پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۴۳۹۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
به همراه معاونین صورت گرفت:
دکتر سعید خاتم‎ساز سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون به همراه جمعی از معاونین با امام جمعه کازرون دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش کازرون نما به نقل از خبرنگار خبرگزاری آنا، سرپرست واحد کازرون در این دیدار با اشاره به سوابق خدمتی خود در دانشگاه آزاد اظهار کرد: از ابتدای سال 71 با خاطرات خوبی جذب هیات علمی گروه زیست شناسی واحد کازرون شدم و در سال 82 به عنوان رئیس واحد ارسنجان معرفی و از سال 87 تا امسال نیز مسولیت واحد زرقان را عهده دار بودم؛ اما در این مدت چندساله با دانشگاه کازرون هم ارتباط نزدیکی داشته ام. وی در ادامه افزود: درطی دوران مدیریتم معیاری برای خودم داشتم که با حفظ آن چهارچوب در خیلی ازخط و خطوط موجود و حاشیه ها ورود و دخالت نکنم.

دیدار سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون با امام جمعه کازرون

وی با بیان اینکه ولایت فقیه فصل الخطاب من است گفت: به گروه خاصی وابسته نیستم، محور اصلی من محوریت رهبری و نظام بوده و هست، اما سعی کرده ام در این مدت احترام هر دو جناح را حفظ کنم.

خاتم ساز اظهار کرد: زمانیکه پیشنهاد واحد کازرون را به من دادند با یک سری مشکلات شخصی زندگی روبرو بودم اما با توجه به عشق و علاقه ای که به دانشگاه و شهر کازرون داشتم، همه را پذیرفتم  و در این مسیر تلاش خواهم کرد تا مشکلات موجود را برطرف کنم.

وی افزود: مدیریت در دانشگاه آزاد با دانشگاه های دیگر تفاوت دارد چونکه دانشگاه آزاد با مردم ارتباط دارد و مردم در آن دخالت دارند. دانشگاه آزاد یک محیط ایزوله نیست و همیشه مردم در دانشگاه مشارکت مستقیم دارند و این باعث می شود کسی که در دانشگاه آزاد مدیریت دارد رسالت کارش با دیگر دانشگاه ها متفاوت باشد.

دیدار سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون با امام جمعه کازرون

وی در ادامه افزود: درحوزه مدیریتی دانشگاه آزاد افتخار این است که با مردم در ارتباط هستی  و اکثریت هیأت امنای دانشگاهها از خود مردم و منطقه است و دانشگاه را حمایت میکنند و امیدواریم با درایت حضرتعالی و همکاری مسئولین شهرستان بتوانیم دانشگاه را به آن جایگاه اصلی خودش برسانیم.

وی خاطر نشان کرد: گرچه براساس تعداد دانشجویان و آمارهای کمی این واحد دانشگاهی را به عنوان دانشگاه سوم استان معرفی نموده اند، اما به لحاظ کیفی و وجود رشته های بسیار ارزشمند از جمله پزشکی و دکترای دامپزشکی و رشته های فنی و مهندسی و نیز بالا بودن سطح علمی دانشجویان و اساتید، این دانشگاه شاخص است و مایه امیدواری است که با حمایت های شما و تلاش همکاران بتوانیم رتبه واقعی دانشگاه را کسب نماییم.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام و المسلمین خرسند امام جمعه کازرون ضمن تبریک به دکتر خاتم ساز به مناسبت قبول مسئولیت واحد کازرون اظهار داشت: برای رشد کمی و کیفی و پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی هرگونه کمکی لازم باشد همکاری و حمایت می کنیم.

 امام جمعه کازرون افزود: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از رویش های انقلاب اسلامی است و این دانشگاه توانست آموزش عالی را برای مردم بومی نماید. قبلاً فقط چند شهر بزرگ دارای دانشگاه بودند و رفتن به دانشگاه برای بسیاری از افراد جامعه یک آرزوی دست نیافتنی بود؛ اما امروز دانشگاه آزاد با راه اندازی واحد های دانشگاهی در شهرهای کوچک و بزرگ، آن را بومی کرده و این گام بزرگی بوده است. ایشان خاطرنشان کرد: چه اشکالی دارد راننده تاکسی و خانم خانه دار تحصیلات دانشگاهی داشته باشند. دانشگاه که حتماً نباید فقط برای شغل باشد.

دیدار سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون با امام جمعه کازرون

خرسند در ادامه اظهار داشت: نقطه قوت این کار هم این بود که آغازگر این حرکت حضرت امام ( ره ) بوده و امام با موافقت با راه اندازی و تاسیس دانشگاه و هدیه یک میلیون تومانی آن زمان، موجب ایجاد سرمایه عظیم  امروزی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور شده است و دانشگاه کازرون هم با همت حضرت آیت الله ایمانی امام جمعه وقت راه اندازی شد و با همت مسئولین آن زمان توسعه یافت و امروز قطب پزشکی جنوب کشور است .

امام جمعه کازرون با بیان اینکه واحد کازرون بیشتر از این جای پیشرفت داشته است گفت: بدون تعارف از وضعیت فعلی دانشگاه راضی نیستم. دغدغه هایی داریم و در این چند سال هم گفته ایم اما توجه ای نمی شده و ما امیدواریم که دانشگاه در دوره شما به جایگاه اصلی خودش دست پیدا کند. قطعاً حسن مدیریت در جهت توسعه دانشگاه نقش ارزنده ای دارد.

حجت الاسلام خرسند در ادمه یادآور شد: درجهت رشد کمی و کیفی دانشگاه هرگونه همکاری لازم باشد همچون گذشته حمایت میکنیم. وی همچنین گفت: درخصوص مشکلات بیمارستان دانشگاه  چندین جلسه به تهران  رفته ام   و تلاش داریم بیمارستان هرچه زودتر راه اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه امروز در کشور کاهش دانشجو داریم اظهار داشت: وقتی دانشجو کم باشد، درآمد دانشگاه هم کم می شود و باید یک تدبیری غیر از شهریه دانشجویی جهت درآمدزایی درنظر گرفت و همچنین در هزینه ها باید دقت و صرف جویی بیشتری شود و از ریخت و پاش ها جلوگیری کرد و ماموریت ها، مسافرت ها و میهمانی ها کنترل شود.

وی در ادامه اظهارکرد: زمانی شما در کارها موفق هستید که معاونین و پرسنل با شما همکاری مطلوبی داشته باشند و دانشجو باید این اعتماد را داشته باشد که اگر انتقادی دارد بتواند رئیس یا معاونین را به راحتی ملاقات نماید و بدون ترس و احساس ناراحتی مطالب را بیان کند و فضای رعب و وحشت نباشد.

امام جمعه کازرون همچنین خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگی از همه مهمتر است و باید در اولویت اول برنامه های دانشگاه باشد و با یک دید باز به آن نگاه شود و مشکلات اعتقادی و اخلاقی با ارائه برنامه مناسب و تامین اعتبار لازم انجام شود.

 ایشان به مسئولین دانشگاه توصیه کرد که از ظرفیت حوزه علمیه و روحانیت باید استفاده شود و تلاش شود دانشگاه سیاست زده نشود. ما برای معیار کار می توانیم از همین شعار دولت استفاده کنیم یعنی اعتدال، با جریان های سیاسی با معیار قانون تعامل صورت گیرد.

حجت الاسلام خرسند بیان داشت: دانشگاه نباید له یا علیه هیچ کاندیدی فعالیت کند. دانشگاه یک محیط علمی است و باید حرمت همه بزرگان نظام چه این جناح و چه آن جناح حفظ شود و باید تدبیری انجام دهید افراط و تفریط در دانشگاه وجود نداشته باشد. امام جمعه کازرون در ادامه افزود: رئیس دانشگاه باید با مسئولین شهر تعامل خوب داشته باشد و با حضور در جلسات فرهنگی شهر و دانشگاه درمورد مسائل و برگزاری کنگره ها فعال باشد و همکاری بیشتری داشته باشد.

وی در پایان از زحمات مدیران قبلی تقدیر کرد و گفت خودتان را از حضور آنان بی نیاز ندانید و حضور روحانیت را در محیط دانشگاه پررنگ تر کنید. برای مسائل مذهبی و فرهنگی و خوابگاهی از حوزه و علمای شهرستان بهرمند شوید. 

نویسنده: اصغر جوکار
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
محمحد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
0
0
سلام، میگم تاریخ انقضا ... غیرقانونی ... تموم نشده؟ جناب دکتر خاتم ساز اگه میخوای از حاشیه به دور باشی به ایشون بها نده، ایشون شما را از مدیریت دور و به گرداب حواشی میکشانند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
0
0
... چه کاره است که با رییس اومده پیش حاجی???
خود رییس داانشگاه می دانند همه کارکنان و اساتید با معاونت هاخصوصا آموزشی خون به دل شده اند...بدبخت کازوون است که فردی چون ایشان با تکبر و خودرایی بر دانشگاه کازوون با انهمه مردان بزرگ، با یک دندگی و بی منطقی، حکومت می کند...
کارکنان مدارس سما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
0
سلام
آقای دکتر خاتم ساز به خاطر رضای خدا ، به داد سما برسید. دوباره علی حمیدی برگشت .
محمد قلی قلی پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
1
0
اقای خاتم نژاد اگرمیخوای موفق بشی حتما توصیه های حاج اقا خرسند روگوش کن.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸