پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۴۵۴۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۲
آيت الله ايماني:
مقام معظم رهبری در دیدار با بسیج اساتید دانشگاه مطالبی را فرمودند که توجه به آن از سوی نخبگان و فرهیختگان لازم و ضروری است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني آيت‌الله ايماني (نماينده‌ي ولي‌فقيه در استان فارس) وي در خطبه‌هاي نمازجمعه‌ي شيراز ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبري بر لزوم حفظ وحدت در جامعه تأكيد ورزيد.
 
آیت الله ایمانی نماینده مقام معظم رهبری در فارس وامام جمعه شیراز در خطبه اول نماز جمعه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات اظهار داشت : ایمان مراحلی دارد : ایمان بر زبان و ایمان در قلب ، آخرین مرحله دانایی و ایمان، واگذاری کارها به خداست . مومن به این نتیجه می رسد که همه چیز از آن خداست و همه چیز را در اختیار خدایش می گذارد و در مقابل امر و اراده خدا چون و چرا نمی داند و نمی شناسد و خدا می فرماید : ایمان نیاوردند مگر آنکه در هر حال تسلیم خدایشان باشند و در بین خود و خدایشان بگو مگو نمی باشد.
 
در مراحل مهم ایمان بعد از اقرار به زبان و قلب ، قبول حاکمیت امور به خدا تسلیم شدن محض در برابر خداست اما مرحله ای که مخصوص خواص با ایمانهاست همان موید به تاییدات الهی شدن است در این مرحله خدا با سخن گفته و این مرحله نیازمند لطف الهی است تا که انسان به جایی برسد که جز او نبیند.
 
امام جمعه شیراز گفت : حضرت زینب (س) در روز عاشورا و بعد از آن هر آنچه را دیده زیبایی ذات الهی می داند و این مرحله چهارم ایمان متعلق به ابرار ، صدیقین ، شهداء و متقین است . ابراهیم (ع) بعد از ساختن خانه خدا به خدا می فرماید : خدایا مرا و اسماعیل مسلمان قرار بده . ابراهیم در دوران جوانی اش تسلیم امر خدا شده بود اما پایان عمرش نیز از خدا می خواهد که او را مسلمان قرار دهد یعنی از توجهات ، عنایات و امداد های غیبی بهره مند شود .
 
علی بن ابراهیم می نویسد : ایمان چهار مرحله دارد اول اقرار دوم تصدیق و باور قلبی سوم تفویض امور به خدا و چهارم عنایات و تاییدات خداوند از فرد مومن است . کسانی که مدعی اند ایمان داریم اما با بیگانگان مراوده و ارتباط دارند نه تنها ایمان ندارند بلکه باید از آنها دوری کرد و در صورت نیاز با آنها در راه خدا جهاد نمود . هر کس برای خدا با افرادی که از نزدیکان او بوده و ایمانی ندارند قطع ارتباط کند خداوند او را در حفظ ایمان و اعتقاداتش یاری کرده در همه حال با اوست .
 
آیت الله ایمانی در خطبه دوم نماز جمعه پس از اداء سلام به ساحت مقدس امامان شیعی (ع) پیرامون مناسبت ها و مسائل روز جامعه سخن گفت.
 
امام جمعه شیراز اظهار داشت : سیزدهم رجب روز تولد مولای متقیان و امیر مومنان علی (ع) است . اولین و آخرین فردی که روی زمین در خانه خدا ، کعبه متولد شد . امیر مومنان جامع کمالات و واحد فضائل انسانی بود که به خدا رسیده و خدا را عبادت کرده بود . امروز برای ما شیعیان افتخاری است که الگوی ما علی (ع) است .
 
ما باید سعی کنیم که کار خود را مطابق با کار مولا علی (ع) قرار دهیم . تمسک به ولایت علی باید در روش ، گفتار و اعمال و رفتار ما مشهور باشد . باید در موضع گیری ها و قضاوت ها و سخنانمان رعایت عدالت و تقوای مولا علی (ع) را داشته باشیم .
 
نماینده ولی فقیه در فارس گفت : اعتکاف سه روز است و در مسجد جامع شهر بر پا می شود. روزه شرط اساسی اعتکاف است . جوانان در حالت جنابت نمی توانند به مسجد ورود کنند و اعتکاف در آن حالت باطل است و زنان با عادات ماهیانه اعتکاف ندارند.
 
15رجب روز وفات حضرت خدیجه کبری (س) است. روز قوه قضاییه و روز مبارزه با سلاح های شیمیایی و روز جهانی مبارزه با مواد مخدر را گرامی می داریم .
 
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت : مقام معظم رهبری در دیدار با بسیج اساتید دانشگاه مطالبی را فرمودند که توجه به آن از سوی نخبگان و فرهیختگان لازم و ضروری است ایشان فرموده اند که : امروز وحدت و همدلی نیاز کشور است و هرگونه سخن و موضعی که باعث جدایی مردم از یکدیگر بیانجامد حرام و خلاف مصالح اسلامی است ولو آنکه گوینده از روی صدق سخن گوید . در جای دیگر فرمودند : انقلاب اسلامی ما معجزاتی داشت و یکی از آن معجزات این بود که قومیت ها همگی در کنار هم و با هم هستند و دیوار های کاذب بین آدمها نیست همگی شیعه و مسلمان بوده و به اسلام و آینده این کشور امیدوار هستند. عده ای می خواهند گروه‌هایی در مقابل گروه‌های دیگر قرار دهید و ما باید متوجه باشیم.
 
امروز نظام استکباری به موضع انفعال نشسته است آمریکا و استکبار و صهیونیست ها حملاتی منفعلانه دارند تصویب قطعنامه 1929 کاری منفعلانه بود. در این شرایط است که باید هوشیار بود دشمن می خواهد شکست خود را با اختلاف در صفوف مردم ما جبران کند. ما موظفیم خط کشی را کنار بگذاریم و به سراغ کار و تلاش و رفع محرومیت برویم .
 
آیت الله ایمانی افزود : انقلاب ما شاخص و اصول دارد و این اصول و شاخص ها معین است. استکبار ستیزی و مقابله با استکبار حذف نظام سلطه ، مقاومت با قاطعیت در مقابل نظام های سلطه از اصول دین و انقلاب ما هستند . اسلام با منافقین سر آشتی ندارد . مرزبندی ما با دشمنان باید شفاف باشد حرف ما نباید دشمن را به طمع بیندازد . چرا عده ای دست آموز دشمن شده حرف و موضعشان از رسانه های غربی دیده و شنیده شود ؟!
 
خطیب جمعه شیراز در باب روز صنعت و معدن نیز گفت : درآمد رسانه فارس با این همه معادن از بسیاری استانها کمتر است و این مساله به این دلیل است که مدیران و مسئولان سابق فارس دنبال انجام امور اصولی و صنایع اساسی و اصلی نبوده اند .
 
توسعه صنعت و نفت و گاز فارس امری ضروری است . به مدیران استان اعلام می کنم ای مسئولان استان در اتاقتان ننشینید و به وزارت خانه ها بروید تا حقتان را بگیرید. بعضی وزرا به استان فارس آمده وعده می دهند ولی مدیر کل استان وعده وزیر را فراموش کرده دنبال نمی کند . این مطالبه مردم است که صنعت فارس به جایگاه اصلی خود برسد . فارس در صنعت فوق العاده ضعیف است . منابع آبی ما بسیار کم است باید در مصرف آب شرب و کشاورزی صرفه جویی کرد .
 
جهاد کشاورزی طرح های خوبی در خصوص آب کشاورزان تهیه و اجرا نموده است . خیرین سلامت اولین بار در فارس شکل گرفت و رهبری از دیگر استانها خواست از این مجمع عبرت گرفته و در ساخت و ساز مراکز درمانی و سلامت بیماران تلاش کنند . خیرین ما باید به داد بیماران خاص برسند و بیمه نیز کمک هایش را به بیماران صعب العلاج داشته باشد .
 
 
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
مهدی از شهرستان ...
|
-
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۵
0
0
شما کازرونیها استان رو تصاحب کردید دیگه چی میخواید

مهدي از شهرستان...
من
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۵
0
0
ايران سراي من است .اشتباه نكن عزيزم
امین
|
-
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۶
0
0
درود بر ایمانی با بصیرت
کریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۶
0
0
یاد گذشته در جبهه و جنگ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۰
اذان صبح
۰۴:۴۵:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۴:۱۵
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۹
غروب آفتاب
۱۹:۴۵:۳۳
اذان مغرب
۲۰:۰۲:۴۶