پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۰۹۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
به دلیل عدم توقف روند تغییر کاربری زمین مقابل بیمارستان صورت گرفت:
انتشار سه سند جدید پیرامون رعایت حریم چاه آب آشامیدنی کازرون نشان داد که حدقل در سه مورد، با وجود تاکیدات مکرر مقامات استانی، و هشدار نسبت به امکان در خطر قرار گرفتن منابع آبی کازرون، از سوی مسئولین شهری کازرون، دستورالعمل ها نادیده گرفته شده و تغییر حریم چاه آب آشامدینی کازرون بدون توجه به هشدارهای پیشین، به صورت تخلف آمیز و کاملا غیر قانونی دنبال شده است.

به گزارش کازرون نما، از میان سه سند منتشر شده، دو سند مربوط به نامه سازمان آبفای استان فارس و یک نامه دیگر مربوط به شورای تامین استان فارس در مورد لزوم رعایت حریم چاه آب آشامیدنی در سراسر استان می‌باشد.

افشای اسناد جدید تخلف صورت گرفته در مسکونی کردن حریم چاه آب کازرون

در نامه شورای تامین استان فارس که در تاریخ 30 دی ماه 1392 صادر شده، شورای تامین استان فارس به منظور جلوگیری از آلودگی آب های آشامیدنی با تاکید فراوان، دستور جلوگیری از هرگونه واگذاری انشعاب آب و برق در حریم‌های 25 ساله آب‌های شرب را صادر کرده و از ادارات برق، آب و شهرداری‌ها و... خواسته است تا در تمام نقشه‌های تفصیلی شهری و توسعه شهری، حریم منابع آبی به طور کامل رعایت شود.

افشای اسناد جدید تخلف صورت گرفته در مسکونی کردن حریم چاه آب کازرون

با وجود این دستور روشن و مشخص اما، در کمال تاسف حتی با وجود این که حریم چاه آب آشامیدنی کازرون در نفشه تفصیلی شهر، به عنوان زمین فضای سبز عنوان شده، شهرداری و اعضای شورای شهر کازرون بدون توجه به دستورات شورای تامین و بدون هیچ گونه عاقبت اندیشی و نتیجه کار، موافقت خود را با تغییر کاربری این زمین از فضای سبز به مسکونی اعلام کرده و هیچ گونه مخالفت و اقدامی را برای جلوگیری از آسیب‌های غیرقابل جبران به آب آشامیدنی شهر کازرون به عمل نیاورده‌اند. بدون شک این نقطه ضعف و لکه سیاهی در کارنامه شهردای و شورای شهر فعلی خواهد بود که به بهانه عدم بودجه کافی، اقدام به فروش حریم چاه آب شرب کازرون و تبدیل کردن آن به زمین مسکونی داده‌اند و مطمئنا آقایان شورا و شهرداری کازرون، باید در پیشگاه مردم و خداوند پاسخگوی این بی توجهی به آینده شهر باشند.

در دو نامه مهمتر و جدیدتری که منتشر شد و مربوط به اردیبهشت و خردادماه امسال (1395) می‌باشد، رئیس امور آبفای استان فارس به طور واضح از روسا و مدیران ادارات کازرون خواسته است که از مسکونی شدن حریم چاه آب این شهر جلوگیری کنند.

افشای اسناد جدید تخلف صورت گرفته در مسکونی کردن حریم چاه آب کازرون

مهندس قلندری رئیس دلسوز آبفای فارس، با معرفی شخصی به نام "ی.ر"  که خود را مالک زمین معرفی کرده و به اداره آبفای فارس مراجعه و درخواست غیرقانونی تغییر حریم و مسکونی کردن حریم چاه آب شرب کازرون را داشته است، از مسئولان شهر کازرون اعم از شهردار، فرماندار، شورای شهر و رئیس آبفای کازرون خواسته است بدلیل ایجاد خطر آلودگی آب شرب کازرون، با درخواست غیرقانونی آقای "ی.ر" به طور قاطعانه مخالفت کنند، که در کمال تاسف با وجود دستورات و هشدارها از مراکز استان، اما برخی مسئولان در شهر کازرون اقدامی برای جلوگیری از وقوع این تخلف انجام نداده و نمی‌دهند.

افشای اسناد جدید تخلف صورت گرفته در مسکونی کردن حریم چاه آب کازرون

متاسفانه این در حالی است که قبلا برخی روسای ادارات در کازرون؛ تقصیر و اشتباه کار را بر گردن مسئولان مرکز استان و بروز تخلف را از مرکز استان عنوان می‌کردند، اما حال مشخص شده منشا این تخلفات و تضییع حقوق مردم  از ادارات موجود در شهر کازرون بوده است. در حالی که مرکز استان از جمله سازمان آبفای فارس در دو نامه شدیدالحن و با ذکر نام شخص متخلف خواستار جلوگیری از اقدام خطرناک ساخت خانه و ایجاد انشعاب فاضلاب در کنار چاه آب آشامیدنی کازرون شده است.

افشای اسناد جدید تخلف صورت گرفته در مسکونی کردن حریم چاه آب کازرون

انتشار این دو نامه نشان داد از آن جا که تخلفات صورت گرفته درباره صدور مجوز ساخت و ساز در مجاورت چاه آب کازرون که مخالفت مرکز استان را نیز به همراه داشته، در شهر کازرون صورت گرفته است؛ لذا گره موجود و رفع این بحران نیز میبایست از درون این شهر و با همت و اراده مسئولان شهر کازرون از جمله اداره آبفا، شهرداری و شورای شهر صورت پذیرد. به طور قطع ادامه این تخلف به معنای اهمال و عدم جدیت این سه مرکز اجرایی در کازرون برای رفع و جلوگیری از بحران آتی برای منابع آب کازرون خواهد بود. سه اداره ای که نقش بسزایی در ایجاد تخلف مذکور داشته اند و حال خود می‌بایست گره کار را باز کنند.

نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
0
0
میگن : نقش اصلی رو تو این قضیه فرماندار سابق و به اسم حمایت از سرمایه گذار داشته. خدا قوت سرهنگ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
0
0
آقای محمد خیلی ها خیلی چیزا میگن ایقد راحت بخاطر حرف دیگرون آخرتتو به دنیات نفروش
اسماعیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
0
0
متاسفانه این آقای ... با نام و عنوان یک "نیروی ارزشی" وارد صحنه شد و حال که ما مردم متوجه این زد وبند های اقتصادی ومالی می شویم معنای ارزشی بودن را هم بهتر از گذشته درک می کنیم .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸