پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۴۱۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۰
به همت بسیج اساتید واحد کازرون:
به مناسبت هفته دفاع مقدس، نشست علمی با موضوع دفاع و فرهنگ سازی با سخنرانی امیر سرتیپ عسکری فرمانده مرکز 07 ارتش و با حضور جمعی از مدیران گروههای آموزشی و اساتید واحد کازرون در سالن کنفرانس دانشگاه برگزار شد.

به گزارش دریافتی کازرون نما از خبرنگار آنا: امیر سرتیپ عسکری درجمع اساتید واحد کازرون با بیان اینکه بعد از جنگ جهانی  دوم،  وحشیانهترین، خون بارترین و طولانیترین جنگ، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی بوده است، اظهارکرد: در 31 شهریورماه 1359 جنگی ناخواسته از سوی دولت بعث عراق و با حمایت بیش از80 کشور غربی و عربی از زمین وهوا بر ما تحمیل شد .

فرمانده 07 ارتش افزود: تازه انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسیده بود و ارتش درحال پاک سازی نیروهای غیرانقلابی و وابسته به رژیم قبلی بود و انسجامی درون ارتش وجود نداشت، صدام با استفاده از این موقعیت و حمایت دولت های غربی و عربی جنگ خود راعلیه ایران آغاز کرد .

این فرمانده ارتش تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند ایران، امریکا به دنبال سرکوب آن بود و با تحریک و تقویت ارتش بعث عراق از زمین وهوا در مناطق مختلف مرزی وارد خاک میهن اسلامی شده و تنها نیروی دفاعی ما نیروهای مردمی و تعدادی از نیروهای ارتش که داوطلب در امر دفاع ایستاده بودند.

وی با بیان اینکه آن زمان رئیس جمهوری وقت با خیانت آشکار موجب ورود ارتش عراق به مرزها و تصرف شهرهایی در جنوب کشور شده بود، گفت: با تاکید حضرت امام خمینی (ره) نیروهای مردمی منسجم و بسیج شدند و عملیاتهای مشترک ارتش سپاه وبسیج علیه دشمن سازماندهی شد وتداوم این امرموجب باز پس گیری تمامی مناطق اشغالی گردید.

امیر عسکری افزود: صدام در اوایل جنگ می گفت حمله به ایران برای ارتش عراق یک تفریح نظامی است او قصد داشت خوزستان را ظرف چند ساعت تصرف نماید که امام فرمودند مگر جوانان اهواز مرده اند که عراق بخواهد خوزستان را تصرف نماید.

 وی در ادامه گفت: طرحهای عملیاتی و دفاعی اااذذآآآJHHHHJKM Nآن زمان ایران امروز در دانشگاههای نظامی دنیا تدریس می شود واین نشان قدرت ومهارت نظامی ما در طول هشت سال دفاعمقدس بوده است.

درپایان با بهرهگیری از کلیپهای مستندرزمندگان و مقاومت آنان در برابرزیاده خواهی دشمن و نیزاستقامت جانبازان بعد ازدوران جنگ که با روحیه بالا مشکلات را تحمل می کردند وظیفه نسل امروز را در قبال خون وجان شهدا وجانبازان مشخص می کند .

لازم به یادآوری است این نشست توسط بسیج اساتید واحد کازرون صورت گرفت.

نویسنده: اصغر جوکار
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
0
0
خوبه دانشگاه آزاد این سالن ووالبته این رییس رو داره که دربست در خدمتگذاری اموال بیت المال هیچ ترس و واهمه ای ندارند ....
همه بداننند اموال دانشگاه ازاد،حتی یک آب معدنی،قطره قطره اموال بیت المال و از جیب کارگران بدبخت است و استفاده شخصی، حرام حرام حرام است...چون همه افراد از حیف و میل شدن پولهایشان جهت بقا و خوش جلوگی افراد انگشت شمار، ناراضی ناراضی ناراضی هستن....حال خود دانید...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸