پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۰۵۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
با حضور جمعی از مردم کازرون:
هفته گذشته با پیگیری گروه های مردمی، جلسه رسیدگی به مسئله کاهش غیرقانونی حریم چاه آب باهنر با حضور جمعی از مردم کازرون در محل اداره آبفای این شهر و با استقبال مهندس عباس صمیمی رییس اداره آبفای کازرون تشکیل گردید.

به گزارش دریافتی کازرون نما، در این جلسه که از ساعت 20:00 تا حدود ساعت 23:00 شب ادامه داشت، مردم شرکت کننده و فعالان اجتماعی، اعتراضات و درخواست‌های خود را با دلایل و مستندات پیرامون تخلف صورت گرفته در کاهش حریم چاه آب باهنر در حضور رئیس اداره آب کازرون بیان کردند.

مهندس عباس صمیمی، رئیس اداره آبفا شهرستان کازرون نیز با پذیرش دلایل و تائید اعتراضات مردمی، قول پیگیری موضوع و رسیدگی هرچه سریعتر مسئله را تا رسیدن به نتیجه مطلوب به مردم داده و قرار بر پیگیری این اعتراضات در استان برای رسیدگی به تخلف کاهش حریم قانونی چاه آب باهنر شد.

حضور مردمی و فعالان اجتماعی در این جلسه آن چنان زیاد بود که برخی از فعالان و مردم نتوانستند در اتاق برگزاری جلسه حضور یابند.

گفتنی است: دلایل معترضان درباره تخلف صورت گرفته پیرامون کاهش حریم چاه آب شامل، شامل چرایی واگذاری مجوز فاضلاب در حریم قانونی با وجود ممنوع اعلام کردن شورای تامین استان، امکان آلوده شدن و نفوذ فاضلاب به آب آشامیدنی کازرون و تداوم و گسترش این تخلف به سایر چاه های آب باقی مانده در دامنه کوه شمالی بود که رئیس اداره آب قول پیگیری و رسیدگی تا رسیدن به نتیجه را به مردم دادند.

یکی از مهمترین دلایل مردم کازرون پیرامون جلوگیری از مسکونی شدن و واگذاری شخصی حریم چاه آب، امکان ادامه این روند در سال های آتی در حریم همه چاه های آب شهر در دامنه کوه شمالی و احداث شبکه فاضلاب در این مناطق بسیار حساس و حیاتی شهر کازرون است که این مسئله به معنای نابودی منابع آب شرب کازرون در شرایط خشکسالی و بحران آب است.

در روزهای آینده بایستی منتظر بود و دید که آیا رئیس اداره آبفای کازرون خواهد توانست به وعده خود پیرامون حفظ و حراست از سرنوشت سازترین مسئله حیاتی کازرون، یعنی آب آشامیدنی و حفظ حریم آن عمل کند یا خیر؟

انتظار می‌رود در اولین قدم، آقای صمیمی رئیس اداره آبفای کازرون با توجه به شرایط خاص و پرابهام تشکیل جلسه کمیته تعیین حریم چاه آب در سال گذشته، جلسه مذکور را بدلایل خاص و مستند  فاقد وجاهت قانونی اعلام کند تا در قدم بعدی مقامات قضایی شهرستان کازرون و دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی کل کشور، با ورود به پرونده تخلف صورت گرفته در کازرون، ماجرا را پیگیری کنند تا مسئله سلامت مردم یک شهر به بازی گرفته نشود.

 

سه عکس از وضعیت زمین مورد مناقشه در خیابان باهنر مقابل بیمارستان ولی عصر(عج)

جلسه پیگیری تخلف کاهش حریم چاه آب شرب کازرون در اداره آبفا تشکیل شد 

عکس اول: مساحت کل زمین را به میزان تقریبی 3.1 هکتار نشان می‌دهد.


جلسه پیگیری تخلف کاهش حریم چاه آب شرب کازرون در اداره آبفا تشکیل شد 

عکس دوم: حریم 180 متر تعیین شده توسط کمیته تعیین حریم استان را نشان می دهد.

با این حال حتی این حریم نیز رعایت نشده و مسکونی کردن زمین تقریبا تا انتهای و در نزدیکی چاه آب به پیش رفته است. فضای سبز در نظر گرفته شده برای این زمین در حالی که می بایست حداقل 17 هزار متر مربع یعنی حداقل 54 درصد سهم شهرداری باشد، اما این فضا فقط به 1500 متر تقلیل یافته است. یعنی از سهم فضای سبز عمومی به میزان 15500 متر  کاسته شده و تبدیل به پلاک مسکونی شده است.

 جلسه پیگیری تخلف کاهش حریم چاه آب شرب کازرون در اداره آبفا تشکیل شد

عکس سوم: حریم قانونی برای مسکونی کردن زمین براساس کمیته تعیین حریم استان می باشد که حریم چاه را از 330 متر به 180 متر کاهش داده است.

ولی حتی این حریم نیز رعایت نشده و خانه سازی تا حداقل 50 متر جلوتر به پیش رفته است.

 

لازم به ذکر است که طی روزهای گذشته علاوه بر این جلسه، نامه سرگشاده به اداره آب به همراه طومار شکوائیه مردمی به سازمان بازرسی برای تحقیق و تفحص و جلوگیری از تخریب و نقض حریم 330 متری چاه آب باهنر ارسال شده است.

نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
0
5
کار به کجا رسید؟ مردم تا کی باید شاهد این بی قانونی ها در این شهر باشند؟ امام جمعه محترم به این پرونده ورود پیدا کنند و اجازه ندهند با سلامتی مردم این گونه بازی کنند....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
0
5
این زمین می گفتند مال ... هست و قراره به پارک و فضای سبز کوهستانی تبدیل بشه..پس چی شد؟ کی شد خونه؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
0
3
میگن تو زمان فرماندار سابق که به اصطلاح خیلی ارزشی و وصل به نهادهای خاص بود تلاش جهت صدور مجوز تفکیک و کم کردن حریم آب شرب اتفاق افتاده. خدا قوت سرهنگ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
3
ای خدا به شهر من رحم کن
به جای احداث کتابخانه وکتاب فروشی الی ماشالله قلیان وتنباکو ذغال فروشی( به قول یکی ازمسولین اشتغاله)
به جای جلوگیری از الودگی هوا تخریب تپه ها که خودش منشع ریزگردهاست
به جای درخت کاری وایجاد باغ وپارک قطع درختان خیابان به بهانه 100سانتیمتر اونهم برا ی اضافه شدن 100سانتی متر وسط خیابان خشک کردن باغها در 6ساله گذشته هکتار ها باغ اتش زده شده سم داده اند تعغیر کاربریهای سر خودو قوانین من دراوردی خیابان نشاط وشهروند غربی وو......خبابان مطهری
چشمهای و دریاچه خشک شده پریشان پریشان بی حامی که بازیچه سیاسیون شده
چشمه زیبای بوشیگان و......
راههای که برای سریعتر شدن مرگ ها ساخته شدن وجدید هم شیراز به اهواز
واین نیروگاهی که اه اه امان
وکابوس هرروز وشبمان کارخانه سیمان
خداوندا به ما رحم کن رحم کن از این
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
0
3
کدام مسئول به خود اجازه داده که با مسئله آب آشامیدنی کازرون این گونه برخورد کنند؟ آخه تفکیک زمین به چه قیمتی؟ درآمد برای شهرداری با تفیکیک زمین به چه قیمتی؟ شهرداری درآمدش بیشتر شود ولی ما آب خوردنمان را با شک و تردید مصرف کنیم، همیشه این شک را داشته باشیم که نکند شبکه فاضلاب به آب آشامیدنی نفوذ کرده باشد.... شهرداری و شورای شهر نباید اجازه می دانند این زمین ها در این موقعیت بسیار حساس تفکیک و زمین فضای سبز تبدیل به مسکونی شود، تا هنوز خانه ای ساخته نشده باید جلو این فاجعه را گرفت...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹