اخبار و تحليل هاي اين نشريه بايد در همين موضوعات باشد. واقعا براي شهرمان متاسفم كه بعضي از مسئولينش به وظايف خود آشنا نيستند و به جاي برخورد با تخلف از قانون براي تخلف ها توجيه مي‌آورند!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۸۷/۰۹/۱۳
30
0
سئوال 36:
آقاي مرحمتي! تاكنون هيچ نشانه اي از تغيير روش مدير مسئول طلوع يا عذرخواهي او يا كاري براي جبران اهانتهاي گذشته اش مشاهده نشده است. اشتباهات گذشته او هم يكي دوتا نبوده كه حمل بر سهوي بودن بشود. تنها اتفاقي كه افتاده اين است كه دولت عوض شده و شرايط برايش مناسب نيست ولي اگر دوباره اصلاح طلبها حاكم شدند، خواهيد ديد كه او همان روش گذشته را با قدرت تكرار خواهد كرد البته آن زمان لابد شما هم دوباره به معاونت مدير كل ارتقا خواهيد يافت! اصلا خوب است شما كه با ايشان رفيق هستيد از او سئوال كنيد كه آيا رفتارهاي گذشته خود را اشتباه مي داند يا نه! اگر او مواضع گذشته خود را اشتباه دانست بگوييد تا ما هم بدانيم اما اگر بر صحيح بودن مواضعش اصرار كرد شما بايد بخاطر تجليل از او از متدينين عذرخواهي كنيد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۸۷/۰۹/۱۸
31
0
اين چه وضعي است؟!!!!!!!!! چرا آقاي مرحمتي به سئوالات باقي مانده جواب نمي دهد؟!!! يعني جواب اين سئوالها اينقدر سخته؟!!!!!!!1
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۸۷/۰۹/۲۵
65
0
با تشکر از زحمات جناب اقای مرحمتی که واقعا یکی از دلسوز ترین مسئولان شهرستان کازرون هستند ولی همایش شعر چاووش علی رغم زحماتی که برای برگزاری ان کشیده شد متاسفانه با شعر خوانی بعضی از شاعر نماها که نمی دانم چگونه به شعر خوانی در این برنامه موفق شدند زحمات کشیده شده را زیر سوال برد. به نظر این جانب باید با برگزاری برنامه هایی که شعر متعهد را به جوانان معرفی می کند و همچنین با معرفی الگوهای شعری متعهد که شهر ما شاخص ترین انها را در خود جا داده است و رهبر معظم انقلاب با پیام تسلیت خود به مناسبت عروج ان شاعر گرانقدر وی را تشریح کرده اند جوانان را به سمت شعر متعهد سوق دهند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۱
0
0
اقاي مرحمتي واقعا دستتون درد نكنه با جو جالبي كه براي فرهنگ قراني شهر ايجاد كرده ايد فقط برگزاري مراسمات قراني ان هم سالي يك بار انسان رو به جايي نمي رسونه من به شما پيشنهاد مي كنم اگه خير دنيا و اخرت رو مي خوايد به فكر ترويج فرهنگ قراني باشيد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
0
0
می خواستم بدونم مقبره ای که در اداره ی ارشاد است مطلق به چه شخصیتی است ؟
مدیر پایگاه
دوست عزیز سلام
پرسش از ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کازرون مربوط به سال 1387 می باشد و ایشان به دلیل بازنشستگی دیگر در این سمت نیستند. با این حال جهت آگاهی شما این مقبره متعلق به یکی از علمای شهیر کازرون به نام عبدالطیف بحرانی ملقب به بهجت العلماء است که در لینک های زیر می توانید اطلاعات بیشتری را در مورد ایشان  مطالعه نمایید. ضمن اینکه خیابان مقابل اداره ارشاد و میدان انتهای همین خیابان و یک مدرسه ابتدایی در کازرون به نام بهجت العلماء نامگذاری شده است
http://www.kazeroonnema.ir/fa/news/844
http://www.kazeroonnema.ir/fa/news/11766

شاد باشید
علی بحرانی - مدیر کازرون نما
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۰
اذان صبح
۰۴:۵۶:۲۱
طلوع افتاب
۰۶:۲۲:۲۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۱۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۹:۱۲
اذان مغرب
۱۹:۵۶:۰۳