پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۰۹۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۷
به دنبال برخی اظهار نظرها
مدیر امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به طرح برخی از مباحث غیر کارشناسی در مورد شهرک صنعتی کازرون گفت: این شهرک هیچ‌گونه آلایندگی برای آب‌های زیرزمینی به همراه ندارد.

مدیر امور شهرکها و نواحی صنعتی شرکت شهرکهای صنعتی فارس با اشاره به طرح برخی از مباحث غیر کارشناسی در مورد شهرک صنعتی کازرون گفت: این شهرک هیچگونه آلایندگی برای آبهای زیرزمینی به همراه ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد کاظم اعتماد بعد از ظهر امروز در گفتوگو با خبرنگاران اظهار داشت: اداره کل حفاظت محیط زیست و سازمان آب منطقهای فارس عدم آلایندگی شهرک صنعتی کازرون را تایید کردهاند.

مدیر امور شهرکها و نواحی صنعتی شرکت شهرکهای صنعتی فارس برخی اظهار نظرها در مورد تاثیر احداث شهرک صنعتی کازرون بر آبهای زیرزمینی این شهرستان را رد کرد و گفت: ایجاد این شهرک صنعتی بر اساس ملاحظات و کارشناسیهای دقیق زیست محیطی انجام شده و هیچگونه تهدید و آلودگی برای آبهای زیرزمینی ندارد.

اعتماد با بیان اینکه ایجاد این شهرک صنعتی بر اساس مصوبه سفرهای استانی هیئت دولت به استان فارس در دستور کار شرکت شهرکهای صنعتی فارس قرار گرفته است تصریح کرد: مکان فعلی این شهرک صنعتی پس از انجام بررسیهای دقیق کارشناسی و امکانسنجیهای صورت گرفته مورد تایید قرار گرفت و ایجاد آن پس از اخذ استعلام از دستگاههای اجرایی ذیربط در کارگروه مسکن و شهرسازی این استان در بهمن ماه سال 88 به تصویب رسید.

این مسئول با بیان اینکه ایجاد شهرک صنعتی کازرون به تایید اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و سازمان آب منطقهای این استان نیز رسیده است، خاطرنشان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و سازمان آب منطقهای این استان با احداث این شهرک موافقت کردهاند.

وی اضافه کرد: بر اساس اظهار نظر کارشناسان این دو سازمان متولی احداث این شهرک صنعتی هیچگونه آلودگی برای آبهای زیرزمینی شهرک کازرون به همراه ندارد.

اعتماد تصریح کرد: صورتجلسه کارگروه مسکن و شهرسازی در بهمن ماه 88 به تایید نماینده شرکت آب و فاضلاب نیز رسیده است و بنابراین تمام دستگاههای متولی ضمن موافقت با ایجاد شهرک صنعتی کازرون، بر عدم آلاینده بودن آن برای آبهای زیرزمینی نیز تاکید کردهاند.

مدیر امور شهرکها و نواحی صنعتی شرکت شهرکهای صنعتی فارس در ادامه با بیان اینکه در طرح شهرک صنعتی کازرون، ایجاد تصفیهخانه فاضلاب نیز لحاظ شده است بیان کرد: این تصفیهخانه فاضلاب مجهز به تجهیزات پیشرفته و مدرن است که علاوه بر حفظ و صیانت از محیط زیست و تصفیه پسابهای صنعتی، پساب تصفیه شده خروجی نیز قابلیت استفاده در بخش کشاورزی و فضای سبز را دارد.

اعتماد در ادامه، طرح این مباحث از سوی برخی افراد را غیر علمی و غیر کارشناسانه عنوان کرد و گفت: طرح این مسائل که با اغراض ویژه صورت گرفته و مبنای کارشناسی وفنی ندارد، هیچگونه خللی در مراحل احداث این شهرک صنعتی وارد نمیکند و مراحل ساخت آن با قوت ادامه مییابد.

وی ادامه داد: با توجه به تکمیل بودن ناحیه صنعتی شهید مصلحیان کازرون، ایجاد این شهرک صنعتی با هدف استقرار واحدهای جدید صنعتی در حال انجام است و با بهرهبرداری از آن شاهد توسعه بیشتر بخش صنعت کازرون و ایجاد اشتغال پایدار میشویم.

مدیر امور شهرکها و نواحی صنعتی شرکت شهرکهای صنعتی فارس در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون برای ایجاد زیرساختها و اجرای طرحهای عمرانی در این شهرک صنعتی بیش از 25 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و مراحل ساخت آن متوقف نمیشود.


مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
0
0
چطور است که کازشناسان اداره محیط زیست و اداره آب کازرون خطر جدی شهرک صنعتی را برای کازرون هشدار می دهند ولی کارشناسان استانی در شیراز می گویند هیچ خبری نیست. به نظر می رسد کارشناسان کازرون به مسائل شهر کازرون آگاه تر باشند تا کارشناسان استانی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
0
0
فكر كنم كارشناسان كازرون تحت فشار گروهي سنگ اندازي ميكنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
0
0
آقایان توجه کنید، کسی با احداث شهرک صنعتی مخالف نیست، جای شهرک بد است ، این شهرک تا خیابان باهنر کمتر از 1 کیلومتر فاصله دارد و به چاه های آب هم نزدیک تر است . فردا معلوم دیگه کازرون نه آب سالم داره نه هوای سالم. منظور اینه که محل شهرک صنعتی رو ببرن جایی دیگه، مثلا در 10 - 20 کیلومتری کازرون نه 1 کیلومتری کازرون. یه شهرک صنعتی احداث کنن که فردا آلودگیش و دوددش تو خونه های مردم نیاد، آب مردم هم آلوده نشه. جای شهرک صنعتی در دست احداث خیلی خوب نیست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
0
0
این کارهای بدون کارشناسی شده که فقط جنبه ی تبلیغاتی داشت و فرماندار قبلی عجولانه دست به این کارا زد و الحمدالله خودش هم نبود که ببینه تازه می خواست برامون فرودگاه هم درست کنه این کارا هم مثل جاده کشیدن روی دریاچه ی پریشان بود که مردم خوب و فهمیده ی کازرون جلوش گرفتن
ما مخالف شهرک صنعتی نیستیم اما خدا وکیلی شهرک شهید مصلحیان داره یکی یکی شرکت ها بسته می شه کاشی سرامیک تعطیله و کسی کاری نمی کنه قرار بود مشاغل مزاحم را ببرن خارج از کازرون اما حالا یه چند صد میلیونی خرج کردن دارن آمار میلیاردی میدن
ولی ما زرنگتر از اوناییم و دست این مختلسین را رو می کنیم و نمی ذاریم آب های شهرستان آلوده بشه و جلو این کارهایی که به ضرر شهرستانه می گیریم
البته به یاری خداوند
بهنام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
0
0
بهنام اقای عزیزی که نظر داده است به نظر من غرض شخصی با کسی دارد وگرنه احداث شهرک صنعتی و امکانات ویزه چه ضرری به شهرستان می رساند به نظر من جناب اعتماد همه چیز را بطور کامل و کارشناسی تشریح کرده است دیگر دلیلی نیست که شما نظر خو اهی در مورد مسا له ای کنید که اطلاع کاملی از ان ندارید و دید گاه مردم را نسبت به این مسائل خدشه دار کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۲۸
اذان صبح
۰۵:۱۲:۰۹
طلوع افتاب
۰۶:۳۵:۱۲
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۲
غروب آفتاب
۱۹:۳۱:۰۸
اذان مغرب
۱۹:۴۷:۳۳