پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۹
آیت الله ایمانی
قرآن مي فرمايد دشمني با اسلام از لابه لاي زبانشان ديده مي شود و به آنچه بيان مي دارند نسبت به مسلمانان دشمن تر هستند. امروز روز وحدت است. رهبري مي فرمايند: عيد فطر نماد وحدت است و هديه ما به پيامبر وحدت امت اسلامي است. وحدت و انسجام همه نيروها و گروهها در كشور ما يك ضرورت است.

نماز عبادي و وحدت آفرين عيد سعيد فطر با حضور با شكوه امت خداجو و مومن شيراز و به امامت حضرت آيت الله ايماني نماينده محترم مقام معظم رهبري در فارس و امام جمعه شيراز در مصلاي بزرگ جمعه شيراز (مسجد الشهدا) اقامه گرديد.

خطبه اول:

آيت الله حاج شيخ اسد الله ايماني در خطبه اول نماز عيد سعيد فطر اظهار داشت:خواهران و برادران مومن عيد سعيد فطر را به شما عزيزان تبريك گفته و قبولي عباداتتان را از درگاه الهي خواستارم.

از روايات مي فهميم ماه مبارك رمضان فضاي مسابقه و امتحان و آزمايش بين خوبان و بدان برگزار مي شود. امام حسن مجتبي عليه السلام مي فرمايند:ماه رمضان ماه مسابقه است در اين مسابقه عده اي برنده اند و عده اي كه عقب افتاده اند و نتوانستند در خط مقدم مسابقه قرار گيرند به همان ميزان دچار عقب افتادگي شدند. رمضان ماه مسابقه الهي است. امروز كه روز اول شوال و روز عيد فطر است روز پرداخت جايزه به برندگان مسابقه الهي است.

مولا علي عليه السلام مي فرمايند:روز فطر روزي است كه نيكو كاران به جايزه مي رسند و بدكاران ضرر و زيان مي كنند. روز عيد فطر شباهتي به روز قيامت دارد. دنيا دار مقايسه و رمضان نيز در مقياسي كوچكتر است همانگونه كه در قيامت به افراد پاداش مي دهند در روز عيد فطر نيز پاداش دريافت مي نمايند.

روز عيد فطر شبيه ترين ايام به روز قيامت است و در اين روز پاداش روزه، روزه داران عنايت مي گردد. پيامبر (ص)و اهل البيت (ع)مي فرمايند:روز آخر ماه رمضان خطاب مي شود:كه اي بندگان خدا مژده بادبر شما كه كمترين پاداش الهي براي شما بخشش گناهانتان است.

 امام جمعه شيراز گفت:سوره هاي اعلي و شمس در ركعات اول و دوم نماز عيد فطر خوانده مي شود. هر كس به اين روز برسد به فلاح و رستگاري مي رسد. پروردگارا امروز روز عيد فطر و روز پرداخت جوائز است پس آمرزش گناهان و نجات از دوزخ را نيز به ما هم عنايت بفرما.

خطبه دوم:

نماينده مقام معظم رهبري در استان فارس و امام جمعه شيراز در خطبه دوم نماز عيد اظهار داشت: نوزدهم شهريور سال 58 رحلت عالم بزرگوار حضرت آيت الله طالقاني است.

20شهريور سال 60شهادت شهيد محراب آيت الله مدني (رض) رخ داد.در اين حوادث نكاتي است كه تا به امروز آثارش است. در رحلت مرحوم طالقاني كه مردم به صحنه آمدند و بعد از پيروزي انقلاب به مناسبت ارتحال يك عالم به صحنه آمدند اين مطلب شعارشان بود كه اي نائب پيغمبر ما جاي تو خالي و در شهادت شهيد مدني مي گفتند:حسين حسين شعار ماست شهادت افتخار ماست .

مرحوم طالقاني را به خاطر انتساب به پيامبري و شهيد مدني را به دليل انتساب به سيد الشهداء مورد تجليل قرار دادند. و همه مردم ما در روز قدس سال 1389اين شعار را شاهد بوديم كه مردم مي گفتند: خامنه اي رهبر است وارث پيغمبر است.شاهد سخنم امتداد شعار است يعني شعار 19 شهريور سال 58درباره آيت الله طالقاني كه مي گفتيم اين نايب پيغمبر ما جاي تو خالي همان شعار در روز قدس سال 89 اينگونه ادامه داديم كه رهبري ما نيز با پيامبر مرتبط است. در راه ولايت جان داده و با تمام وجود از آن دفاع مي كنيم. ولايت ادامه نبوت و نبوت نماد توحيد و خداپستي است.

نماينده مقام معظم رهبري در فارس گفت : ما در راه رهبري و امامت و لايت و مقام معظم رهبري كه مصداق آن حضرت آيت الله العظمي خامنه اي است بيان مي داريم همواره مدافع او هستيم. 

توطئه جديد از سوي استكبار عملياتي شد استكبار در اولين سال هزاره سوم دشمني و عداوت خود را به اسلام نشان داد و با حمله به برج هاي تجاري 110 طبقه نيويورك فضاي حمله به كشورهاي اسلامي را هموار ساختند و مي خواستند زمينه تكرار جنگ هاي صليبي را بوجود آورند و در صدد طرح خاورميانه جديد به پايتختي اسرائيل را مطرح ساختند و به نام القاعده افغانستان را شخم مي زنند.

در عراق و پاكستان مردم بي دفاع را به اسم مبارزه با طالبان كشتار مي نمايند.

آيت الله ايماني افزود : عمق كينه استكبار به اسلام فراوان است 9 سال بعد از آن حادثه يك كشيش عقده اي ديوانه در آمريكا براي رونق كليساي خود طرح سوزاندن قرآن را مطرح مي نمايد.

قرآن مي فرمايد دشمني با اسلام از لابه لاي زبانشان ديده مي شود و به آنچه بيان مي دارند نسبت به مسلمانان دشمن تر هستند. امروز روز وحدت است. رهبري مي فرمايند: عيد فطر نماد وحدت است و هديه ما به پيامبر وحدت امت اسلامي است. وحدت و انسجام همه نيروها و گروهها در كشور ما يك ضرورت است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۷
اذان صبح
۰۴:۴۸:۴۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۶:۲۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۴۳:۳۹
اذان مغرب
۲۰:۰۰:۴۵