پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۱۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۸
در حالي كه در استان فارس ميان برخي از نيروهاي اصولگرا اختلافاتي به وجود آمده و هر يك از طرفين خود را دنباله رو مسير آيت الله ايماني نماينده ولي فقيه در استان معرفي مي‌كنند، وي در خطبه‌هاي نمازجمعه‌ي خود بار ديگر بر لزوم حفظ وحدت، همدلی و هماهنگی در همه‌ي سطوح تأكيد كرد.
 در حالي كه در استان فارس ميان برخي از نيروهاي اصولگرا اختلافاتي به وجود آمده و هر يك از طرفين خود را دنباله رو مسير آيت الله ايماني نماينده ولي فقيه در استان معرفي مي‌كنند، وي در خطبه‌هاي نمازجمعه‌ي خود بار ديگر بر لزوم حفظ وحدت، همدلی و هماهنگی در همه‌ي تأكيد كرد.
 
آنچه در پي‌ مي‌آيد خلاصه‌اي از خطبه‌هاي نماز جمعه‌ي ايشان در تاريخ 24 دي ماه است.
 
خطبه اول :

 امام جمعه شیراز در خطبه اول نماز جمعه پس از توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات اظهار داشت : یکی از آثار تقوا و عمل صالح ،رفاه و آسایش متنعم شدن به نعمات الهی در زندگی مادی و دنیوی است عمل و اعتقاد شایسته آخرت ما را ساماندهی و دنیای ما را آباد می کند . در آیات 65 و 66 سوره مائده اثر گذاری خوبی در زندگی مادی و آثار گناه در زندگی دنیا اشاره شده است . می فرماید : اهل کتاب یعنی اگر یهود و نصارا ایمان آورده و تقوا پیشه کنند از گناهان بزرگ چشم پوشی کنند ایشان مورد بخشش قرار می گیرند و آنان را از بهشت های پایدار الهی و نعمت های بی پایان بهره مند می سازیم . در آیه 66 سوره مائده نتایج تقوا در دنیا آمده است که اگر اهل کتاب محتوای تورات و انجیل و سایر کتب آسمانی مورد عمل قرار دهند از آسمان و زمین بهره مند و برکات الهی شامل حال ایشان می گردد . در آخرت لغزشهایشان بخشیده شده و وارد بهشت می شوند و در دنیا از باران به موقع و برکات زمین بهره مند می گردند .

آیت الله ایمانی گفت : تقوا و عمل صالح فقط به درد عالم آخرت نمی خورد در دنیا نیز تقوا فوائدی را نصیب فرد متقی می نماید . عمل صالح و ایمان و کار خوب اگر از مردم سر بزند برکات الهی هم شامل مردم می گردد . اگر استعدادهای فراوانی که انسان ها دارند و قدرت و پول و ثروت او در راه دانش و بهداشت و سلامت و آموزش و درمان و امنیت و آرامش جامعه هزینه می شد دنیا در چه وضعی بود امروز معادن زیر زمینی دنیای اسلام استخراج می شود و از پول آنها سلاح های مرگبار انبار می شود . چرا این ثروت در اختیار جامعه قرار نگیرد . وقتی جنگ های خانمان سوز نباشد سلاح های مدرن و فوق مدرن نباشد آرامش باشد ، گرفتاری های دنیا از بین می رود . بیش از نیمی از جمعیت دنیا فقیر است 80 درصد ثروت دنیا در اختیار 20 درصد مردم است این گونه است که انسانها به سختی زندگی کرده و در فقر و عذاب می مانند .

آیت الله ایمانی افزود : گناه در هر حالتی اثر گذار و مشکل آفرین است . باید جامعه را از گناه دور داشت . مولا علی (ع) می فرماید : هیچ نعمتی زائل نشد و هیچ شادی به تلخی نگرائید مگر بخاطر گناه . گناه خوشی های زندگی را از انسان می گیرد . مشکلات و فقر از نتایج گناه و معصیت است . ستم به مردم روا داشتن ، قتل و آدم کشی ، شرب خمر ، زنا کاری ، قطع رحم ، هر یک آثاری دارد و در این جامعه فعلی ما این گناهان متاسفانه وجود دارد . باید برای جلوگیری از گناهان تلاش کرد . امام سجاد (ع) می فرماید : گناهان باعث می شود باران به موقع و به جا نازل نگردد . کتمان شهادت و یا شهادت بی جا و زبان بد گذاشتن باعث می شود باران نبارد . امر به معروف و نهی از منکر فعال و تذکر لسانی در جامعه رواج داشته باشد . جامعه را باید همواره به خوبی تشویق و از بدی دور داشت .

خطبه دوم :

نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز پس از توصیه به رعایت تقوای الهی و عرض سلام و احترام به ساحت مقدس ائمه هدی (ع) اظهار داشت : 27 دی ماه سال 1334 مصادف است با شهادت شهیدان بزرگ حجت الاسلام نواب صفوی ، طهماسبی ، ذوالقدر و دیگر یاران او که توسط رژیم شاه به شهادت رسیدند . حرکت ایشان توسط یک روحانی نجف رفته که از برکات مرحوم علامه امینی و مدنی به خوبی بهره مند شده ، حرکتی نو بود . او به دستور مراجع قم برای مبارزه با کسروی به ایران آمد و دوران تاریکی جرقه ای شد و نوری تابید به مصداق آیه شریفه قرآن ، جوانانی بودند که تقوای الهی پیشه کرده و ما دلهای آنان را مستحکم ساخته و در راه خدا به پاخواسته و در راه او نیز به شهادت رسیدند . سحرگاه 27 دی ماه در زندان قصر نماینده ویژه آمریکا حاضر می شود و مراسم اعدام ایشان به رئیس جمهور آمریکا خبر رسانی می کند . یاد شان به خیر و راهشان پررهرو باد .

آیت الله ایمانی گفت : سربازان گمنام ولی عصر (عج) و نیروی های اطلاعاتی کشور توانستند به اطلاعات عظیم موساد نفوذ کنند و عوامل ترور شهید مسعود علیمحمدی را دستگیر کنند و اعترافات او را کم و بیش در رسانه های ملی شاهد بودید . دستگاه اطلاعاتی ما توانسته در مقابل آن هجمه عظیم نفوذ کند ، شایسته تحسین و تقدیر است . شهادت شهید علیمحمدی در 22 دی ماه سال 88 اتفاق افتاد یعنی 13 روز بعد از حماسه عظیم نهم دی ماه . معنای این حرکت دشمن این است که دشمن در عرصه جنگ سخت و نرم شکست خورده است و در نهم دی ماه فعالیت های دشمن خنثی شد و مردم با بصیرت و با هدایت رهبری توانستند فتنه براندازی دشمن را بر ملا سازند . دشمن وقتی حضور حماسی مردم را در نهم دی ماه می بیند ، دست به فتنه کور و ترور و شهادت چهره های بلند نظام می زند تا فضای مهاجرت دانشمندان را به خارج فراهم کند .

امام جمعه شیراز افزود : دشمن می گوید باید چهره های علمی ایران را شناسایی کرد و آنها را از بین برد . سربازان گمنام امام زمان (عج) از طریق مردم حاضر در صحنه توانستند در لایه های کلی دشمن نفوذ کنند و مردم به این نظام خدمت کردند و همواره به موقع گزارش لازم را به مسئولان داده و می دهند . دشمن با این گونه حرکات می خواهد دانشمندان را از ما بگیرد . اسرائیل دانشمندان هسته ای دنیای عرب را ترور کرد و آنها واکنش نشان ندادند . اما با هوشیاری دستگاههای اطلاعاتی ما ، اسرائیل قدرت اجرای برنامه هایشان در ایران را نخواهد داشت . فتنه های دیگری از سوی دشمن در راه است و ما باید بصیرت لازم را داشته باشیم . مولا علی (ع) می فرماید : خدا بیامرزد انسانی که از گذشته درس عبرت بگیرد و با بصیرت برای آینده برنامه داشته باشد . راه برای مردم ما روشن است شاخص را بشناسید . شاخص ما مقام معظم رهبری است او به ما می گوید روز کار و تلاش و وحدت و هماهنگی است .

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت : مسئله امروز ما اجرای درست هدفمندی یارانه ها برای تامین پیشرفت و توسعه و عدالت است . مسائل خارجی ما رشد و پیشرفتی است که در دنیا دشمنان را ناامید و دوستان را امیدوار کند در عرصه سیاست های خارجی هوا و فضا و هسته ای باید کوشید . صفحات اول روزنامه های ما به سمت و سوی سخن رهبری باشد . خوب پیاده شدن طرح تحول اقتصادی مسئله اول نظام است از عموم رسانه های ملی و استانی این توقع و تقاضا داریم که مسائل اصلی جامعه را مورد نظر قرار دهند . مردم را باید در بحث هدفمندی یارانه ها توجیه کرد . مردم را با دولت همراه کردن وظیفه رسانه ها است  هدف از اجرای هدفمندی یارانه ها اصلاح الگوی مصرف است . امید است گردانندگان امور فضای جامعه را آلوده نشان ندهند . مفاسد اقتصادی باید از طریق قوه قضائیه دنبال شود . باید فضای وحدت و همدلی و هماهنگی بین اصناف و مدیران و مردم در بحث اجرایی شدن هدفمندی یارانه ها در اولویت کاری ما باشد .
 
 
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
a
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۴
0
0
خداوند لعنت كند كساني را كه توجه به گفتار آيت اله ايماني ندارند خداوند اين حزبيها را بردارد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
0
0
جناب آقای ایمانی به داد استان فارس برسید. استان را دارند نابود میکنند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
0
0
پروژه جدید دشمن در مقطع کنونی انشقاق در سطح جریان اصولگرایی کشور است و وسوسه های شیطانی و شایعات دشمن موجب بروز تفکراتی همچون اصولگرایی منهای روحانیت شده است که اقای قاسمی فرماندار شیراز مجری ان است
اقای قاسمی بخاطر قدرت اخرتت رو خراب نکن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۳۰
اذان صبح
۰۴:۳۶:۵۹
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۷
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۵
غروب آفتاب
۱۹:۵۱:۴۹
اذان مغرب
۲۰:۰۹:۲۴