پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۰۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
روزهای داغ دفاع از حریم چاه آب شرب کازرون:
با استقرار دستگاه حفاری در حریم چاه شماره 1 آب شرب کازرون به بهانه بررسی کارشناسی بافت زمین و تعیین مجدد حریم چاه آب شرب (که قبلا بر اساس قانون 300 متر اعلام گردیده است) و کاهش آن به 170 متر به منظور رفع موانع قانونی صدور پروانه ساخت و ساز مسکونی در زمین مقابل بیمارستان ولیعصر(عج) کازرون، جمعی از مردم و فعالان اجتماعی کفن پوش و فعالان زیست محیطی این شهر روز جمعه با تجمع در مقابل این زمین، نسبت به نقض حریم آب شرب کازرون اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار کازرون نما، ساعت 7:30 صبح روز جمعه نهم تیرماه جمعی از مردم و فعالان اجتماعی و محیط زیستی کازرون در اعتراض به کاهش حریم آب شرب در کنار چاه آب شماره ۱ تجمع کردند.

برای حفظ حریم، آتش به اختیاریم ...

در ابتدای این تجمع، محمدجواد سیاح پور دبیر انجمن میراث پریشان ضمن ایراد سخنانی با بیان تاریخچه پرونده کاهش حریم آب شرب، نسبت به نوع برخورد مقامات شهری و استانداری با این پرونده انتقاد کرد.


پس از آن علی اکبر فرشته حکمت از اعضای اسبق شورای شهر کازرون به بیان تاریخچه ساخت بیمارستان کازرون در حریم چاه های آب شرب کازرون در حاشیه رشته کوه شمالی این شهر پرداخت و خاطر نشان کرد: به دلیل نبود هیچ بیمارستانی در سطح شهر کازرون در آن زمان، با وجود نقض حریم، از سر ناچاری اجازه راه اندازی بیمارستان داده شد. وی افزود: در زمان شوراهای قبلی هم برای تغییر کاربری زمین فعلی تقاضاهایی داده شد که مورد موافقت شورا قرار نگرفت.

پس از آن یکی دیگر از معترضین به بیان تخلفات انجام شده توسط فرمانداری وقت و استانداری در مورد پرونده مذکور پرداخت و اعلام کرد: اسناد تخلف و استفاده از رانت در جریان این پرونده موجود است و در صورت لزوم منتشر خواهد شد. که در این بخش از سخنان وی، تجمع کنندگان با شعار "رشوه گیر حیا کن کازرون را رها کن" به روند غیر شفاف این پرونده اعتراص کردند.


در ادامه این مراسم تعدادی از معترضین که در اعتراض به کاهش حریم آب شرب کفن پوش شده بودند اقدام به سیاه پوش کردن چاه شماره ۱ به صورت نمادین کردند. همچنین معترضین به کاهش حریم چاه آب شرب و مسکونی کردن زمین مجاور آن که هر لحظه بر تعداد آنها افزوده می شد، با تشکیل یک زنجیره انسانی بزرگ در حریم آب شرب، خواستار خروج فوری دستگاه حفاری و گمانه زنی و مسکوت ماندن پرونده تا شروع به کار شورای شهر پنجم شدند.

گفتنی است: در این مراسم حضور بانوان و کودکانی که با در دست داشت پلاکاردهایی به کاهش حریم آب شرب معترض بودند چشم گیر بود


دستگاه حفاری نرفته، بازگشت

با تجمع و اعتراض گسترده مردم و فعالین اجتماعی، شنبه شب سرانجام دستگاه حفاری از حریم آب شرب خارج شد؛ اما 18 ساعت پس از خروج دستگاه حفاری، باردیگر به دلایل نامشخص، دستگاه مزبور دوباره به حریم آب شرب بازگشت.

از کفن پوشی در دفاع از حریم چاه آب شرب کازرون تا تهدید و حمله به تجمع کنندگان + فیلم، عکس و سند

درحالی که قانون به صراحت حریم آب شرب را ۳۰۰ متر اعلام نموده است، هنوز دلیل اصرار مسئولین بر کاهش این حریم قانونی و کارشناسی مجدد و تعیین مجدد حریم مشخص نیست.

از کفن پوشی در دفاع از حریم چاه آب شرب کازرون تا تهدید و حمله به تجمع کنندگان + فیلم، عکس و سند

حمله به تجمع کنندگان و اقدام به موقع نیروی انتظامی

با بازگشت مجدد دستگاه حفاری، بعداز ظهر دیروز(یکشنبه) مجددا جمعی از فعالین اجتماعی و محیط زیستی و مردم کازرون در زمین مورد مناقشه تجمع کردند که بر اساس گزارش های مردمی دریافت شده، این تجمع با حضور مالک زمین و همراهان وی و حمله به معترضان و تهدید آنها، به خشونت گراییده است؛ که خوشبختانه با حضور به موقع نیروی انتظامی، درگیری قبل از بغرنج شدن خاتمه یافته است.

بر اساس مستندات و فیلم ارسالی به کازرون نما، مالک زمین ضمن هتاکی به تجمع کنندگان آنها را تهدید به برخورد فیزیکی نموده است.


همچنان که قبلا نیز هشدار داده شده بود، انتظار می رود مسئولین محلی و استانی با ورود به موضوع و دفاع از منافع مردم کازرون بر اساس موازین قانونی و حقوقی از تبدیل این مناقشه به یک بحران جلوگیری نمایند

نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کازرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
0
0
... های دیروز سرمایه دارهای امروز کور خوانده اید مردم کازرون شماها را سرجایتان خواهند نشاند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳