پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۵۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۳
آيت الله ايماني:
برادران و خواهران! اعلام می دارم سران فتنه سعی دارند شیراز و فارس را پایگاهی برای خود قرار دهند و این جاست که باید با آرامش و فکر و اندیشه برخورد مناسب و لازم را داشته باشیم

آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌هاي نماز جمعه‌ي اين شهر گفت:

 

مرحوم کلینی در کتاب صحبت کافی می نویسد : امام صادق (ع) آیه 122 سوره توبه را در خصوص نحوه انتخاب امام زمان خود قرائت می نمایند و می فرمایند : علمایی که با مبانی شیعی آشنایی دارند باید تکلیف امام بعد از خود را مشخص نمایند هر گاه در هر زمانی که پیشوایی اداره امور مردم را بر عهده دارد و از دنیا برود فقها و کسانی که صلاحیت مرجعیت دارند توسط گروهی نخبه از حوزه علمیه قم و نجف انتخاب می شوند و صلاحیت ایشان برای مرجعیت انتخاب می گردد . امام  رحمة علیه جامعه مدرسین قم را تایید کردند این جامعه صلاحیت افتاء و مرجعیت را اعلام می دارد و اینگونه نیست که هر کس خود را مرجع اعلام کند .
 
امام جمعه شیراز گفت : مراجع تقلید موظفند احکام فردی اعضاء جامعه را بازگو نمایند و سیره حوزه های علمیه نیز بر همین روال بوده است و مرجعیت امام خمینی (ره) مرجعیت حضرات آیات  بروجردی ، گلپایگانی ، اراکی و مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی ، و دیگرانی که مورد تایید عمومی و جامعه مدرسین هستند از همین طریق به اثبات رسیده است . خبرگان قانون اساسی ، قانون خبرگان را در طی چند اصل به تصویب رساندند . خداوند هیچگاه کار  امت اسلامی را به حال خود رها نکرده است در فضای حکومتی مجلس خبرگان رهبری امام آن را ادامه نظام اسلامی و وسیله مشروعیت بخشیدن به قوانین و احکام و اجرای امور معرفی نموده است و فرموده اند مجلس خبرگان رهبری هم مورد توجه دشمنان و هم مورد توجه دوستان است دوستان خبرگان دلبسته به انتخاب فرد شایسته ای برای رهبری  هستند و با معرفی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در 14 خرداد 1368 به عنوان ولی امر مسلمین جهان و رهبر انقلاب این مطلب را بازگو نمودند خبرگان تحت نظر و فرمان هیچ کس نیستند . خبرگان مستقل اند و با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند .  مجلس خبرگان آنقدر استقلال دارد که هیچ نهاد قانون گذاری اعم از مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام نمی تواند اعمال نظری داشته باشد . اصل 108 قانون اساسی می گوید قانون مربوط به تعداد ، شرایط و کیفیت اعضاء و آیین نامه داخلی آنان باید توسط فقهای شورای نگهبان تهیه و به تصویب نهایی رهبر انقلاب برسد و هر گونه تغییر و تجدید نظر در این قانون و تصویب سایر و ظایف این مجلس در صلاحیت خود ایشان است .
 
نماینده ولی فقیه در فارس افزود : مجلس خبرگان که تایید صلاحیت داوطلبان را بر عهده فقها شورای نگهبان گذاشته ، از اختیارات خود این مجلس و تاییدات امام راحل بوده است این مجلس مجلسی است مستقل و مورد نظر دوستان که امیدشان به این مجلس است دشمنان هم به این مجلس چشم دوخته اند که بتوانند فردی در میان آنان پیدا کنند که مطالب سخیف آنان را بگوید و بلندگوی دشمنان باشد و متاسفانه در هر 4 دوره خبرگان فرد یا افرادی بوده اند و باید مواظب بود .
 
امام جمعه شیراز در خطبه دوم نماز جمعه پس از اداء سلام و احترام به ساحت مقدس امامان شیعی و رسول گرامی اسلام (ص) اظهار داشت :  مقام معظم رهبری در دیدار اخیر ائمه جمعه کشور با ایشان فرمودند : نماز جمعه مصداق ذکر کثیر است و این ذکر کثیر از دو بعد قابل بررسی است یکی بعد زمانی و دیگری بعد مکانی . از نظر زمان ، پیرامون مسائل مرتبط با دین و اسلام و مکتب که در طول یک هفته مطرح است و ایشان به استناد منابع دینی مطالب خود را فرموده اند و به لزوم توجه به جوانان جامعه تاکید داشتند . رفع شبهات و دادن بصیرت و حل مشکلات آنان از مطالب مد نظر ایشان بود . بحمد الله در فارس موسسات خوبی در زمینه جوانان شکل گرفته است .
 
نماینده مقام معظم رهبری در فارس افزود : در زمینه اشتغال ، مسکن  و ازدواج ، دولت دهم برنامه ریزی هایی داشته و دارد و بنده هشدار داده و تذکر می دهم که مسئولان در اشتغال جوانان تلاش بیشترنمایند تا آمار بیکاری در استان بالا نرود . آمار بیکاری در استان فارس بین 22 تا 24 درصد است و مسئولان باید برای رفع این مشکل مهم تلاش نمایند . یک بازنشسته با حقوق بازنشستگی چگونه می تواند به امرار معاش خانواده بپردازد .
 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری پیرامون سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به آمریکا گفت : آقای احمدی نژاد دشمن را در خانه خود به چالش کشید . الفبای نویی در اختیار مجامع و محافل بین المللی ارائه دادند و هجمه ایشان به استکبار آنچنان بود که آزادی خواهان جهان از هر دینی زبان به تمجید و آفرین گشودند و دشمنان هم به موضع انفعال افتادند مصاحبه ناشیانه اوباما بعد از سخنرانی زیبای رئیس جمهور به این نکته اشاره دارد که هر آنچه را که رئیس جمهور ما باید می گفت ، گفته بود . عده ای چقدر رذل و پست هستند که می گویند موقع سخنرانی احمدی نژاد صندلی ها خالی بود . سال قبل حدود صد گروه سخنرانی رئیس جمهور را گوش دادند و امسال 150 کشور مستمع سخنرانی رئیس جمهور کشورمان بودند . ایشان را دیدیم که چگونه حمله خود را در خانه دشمن داشت .

 

در تاریخ 7/7/89 اوباما اعلام کرد جایگاه من در کنار سران فتنه در ایران است . حمایت ما در خرداد 88 از سران فتنه بود . نکته قابل ملاحظه این است که سران فتنه در ایران همزمان به پیام ریاست جمهوری آمریکا لبیک گفته و تشکر نمودند و رسما بیانیه اعلام کرده و فتوا دادند و حمایت آمریکا از خودشان را به فال نیک گرفتند و سفر رئیس جمهوری و اصل ولی فقیه را زیر سوال بردند . پرچمداران فتنه برای اینکه اعلام کنند در کنار اوباما  هستند دولت و ولی فقیه را تضعیف می کنند این افراد در راستای خوشایند سران کفر و استکبار برای تضعیف موقعیت ولی امر مسلمین جهان اقدام کردند و حاضر شدند قوانین مرسوم موجود در جهان و اختیارات رئیس جمهور را که به بوش گاو چران و ریگان و اوباما داده شده به رئیس جمهور خودشان بدهند . عقل حکم می کند که کسی که می خواهد مدیریت جامعه را داشته باشد بتواند در شرایط خاص جامعه را از بحران نجات دهد .

 

مقام معظم رهبری با انگشت اشاره امام (ره) انتخاب شدند . 21 سال اداره امور مملکت در اختیار شاگرد امام (ره) است . صفای نفس ، اخلاص و زهد مقام معظم رهبری منحصر به فرد است . اداره جامعه را بر اساس عزت ، حکمت و مصلحت و دانش محوری اداره می نمایند . اینگونه نباید بود و باید قدردان این رهبر و این نظام اسلامی بود و از فضاسازی و حوادث جدید دشمن جلوگیری کرد .

 

باید هوشیار بود تا دشمن از موقعیت پیش آمد از سخنرانی رئیس جمهور ایران سوء استفاده نکند . آنها می خواهند افکار جهانی را به سمت و سوی مسائل غیر از سخنرانی محکم و جدی آقای احمدی نژاد ببرند . برادران و خواهران ، اعلام می دارم سران فتنه سعی دارند شیراز و فارس را پایگاهی برای خود قرار دهند و این جاست که باید با آرامش و فکر و اندیشه برخورد مناسب و لازم را داشته باشیم . ولی فقیه همان اختیارات پیامبر (ص) در اداره حکومت را دارد . در ذیل قائده لا ضرر آمده است که امام راحل برای پیامبر (ص)  قدرتی قائل است . بنام احکام سلطانیه و دین ، قدرت به علی و فرزندان او و امام عصر (عج) و در عصر غیبت به فقها رسیده است ولایت مطلقه فقیه یعنی اداره امور مردم در اختیارات ولی فقیه زمان همان اختیارات پیامبر(ص)  و علی (ع) است .

امام جمعه شیراز در پایان خطبه دوم نماز جمعه اظهار داشت : به شما جوانان حزب الهی و عاشقان اسلام و انقلاب و فرزندان ولایت عرض می نمایم علی مظلوم زمان ما مثل امیرالمومنین (ع) در جنگ صفین مظلوم است . او در جنگ صفین اُیْنُ عمار گفت علی مظلوم زمان ما نیز در فتنه ایْن عمار گفت و به مالک اشتر های زمان گفت باید تدبیر کارتان را دنبال کنید که دشمن در صدد فتنه است هوشیاری کنید و با تمام وجود از ولی امر مسلمین که عزیز دل همه آزادی خواهان است حمایت کنید و او را نگه دارید . یک بغض رهبری در عید فطر سیل کمک های مردمی را به پاکستان سرازیر کرد . حدود 3 میلیارد تومان مردم خشکسالی زده فارس به حرمت بغض رهبری به مردم پاکستان کمک کردند. نهم دی ماه سال 88 و 22 بهمن ماه سال قبل نشان داد و ثابت کرد که رهبری چه جایگاه و موقعیتی در بین مردم ما دارد 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳