پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۷۹۶۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۷
بحران زیست محیطی دیگر/
ایجاد شهرک صنعتی در یک کیلومتری سفره آبهای زیرزمینی در کازرون فارس نگرانی دوستداران محیط زیست را به دنبال داشته زیرا آنها اعتقاد دارند که این اقدام بر آلودگی آب و هوا تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار مهر، کازرون یکی از شهرستانهای مهم استان در حوزه محیط زیست به شمار می رود که  از دریاچه پریشان به عنوان یکی از تالابهای مهم استان فارس و کشور برخوردار است.

طی این سالها با وقوع خشکسالی و خشکی دریاچه، تهاجمهای مختلفی به این تالاب و عرصه های زیست محیطی کازرون رخ داد که ازجمله آن می توان به جاده سازی در بستر پریشان اشاره کرد.

اگرچه جاده سازی در تالاب با تلاش دوست داران محیط زیست متوقف شد اما اکنون خبر کلنگزنی شهرک صنعتی این شهرستان در یک کیلومتری آبهای زیرزمینی کازرون، کارشناسان را نسبت به وقوع بحران زیست محیطی دیگر در این شهرستان نگران کرده است.

در این خصوص یک فعال محیط زیست به خبرنگار مهر گفت: در شمال شهر کازرون در منطقه ای که سفره آبهای زیرزمینی وجود دارد و چاه های آبی این شهر از آن تغذیه می کنند کلنگ احداث شهرک صنعتی در این محدوده به زمین زده شده است.

علی اکبر کاظمینی افزود: در کازرون یک شهرک صنعتی وجود دارد همچنین در دو شهر قائمیه و بالاده که از شهرهای کازرون هستند کلنگ احداث شهرک صنعتی زده شده و جای تعجب دارد با وجود اینکه سه شهرک صنعتی در این شهرستان وجود دارد چرا در شمال کازرون نیز دست به ایجاد این شهرک زده اند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از کارخانه های شهرک صنعتی کازرون تعطیل هستند، بیان کرد: مسئولان امر به جای احداث یک شهرک صنعتی باید برای شروع مجدد فعالیت کارخانه های تعطیل شده اقدام کنند.

این فعال محیط زیست شهرستان کازرون با بیان اینکه 100 درصد از آب شهر کازرون از سفره های زیرزمینی شمال شهر تامین می شود، بیان کرد: علاوه بر این در محدوده مذکور یک رشته کوه بلند که دو هزار متر ارتفاع و 800 متر از سطح دریا فاصله دارد قرار گرفته که در صورت ایجاد شهرک صنعتی از حرکت مواد آلوده، دود و فاضلاب جلوگیری می کند.

وی با انتقاد از تخریب محیط زیست در شهرستان کازرون بیان کرد: این شهرستان دارای آب و هوای خوبی است که در صورت ایجاد شهرک صنعتی در شمال شهر هم آب و هم هوا تحت تاثیر قرار می گیرد.

کاظمینی با اشاره به اینکه شهرستان کازرون بر روی کمربند زلزله قرار دارد، افزود: ممکن است ایجاد شهرک  صنعتی منجر به فعال شدن گسلهای زلزله شده و مشکلاتی را به وجود آورد.

دبیر موسسه 13 فروردین تصریح کرد: علاوه بر اینها، در یک کیلومتری محل احداث شهرک صنعتی تنها بیمارستان کازرون نیزواقع شده و با توجه به اینکه بیماران باید از آلودگی به دور باشند احداث شهرک باعث ایجاد مشکلاتی برای بیماران نیز خواهد شد.

وی تاکید کرد: همچنین فاصله این شهرک تا آبهای زیرزمینی کازرون کمتر از یک کیلومتر است.

کاظمینی با انتقاد از انجام کارهای غیر کارشناسی شده بیان کرد: متاسفانه در احداث این شهرک و دیگر پرو‍ژه ها هیچگونه کار کارشناسی واقعی در سیستم انجام نمی شود که در دراز مدت مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

این فعال محیط  زیست تاکید کرد: برای احداث این شهرک باید اصول محیط زیستی رعایت و حفظ شود و اگر احداث این شهرک ضروری است می توان آن را در نقطه ای غیر از شمال شهر انجام داد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
م ن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
0
0
اعتراض شديد اينترنتي خود را نسبت به اين اقدام اعلام مي دارم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
0
0
آقایان مسئول می خوان بعد از اتمام مسئولیتشان بگن بله ما هم برای کازرون کار کردیم . حالا چه کاری مهم نیست فقط کار شده باشه. به جای تکمیل شهرک صنعتی مصلحیان یه شهرک صنعتی جدید میزنند که ضررش بیشتر از سودش است .
صالح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
0
0
تا کور شود آنکه نتواند دید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳