پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۷۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۴
بهادر ریاضی

درود به شما مردم فهیم و غیرتمند شهرستان کازرون، درود بر شما همشهریان عزیز و مهربانی که عشق و علاقه اتان به زادگاه مادری و دیار پدری زبانزد خاص و عام است، مردمی که در طول تاریخ نشان دادند که این آب و خاک را با رگ و پوست و استخوان خود دوست دارند و به دفعات در لحظه های ماندگار تاریخ بشریت، نام کازرون و نام کازرونی را ثبت کردند و همیشه ماندگاری را به رخ جهانیان کشیدند و از زمان شاپور اول و پیروزی در مقابل سپاه روم و به زانو درآوردن والرین و هنگام تشرف به دین اسلام و معرفی سلمان فارسی در رکاب پیامبر اکرم به جهان اسلام و هم چنین معرفی بزرگانی در عرصه های دین و علم و ادب و عرفان و فرهنگ و معرفت چون شیخ ابواسحق و شیخ امین الدین و شیخ عبداله بلیانی و علامه ی دوانی و زمانی دیگر در صحنه های مبارزه علیه متجاوزان چون دلاورمردی احرار کازرونی به پیش قراولی ناصردیوان کازرونی و نیز در دوران انقلاب و پیش گام بودن در مبارزه علیه ظلم و خودکامگی و نظام پادشاهی و هم چنین دلاور مردی و از خودگذشتگی و جان بر کف بودن در جبهه های دفاع علیه دشمن و پاسداری از ناموس و خاک میهن، دوست داشتن را و عشق به آب و خاک را و علاقه مندی به شهرستان را به منصه ی ظهور گذاشتند و کازرونی را همیشه سربلند تاریخ معرفی کردند و در دیگر عرصه های علمی و فرهنگی و هنری و نظامی و اقتصادی و مدیریت توان خود را به همه ی ایرانیان ثابت کردند.

درود بر شما که نام تان باعث غرور و افتخار و سربلندی ما است درود بر شما که فرزندان مان و فرزندان تان به شما افتخار می کنند و آیندگان نیز این افتخار را با خود به همراه خواهند داشت.

مطالبی را که خدمت تان عرض کردم یادآوری داشته هایی است که همراه با موفقیت های دیروز و امروز فرزندان این دیار است و بی شک می تواند چراغ راه پیشرفت فردا و آینده ی شهرمان باشد که رجوع به تاریخ گهربار هر ملتی می تواند باعث غرور و پویایی و شکوفایی باشد و کم نیستند کازرونی هایی که در بسیاری از فنون و حرفه و کارهای علمی و تحصیلات عالیه و هنرهای تجسمی و تصویری و پژوهشی و تالیفات دینی و تاریخی و تحقیقی .... سرآمد در کشور عزیزمان ایران هستند.

اجازه می خواهم که به معرفی یکی دیگر از داشته های شهرستان اشاره ای داشته باشم، پتانسیلی که می توان به واسطه ی آن کازرون عزیز را به ایران معرفی کرد و پیش تر رفت و آن را به دنیا معرفی کرد و آن نیست جز امر ورزش و وجود ورزشکارانی که نام شان و حضورشان در عرصه ی ورزش و تربیت بدنی افتخاری است برای شهرستان و به نظر می رسد که این توانمندی یعنی عرصه ی ورزش شهرستان را باید در کنار موفقیت ها و افتخاراتی چون دین و علم و فرهنگ و دلاوری و دشمن ستیزی و اقتصاد موفق کازرونی ها قرار داد که در این میان هندبال گوی سبقت را از دیگر رشته های ورزشی ربوده یا به عنوانی دیگر در بین رشته های ورزشی موفق و پر طرفدار شهرستان، هندبال موفق تر از بقیه ی رشته های ورزشی خود را به مردم شهرستان و استان معرفی کرده و تا جایی پیش رفته که دارای نام و نشانی در کشور گردیده که این مسئله باعث غرور و سربلندی مردم شهرستان و استان است. 

هندبال کازرون با سال ها سابقه ی پر افتخار هم اکنون نیز از جایگاه بسیار خوبی در کشور برخوردار است و این پویایی و موفقیت اثر تلاش بازیکنان و مربیان و سرپرستان این رشته ی ورزشی است که توان و مدیریت و تفکر مسؤولان تربیت بدنی شهرستان از سنوات قبل تا به حال مزید این موفقیت ها است و این اصالت و ریشه دار بودن ورزش شهرستان می تواند نوید آینده ای بسیار موفق را در کشور داشته باشد.

باید توجه داشت که در نظام خصوصی سازی و محول کردن بسیاری از امورات ورزش و اماکن ورزشی به بخش خصوصی و اهمیت دادن به باشگاه ها ضمن این که بار مثبت و قابل قبولی در پی دارد اما جندان به نفع شهرستان های کوچکی چون کازرون نیست که تقریباْ فاقد شرکت های صنعتی بزرگ و شناخته شده و پردرآمد هستند، به همین دلیل ورزش یک شهرستان در عین لیاقت و شایستگی و به خاطر کمبود منابع مالی نمی تواند حرفی برای گفتن داشته باشد و مثل این می ماند که شما شناگر خوبی باشید اما آب برای شنا در دسترس شما قرار نگیرد پس در مرداب تأسف و تآثر با افسوس و آه دست و پا می زنید و غوطه ور می شوید و هیچ آینده ای را برای خودتان در پیش رو  نمی بینید و نتیجه جز سرخوردگی و بی عاری و دور شدن از محیط ورزش در پی نخواهد داشت که متأسفانه دام اعتیاد و پنجه های سوداگران مرگ آماده ی به چنگ کشیدن چنین جامعه ی بی روحیه و فرسوده و خمار است.

به همین دلیل و از این تریبون عاجزانه از شما مردم غیرتمند و دلسوز و ورزش دوست تقاضا داریم که به کمک هندبال شهرستان کازرون بشتابید، شاید این تقاضا شایسته ی یک شهرستان با فرهنگ و مردم فهیم و آگاه نباشد اما چه کنیم که راه به جایی نداریم و خود را غرق در دریای آرزوها و لیاقت و شایستگی جوانان این مرز و بوم می بینیم و جز اشک حسرت از این که کاری از دست مان بر نمی آید نداریم.

مردم با غیرت و جوانمرد کازرون، خواهشمندیم تیم هندبال کازرون را که در لیگ برتر ایران می خواهد برای شهرستان افتخار آفرینی کند کمک کنید، خواهشمندیم بچه های شهر خودتان را یاری کنید تا برای شما و برای کازرون عزیز هنرنمایی کنند و افتخار آفرینی داشته باشند.

مسؤولان محترم شهرستان، آقای فرماندار محترم، جناب شهردار عزیز، شورای محترم شهرستان، به کمک تیم هندبال کازرون بشتابید هر کدام به اندازه ی توان و قدرتی مالی که دارید می توانید به این باشگاه که تعلق به مردم دارد کمک مالی داشته باشید نام این تیم را با توجه به خواست بازیکنان و دست اندرکاران تیم و مشورت هایی را که با برخی از دوستان صاحب رای شهرستان داشتیم، تیم هندبال مردم کازرون گذاشتیم و به زودی از آرم طراحی شده برای این باشگاه که به همه ی مردم خوب شهرستان تعلق دارد در حضور مسؤولان محترم شهرستان و مردم باغیرت کازرون رونمایی می شود.

کمک شما مردم و مسؤلان می تواند دلگرمی و پشت گرمی برای ورزش اول شهرستان باشد.

با وجود این که مربی و سرپرست و کلیه ی بازیکنان تیم هندبال مردم کازرون در این دوره از مسابقات از بچه های شهرستان خودمان هستند، اما خواهشمندیم با کمک های مالی خودتان به ما فرصت بدهید تا بتوانیم دو الی سه بازیکن خوب را از دیگر شهر های هندبال خیز ایران برای بازی در تیم هندبال مردم کازرون و برای گرفتن نتایج بهتر در لیگ برتر استخدام کنیم.

چشم ما به دست های نیکو کار شماست و به حمایت مالی و معنوی همه ی شما عزیزان نیازمندیم چون این تیم متعلق به همه ی کازرونی های عزیز است این تیم را مشاهده خواهید کرد که میانگین سنی از ۲۰ سال تجاوز نمی کند و به یاری پروردگار آینده ی خوبی را برای هندبال کازرون می بینیم اما مشکلات مالی بسیاری از بازیکنان تیم و متاسفانه بیکاری یا دانشجو و محصل بودن بعضی از این بازیکنان مانع از این می شود که این جوانان جویای نام بیشتر و بهتر بتوانند وقت بگذارند هر چند که در این مدت با جان و دل و با عشق و ایثار و دست خالی در حال تمرین هستند.

خواهشمندیم یاری مان کنید، خواهشمندیم ما را و بچه های شهرتان را تنها نگذارید و آن چه در توان دارید به ما کمک کنید، ما را از هم فکری و راهنمایی و حمایت خود بی نصیب نگذارید، در صورت امکان کمک های مالی خود را هر چند کم از ما دریغ نفرمایید.

دوست تان داریم و عهد می بندیم که برای سربلندی شما و شهرستان کازرون آن چه در توان داریم به کار ببندیم

نویسنده: بهادر ریاضی
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳