پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۴۶۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۲
وضعيت آشفته ي تنها تيم مطرح ورزشي كازرون:

اين روزها مردم ورزش دوست كازرون به خبرهايي از قبيل باخت ها و عدم نتيجه گيري هاي تيم هندبال شهرشان عادت كرده اند و صد البته از سر درد اين سوال ورد زبانشان است كه هندبال كازرون را چه شده است كه اين گونه به روزگار ضعف و ناتواني گرفتار آمده است. داستان هندبال كازرون اما قصه اي سراسر نشيب و فراز و وعده و خلف وعده است كه اگر نگوييم شنيدن داستان اين فصلش چون هزار و يك شب نياشد بي شك كم از آن نخواهد داشت.

تيم كازرون پس از دوام در ليگ برتر كشور به عنوان تنها تيم هندبال استان فارس در اين ليگ ،خود را با انبوهي از مطالبات مواجه ديد. تيمي كه در فصل قبل از مربی خارجی و سه بازیکن خارجی و هشت بازیکن غیر بومی استفاده مي نمود اين بار خود را با ادامه وضعيت موجود در مقابل يك انتخاب مي ديد : انصراف از ليگ برتر هندبال.

اعلام  احتمال عدم حضور اين تيم در قرعه كشي ليگ هندبال كشور و عدم واريز حق شركت در اين رقابت ها اين شرايط را به واقع نزديك تر مي كرد كه ورزشي كه پس از چند سال دوباره جاني تازه يافته بود جوانمرگ خواهد شد .

در اين ميان اما عدم حمايت حامي مالي سابق تيم هندبال كازرون – پتروشيمي كازرون – به دليل برخي كارشكني ها و عدم يافتن حامي مالي و در ادامه گرم نشدن آبي از سوي مسوولين شهرستان و استان مشكلات اين تيم را به حد غير قابل وصفي افزايش داده بود به نحوي كه مسوولان تيم دست به دامان استانداري، معاون كازروني رييس سازمان تربيت بدني، دانشگاه آزاد كازرون و ... شدند و از اين افراد تنها اين نماينده پيشين كازرون و معاون امروز سعيدلو بود كه كمكي 200 ميليون ريالي را انجام داد تا ضمن پرداخت بخشي از بدهي ها – كه حدود دو برابر اين هزينه بود – بتوانند   در اين دوره از مسابقات شركت كنند.

وعده هايي  متنوع و توخالي

البته وعده هاي رنگارنگ برخي از مسوولين شهرستان در ابتداي عزيمت به كازرون چون " شما اعلام آمادگي خود را به فدراسيون بدهيد و تمرينات را آغاز كنيد بنده مشكل اسپانسر تيم را حل خواهم كرد .... بخش خصوصي بايد در زمينه‌ي ورزش سرمايه‌گذاري كند و بنده آن‌ها را به سمت ورزش خواهم كشاند " و يا " قدرتمندتر از فصل قبل در ليگ هندبال شركت خواهيم كرد! " و يا اظهارات برخي مسوولين استاني چون " برای تیم هندبال کازرون برنامه داريم "  هم اندك مدتي مرهم ناچيزي بر حواشي و مشكلات اين تيم بود لكن وقتي موعد انجام دعده ها سر سيد اين آگاه شدن از برخي مسايل پشت پرده بود كه به زشتي رخ مي نمود. امري كه در وراي وعده ي فرماندار كازرون ميني بر اهداي 3 سكه به هر نفر بعد از برد تيم مقابل در اولين بازي خانگي به شيريني داستان وعده ها مي افزود چرا كه اگر اين ميزان توانايي براي كمك به تيم وجود داشت چرا پس از آن به تيم تزريق نشد؛ مبلغي كه با يك حساب سر انگشتي رقمي در حدود 900000 تومان براي هر نفر مي شد.  به راستي اين سوال بي جواب است كه سرنوشت آن پول به كجا انجاميد؟

حواشي افزايش مي بايد

هندبال كازرون كه به سبب همين مشكلات اين بار تيم خود را با بازيكنان بومي بسته بود در انتخاب مربي با مشكل مواجه شد تا اين كه مدير عامل اين تيم از بهادر رياضي بازيكن  و پيشكسوت هندبال كازرون به عنوان سرمربي كازرون در يازي اول ياد كرد. امري كه اندك زماني بعد نام اين دو فرد را به هم گره زد : " بهادر ريتضي و عليرضا پاكدل". حواشي تيم آن گاه به اوج خود رسيد كه عليرضا پاكدل در اقدامي غير منتظره استعفاي خود را نقديم مقامات بالاتر نمود ؛ استعفايي كه اگر چه مورد موافقت مقامات استاني واقع نشد لكن خبر از مسايلي پشت پرده مي داد و ديري نپاييد كه از آن رونمايي شد. سايت كازرون نما در خبري كه به عنوان شنيده ها منتشر كرده بود در اين باره اين گونه نوشت : " به گزارش خبرنگار کازرون نما و بر اساس شنیده ها، رییسی – فرماندار کازرون - چندی پیش شرایطی را جهت حمایت خود از تیم هندبال ذکر کرده بود که با تحقق این شرایط، وی به حمایت از تنها تیم فعال کازرونی در لیگ های برتر کشور پرداخته است. بر اساس این شنیده ها، رییسی در برخی از جلسات خصوصی خود،  اقدام به پیش شرط قرار دادن " استعفای پاکدل " از مدیر عاملی تیم پتروشیمی و عدم حضور بهادر ریاضی - از پیشکسوت های هندبال شهرستان و عضو تیم ملی هندبال کشور در سال های دور – در اطراف تیم جهت تلاش برای جلب حمایت از تیم هندبال کازرون قرار داده بود که انتقال این شروط به این افراد منجر به استعفای پاکدل از مدیر عاملی تیم پتروشیمی و دوری ریاضی از اطراف تیم هندبال که هر دو به دلیل کمک به حل مشکلات تنها تیم لیگ برتری کازرون بوده است، می شود. " نکته مهم  اما آن که در این میان ضمن عدم امکان ضایع نمودن حقوق شهروندی افراد در جهت فعالیت های اجتماعی که در این اتفاق روی داده يود، مشروط کردن وظیفه ذاتی یک فرماندار جهت حمایت از مهم ترین تیم ورزشی یک شهرستان، خود امر ناپسندی است که بهتر يود فرماندار کازرون به جاي اين اقدام،  دلایل خود را جهت تنویر افکار عمومی به جامعه ورزشی شهرستان اعلام مي نمود.

عمر كوتاه " جونك "

پس از استعفاي پاكدل و محرز شدن  عدم حمايت پتروشيمي و هر نهاد ديگر ، نام اين تيم به " تربيت بدني كازرون " تغيير يافت  و مسوولان تيم در جهت جلب حمايت يك اسپانسر از اين تيم تلاش نمودند. اين گونه بود كه با همكاري معاون كازروني مدير كل تربيت بدني استان و استفاده از رايطه خويشاوندي به يك باره نام شركت راه و ساختمان " جونك " به عنوان حامي مالي تيم هنوبال مطرخ و بنرهاي تبليغاتي آن در بازي اين تيم با پارسيان البزر زينت بخش سالن 2000 نفري كازرون شد.

اما عمر اين حمايت نيز چمد هفته اي بيش نبود و پس از بركناري آن معاون تربيت بدني استان ، اين حامي مالي نيز از قدام خود كناره گيري كرده ، نيم كازرون را با مشكلات انبوه خود تنها گذاشت.

عدم حمايت مسوولين استان از تيم كازرون

عملكرد و تعامل مسوولين استاني در ارتباط با تيم هاي مختلف استان فارس در رشته هاي ديگر اما حكايتي ديگر دارد. ينا بر اخبار واصله به كازرون نما تيم برق شيراز از ابتداي فصل فوتبالي خود – كه به لحاظ جايگاهي پايين تر از جايگاه هندبال كازرون است – بيش از يك ميليارد تومان از سوي مسوولين مختلف استان مورد حمايت واقع شده است. از ديگر سو تيم بسكتبال شيراز نيز مورد حمايت شركت " لوله as " واقع شده به نحوي كه منجر به خريد دو بازيكن خارجي و تامين مالي اين تيم گرديده است و در اين ميان اين كازرون است كه ينا بر اظهارات مدير عامل خود حتي يك ريال هم در حساب خود ندارد  و بي شك براي تامين هزينه ي عزيمت به شهر اصفهان در بازي آينده با مشكلات فراواني روبرو خواهد بود.

باختي پر حاشيه

در ساعات پاياني تنظيم اين گزارش و پس از پايان آحرين بازي تيم هندبال كازرون در شهرمان و باخت اين تيم با اختلاف 12 گل ، خبرها حكايت از عدم حضور سه بازیکن تیم کازرونی به دلیل عدم دریافت مطالبات  - كه در بازي قبل هم تا اندك زماني پيش از برگزاري بازي صورت گرفته بود - و اعتراضات شديد تماشاگران كازرون به مسوولين شهرستان و تربيت بدني و تيم هندبال كازرون داشته است. بر اساس اين خبرها پاره نمودن بنرهاي تيليغاتي شركت جونك  يكي ديگر از حواشي اين بازي بوده است.

يك تيم با سه عنوان در يك نيم فصل

در انتها آن چه بيش از  هر چيز مورد سوال واقع مي شود آن كه آبا به صرف حمايت مالي يك شركت و يا يك نهاد بايد نام تيم را به نام آن شركت تعويض نمود؟ تيم كازرون در اين رابطه شايد در تاريخ رقابت هاي ورزشي كشور ركورددار باشد كه در يك نيم فصل با سه عنوان به رقابت پرداخته ايت : « پتروشيمي كازرون، تربيت بدني كازرون و جونك كازرون » !!!! آيا نمي شد نام تين مثلا هندبال كازرون باشد و تيليغات تيم نام شركت ها؟ بي شك اما اگر مسووليني كه جز وعده دادن هنر ي ندارند  به فكر جلب حمايت از اين تيم مي بودند شايد امروز اين ركورد مضحك نصيب شهر تاريخي كازرون نمي شد.

 

نویسنده: كازرون نما
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
0
0
اقا نویسنده این مطلب کیه؟ ای خدا پدرو مادرت رو بیامرزه!! حرف حق همینه دیگه!! عالی نوشتی در واقع حقیقت رو گفتی!! ممنون!! فکرکنم سرجریان شروط فرماندار دیگه همه شناختن و متوجه شدن که دروغ بود!!
اقا ممنون!! کازرون نما نمونه ای !!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۱
0
0
اصلا نمیشه از این مطلب ایراد گرفت.اونایی که برا این تیم کارشکنی میکنن بدونن که تو اون دنیا باید جواب خیلی هارو بدن.خیلی هار.و
ابراهيم جوكار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۱
0
0
امان از سياسي كاري كه ورزش را نابود مي كند اقاي فرماندار شما هندبال كازرون را نابود كردي
نعمت جلوند
|
United States
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۴
0
0
چرا علیرضا میرغفاری بهترین بازیکن جلو زن عضو تیم نیست؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳