پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۴۹۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۶:۱۶
نماینده ولی فقیه در استان فارس:
با اختلاف سلیقه ها هم می توان استان را به جایگاه خودش رساند . مقام معظم رهبری ما را به وحدت عمومی دعوت نموده است. سران فتنه که در آزمایش مردم مردود شدند از این وحدت به دورند. چرا اجازه می دهید عده ای بیمار به صف متحد شما ورود کنند و مشکلاتی بوجود آورند .

خطبه اول :

آیت الله ایمانی در خطبه اول نماز جمعه پس از توصیه به رعایت تقوا و پرهیز از محرمات الهی اظهار داشت : خداوند در آیات 183و 184سوره بقره به امر روزه داری مسلمین را تکلیف کرده است . اصل روزه در ایامی به عنوان ایام معدودات بیان شده و احکام مریض و مسافر و از کار افتاده ها را در این ایام بازگو می کند . به خاطر نزول قرآن در ماه رمضان این شایستگی برای رمضان واقع شده که روزه در این ماه باشد . قرآن برای همه مردم وسیله هدایت و راهنما است یعنی هر انسانی در هر موقعیتی از فکر و فرهنگ و زبان و معرفت خود می تواند از قرآن بهره مند گردد . فراگیر بودن قرآن در واقع فراگیر بودن و عمومی بودن پیامبران نیز را می رساند . در قرآن نشانه هایی از هدایت و ابزار جدا سازی حق از باطل دیده می شود . آیا هدایت ها در آیات 183و 185 سوره بقره معانی متفاوتی دارد ؟‌ قرآن برای همه انسانها آسان در نظر گرفته شده و به زبان عربی آشکار آورده شده است . ویژگی اول قرآن فراگیر بودن هدایت آن برای همگان است . هدایت دوم هدایتی است که قرآن خاص مومنان دانسته است . هدی لناس یعنی هدایت برای مردم و هدی للمتقین یعنی هدایتی ویژه و قرآن برای هدایت افراد مومن است . قرآن هدایت ویژه را مخصوص کسانی می داند که سعی در استفاده  بهتر و بیشتر از احکام قرآن را دارند و آنها با تقواتر و با ایمان ترند . هدایت اول ، هدایتی ظاهری و هدایت دوم ، هدایتی حقیقی است .

خطیب جمعه شیراز گفت : قرآن خود را فرقان دانسته یعنی مسیر حق و باطل را مشخص و جدا می کند قدرت جدا سازی حق از باطل در قرآن در آیات متعدد آمده است . قرآن دلیل و حقانیت حق است . قرآن همچنین ابزار رسیدن به بصیرت است . بزرگترین نعمت خدا به انسان در این است که در درونش عقل و بیرونش قرآن قرار داده تا حق را از باطل بشناسد . وقتی ماه رمضان ظرف روزه و محتوای رمضان ، روزه روزه داران شد و نزول قرآن هم آمد سنخیتی از روزه و قرآن تفهیم می شود همه پدیده ها بهاری دارند و بهار قرآن ماه رمضان است . انس خود را با قرآن بالا ببرید و در آیات آن تدبیر کنید و از این بهار قرآن بهره برداری کنید . فضای کشور برای بهره برداری از معارف قرآنی فراهم است . شیراز شهر قرآن و مبتنی بر قرآن است . نماد شهر شیراز در هزار سال قبل دروازه قرآن بوده و قرآنی بودن شهر شیراز مشهود است . بازاریان شیرازی در پیشخوان مغاره شان قرآن بود. سفارش به قرآن و توصیه به قرآن سفارشی به جا و مناسب است .

خطبه دوم :

امام جمعه شیراز در خطبه دوم  نمازجمعه پس اداء سلام به ساحت مقدس ائمه معصومین علیهم السلام پیرامون مناسبت های پیش رو در هفته آتی اظهار داشت : پنج شنبه 15 رمضان روز میلاد فرخنده کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) است . میلادش در سال سوم هجری در مدینه طیبه رخ داد . روز ولادتش را روز اکرام نام دادند چون او اهل کرم بود و به بینوایان توجه خاصی داشت . همه ما موظفیم که نسبت به مستمندان جامعه عنایت ویژه ای داشته باشیم . مردم از خیرین نان رایگان دریافت می کنند و مهمان سفره امام حسن مجتبی(ع) هستند . سی ام مرداد ماه روز جهانی مساجد است . در سال 73 اسرائیل مسجدالاقصی را به آتش کشید . آن تاریخ روز جهانی مساجد اعلام شد . درباره این روز به نکاتی باید توجه شود اول آنکه محور تمام فعالیت ها مسجد باشد ارتباط با مسجد برای اصلاح امور و تربیت جامعه ارتباطی موثر باشد باید در شهرها و خیابانهای پر جمعیت مسجد ساخته شود انبوه سازان مسجد را برای شهرها و مناطق مسکونی ایجاد نمایند .

امام جمعه شیراز گفت : روز پزشک به مناسبت روز تولد ابوعلی سینا نام گذاری شده است . اطباء مورد احترام مردم بوده و هستند . خیرین باید در مسئله درمان و سلامت مردم توجه بیشتر داشته باشند و پزشکان اخلاق پزشکی را مد نظر داشته باشند نباید بیماری که پول درمان ندارند گروگان گرفته شوند .

نماینده ولی فقیه در فارس افزود :‌ به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر از دوم تا هشتم شهریور هفته دولت نام گذاری شده است مردم در این زمان با فعالیت های دولت بیشتر آشنایی پیدا می کنند و ارتباط زیادی به دست می آورند دولت مردان در بعد از انقلاب فضای کار مردم را دنبال کرده و می کنند . سربلندی نظام و افتخارات دولت ها در ایران بعد از انقلاب رفع محرومیت از آحاد جامعه رفع تنگناها و رفع وابستگی و سرعت بخشی به امور عمرانی است . در دولت نهم و دهم رشد بیشتر و سرعت زیادتری پیدا کرده است . در مجموعه ای که کشورهای دهگانه جهان انرژی هسته ای را در اختیار دارند ایران یکی از آنها است . موقعیت ما در جهان موقعیتی استثنایی است و دوست و دشمن به موقعیت اثرگذار ایران معرتف است و تحریم ها نمی تواند ما را از پای در آورد . استان فارس باید در این آهنگ تند و سریع که نمودارش در استانهای دیگر می بینیم پیش قراول باشد و نه در دنباله آنها باشد فارس مادر ایران بوده و نوآوریها از این استان بوده است . فارس باید جلو دار حرکت صنعتی کشور باشد . وسعت و گستردگی ،‌نیروی انسانی متخصص و متعهد و منابع طبیعی و اقلیمی فارس را برخوردار از امتیازات بالایی کرده است . در عرصه کار خیر و در زمینه عتبات عالیات پیشقدم بوده ایم در عرصه سلامت حدود 150 میلیارد تومان شما فارسیان پرداخته اید . از نظر زکات بیشترین وجوه زکات را شما مردم فارس پرداخته اید . مدیران تلاش کنند و حرکتی داشته باشند برای بهتر کار کردن و مشکلات استان را حل و فصل کنید .

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت :‌ مدیران استان نباید منتظر دریافت اعتبارات باشند باید بروند در وزرات خانه ها و حق فارس را بگیرند . بنده از همه مدیران و نخبگان خواهش کرده ، تقاضا می کنم و استدعا دارم فارس را به شایستگی خود برسانند . فارس میزبان امامزادگان بوده و هست اما چرا دست به دست هم نداده . چرا فضای تصنعی برای شهرما بوجود آورند . عده ای درصدد ناامنی استان بوده و عناصر بیمار با سایت های مختلف ، فارس را در اوضاع بد نشان می دهند . با کمال خضوع از تمامی دست اندرکاران می خواهم به کار و فرهنگ و معنویت فارس و شیراز برسند . این خیابان احمدی و محل عبور شهداء باید محل ذکر خدا باشد . چرا پارک های ما نباید به نام و تصاویر شهداء مزین باشد . بنده در چند روز قبل به دعوت یکی از دوستان و ارادتمندان شهید دستغیب مرا به جایی برد که محل شهادت دوازده شهید و شهید دستغیب بوده است که محل دفن زباله شده است و خانه وی خراب شده مگرنباید یادمان شهداء را داشته باشیم . چرا خانه فرزند پیامبر و امام جمعه شهید به اینگونه خراب شده است . چرا در پارکهای رقص باشد اما نام شهداء نباشد در شیراز 5700 شهید داریم و ما در مقابل آنها مسئول هستیم . روزه خواری ها علنی شده و عده ای بی تفاوت هستند . بیایید برای خدا قلمها و قدمها را برای اصلاح استان به کار گیرید . با اختلاف سلیقه ها هم می توان استان را به جایگاه خودش رساند . مقام معظم رهبری ما را به وحدت عمومی دعوت نموده است . سران فتنه که در آزمایش مردم مردود شدند از این وحدت به دورند . چرا اجازه می دهید عده ای بیمار به صف متحد شما ورود کنند و مشکلاتی بوجود آورند . در پایان رحلت جانسوز حضرت خدیجه کبری (س) همسر پیامبر گرامی اسلام (ص) و مادر فاطمه زهراء(س) را به عموم مسلمین و ارادتمندان آنحضرت تسلیت عرض می نمایم .
 
 
 
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۵/۳۰
0
0
درود بر نماينده با بصيرت ولي فقيه در استان فارس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۹
اذان صبح
۰۴:۴۶:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۴:۵۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۱
غروب آفتاب
۱۹:۴۴:۵۵
اذان مغرب
۲۰:۰۲:۰۶